Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 46 av 46

Ämne: Lifepo4 till Volvo D5:an

  1. #41
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag följer denna tråden med spänning!
    Ännu har inget användningsområde kommit direkt till min användning, jag ser fram emot dagen. Har haft funderingar haft funderingar på min kolfiber racer cykel, men ännu inte sett någon snygg installation på en sådan.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  2. #42
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Jag följer denna tråden med spänning!
    Ännu har inget användningsområde kommit direkt till min användning, jag ser fram emot dagen. Har haft funderingar haft funderingar på min kolfiber racer cykel, men ännu inte sett någon snygg installation på en sådan.
    En rejser gör sig nog bra med friktionsdrift och 8S lifepo4. Min Wilier 507 fick lite mera burdus installation för att orka med det hela, bromsskiva ut och drev in. 250watt prick ger den så den är laglig på vägen

    Superhero

  3. #43
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Backar upp mig själv med lite test efter 4år!

    Superhero

  4. #44
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    En rejser gör sig nog bra med friktionsdrift och 8S lifepo4. Min Wilier 507 fick lite mera burdus installation för att orka med det hela, bromsskiva ut och drev in. 250watt prick ger den så den är laglig på vägen
    Lite kul med den där cykeln när jag skruvade ur motorn och monterade i mina flygplan så förstod jag varför fartreglaget på 250A brann upp.... motorn var inte den jag beställt utan på dubbla kV. Så mina projekterade 80kph blev närmare 160blås!!

    Jag tyckte det fladdrade friskt om öronen när jag provkörde nämligen och GPS pratade nästan tresiffrigt på delgas. Så motorn var fel för cykeln men som tur är rätt för mitt 3.3m flygplan.
    Superhero

  5. #45
    Harry Ss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    274
    Jobb
    Jobbar som metallare, utbildad konstruktör-säljare
    Klubb
    Medåker Flyers dvs. flyger hemma.

    Standard

    Med blyack i bilen och div. tillbehör som körs så brukar man säga: 30 min värmare = minst 30 min körtid för att få tillbaka effekten som gått förlorad. Sen ska man tillföra till ekvationen att en blyack inte gillar att bli laddad i kyla, den vill helt enkelt inte ta in lika möe energi som den delar ut så därav att bilarna generatorer levererar runt 100Amps vid körning. Minsta glitch som blir i kedjan, slö generator, äldre batteri, dåliga remmar, ja Vi kan ju räkna upp hur möe som helst som kan klicka, då minskar givetvis laddförmågan markant.

    Lösningen med denna sorts acc ger ju lite andra möjligheter för att kunna nyttja bilens finesser till fullo då den verkar acceptera laddningen på ett helt annat sätt...
    "What goes up must come down"

    Harry S, A.K.A firebird 350.

  6. #46
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Jag kom ut till min andra bil på morgonen, satte mig, slog på "tändningen" och radion hoppade igång på full rulle. Stängde av radion och bara halva ljudet försvann! Jag slog av "tändningen" igen men radion spelade fortfarande, så slutade den. Slog på bilen igen med radion avstängd, då började det spela igen.

    Tog nog 30sekunder innan jag kom på att det var Volvon jämte som spelade!! Startade V70:n och laddade batteriet, slog av den igen och körde till jobbet med andra bilen. Sen glömde jag bort att V70 glitchade så min fina litiumacke dog där tyvärr. Det hade ju en blyacke också gjort, men men....

    Parentes två, Besökte Koenigsegg i Ängelholm. Redan innan vi skrev på sektretessavtalet så såg jag på bilen i foajén att dom använder litiumackar som startbatteri på sina bilar. Såg ut som en 4S konfig och inget färdigt paket vad jag minns.
    Superhero

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •