Citat Ursprungligen postat av senmathal Visa inlägg
Det är inte glödstiften som hänger med och drar ström några sekunder efter start? Dom kan nog dra bortåt 25 - 30 A.
Nja. Jag förenklade en smula, men det biter ju inte på er tekniker Jag kan inte exakt hur glödstiften styrs, det jag vet är att ner till ett par plusgrader så startar en Volvo utmärkt utan glödstiften. Det jag också vet är att den stödjer efterglöd, förmodligen i miljöhänsyn. Så när jag startar bilen så drar den 240A när startmotorn går för att sedan dra 100A under någon/några sekunder, för att sedan börja ladda med 25A som sakta dalar till 15A som efter en liten stund blir 5A. (detta med blyacken) Glödstiften är på 4.4volt i denna bilen av någon anledning, de börjar glöda nästan momentant på 1S li-po bara någon sekund som behövs.

Citat Ursprungligen postat av senmathal Visa inlägg
Jag har testat att ha laddaren på när jag kör värmaren men min lilla C-tec laddare blir alldeles för värm då. Det skulle vara intressant att mäta hur mycket ström värmaren med kupefläkt drar när den går.

Lycka till med experimentet

/Mats
Med fläkt har jag inte mätt än, kan givetvis göra det också vid tillfälle. Samt mäta lite laddströmmar med nya batteriet.