Reklam

 
Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Alternativ till HK?

  1. #1

    Standard Alternativ till HK?

    Prövade med en "test order" utan Lipo hos HK international warehouse för tre veckor sedan - fick status shipped bara efter några dagar. Sedan har inget hänt. Finns det något bra alternativ till HK med bra leverans av elektronik till rimliga priser (förutom våra duktiga svenska RC handlare på webben)?

    Exempelvis, rabatten på ett ESC är rätt stor när man köper från HK...

  2. #2
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Att köpa Kina i Kina är billigare, ett alternativ är att köpa säg Jeti i Tjeckien, eller Schulze i Tyskland. Byta bort konsumentköplagen mot lägre priser. På kvalitersgrejor så är det ganska tryggt att göra så. På Kinasaker så är det inte tryggt, men så lite pengar att man har råd med ersättare när de går sönder ett par gånger.

    Vill du bara ha det absolut billigaste så sök på ebay och sortera efter pris. Ebay har ett betygsystem som är värre än knark för leverantörerna. Får de inte full poäng så går världen under bokstavligt, så de gör allt i sin makt att lyckas. ...Någonting som inte Delayking lider av direkt.
    Superhero

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Inom EU kan du handla RC-elektronik och andra tillbehör (LiPo är det tyvärr problem med numera) hyfsat billigt hos http://www.giantshark.co.uk/ Bra leveranstider brukar det vara. Annars är ju Ebay också ett alternativ som Henke säger.
    Roger

  4. #4
    ivves avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    736
    Jobb
    Rekreationsdocent.

    Standard

    Hur det är hos HIMODEL i dag vet jag inte. Har handlat där några gånger sen långt tillbaka o då funkade dom OK.

    Förmodligen samma problem där med accar. Kanske någon vet bättre. Roger vet säkert.

    http://www.himodel.com/sort.php?sub2=G2

  5. #5


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ivve Visa inlägg
    Kanske någon vet bättre. Roger vet säkert.
    http://www.himodel.com/sort.php?sub2=G2
    Tyvärr Ivve - detta med vem som kan sälja ackar till oss är numera en djungel med tanke på flygbolagens motvilja att frakta sådana tingestar...
    Ett annat företag i fjärran som jag handlat främst fartreglage (Himodel) ifrån (dock nåt år sedan nu) är http://www.ehirobo.com/shop/index.php
    Gick vad jag minns snabbt och smärtfritt men vid en snabbtitt så verkar dom inte speciellt billiga idag.
    Sen har vi ju EU-firmor som t ex Lindinger, Staufenbiel och Schweighofer.
    Annars kan man ju köpa t ex Gens Ace-ackar till vettigt pris även i Sverige - http://rubinrc.se/index.php?cPath=10_222&page=1&sort=3a
    Roger

  6. #6
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    De motorer, fartreglage och ackar jag köper hos http://rctimer.com/ har jag inte haft några bekymmer med.
    Var dock ett tag sen jag köpte ackar där, senast i somras, då var det inga problem.
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  7. #7

    Standard

    Så, efter fyra veckor kom paketet från HK international warehouse! Ger dem en chans till och beställer från European Warehouse - får vi se hur många veckor det tar?

  8. #8
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    15 dagar för enklaste kuvert-försändelsen för min senaste order från HK international (lade order den 5e, kom fram i dag).
    Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
    Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
    Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
    Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
    Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.

  9. #9

    Standard

    10 arbetsdagar tog det bara för mig från Hongkong med standard tracking. Då missade tullen paketet, som sparade ganska många dagar i och för sig.

  10. #10
    karstenas avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Inlägg
    383
    Jobb
    Næringsmidelarbejder
    Klubb
    hangar4800-

    Standard

    jeg har en order som jeg lagde ind den 19.09 og betalte for express post. Har ikke set den endda. Har klaget en del gange men får bare en masse dumme forklaringer. Det var til og med bestilt i Holland. Men fordi de ikke havde alt sendte de den til Hong Kong.

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    http://www.pw-rc.com/
    Ganska litet sortiment, men snabb leverans, snabba svar på frågor, billig frakt och billiga varor. Köpte metalltrunnions till Trojan 28 Durafly till nosstället. 1 vecka tog det från Kina

  12. #12

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Vad kostar frakten för småpaket?

  13. #13

    Standard

    Jag undrar vart bromsklossen egentligen ligger. Jag har tidigare spytt galla över HK,men märker att grejerna oftast verkar fastna hos speditören. Jag väljer alltid det billigaste alternativet,vilket i nuläget verkar betyda Malaysian post(MP).

    Beställer dag ett på kvällen,dag 2 får jag trackingnummer. Dag 3 syns det på MP:s hemsida att förhandsinfo är emottagen. Dag 5 lämnar nån från HK in paketet.....Sen varierar tiden från 3-100000 dagar innan nåt mer händer ? Frågan är vad som händer här?

    Eftersom HK har en historia att vara värdelösa ,har jag ingen lust att betala för nån snabbare leverans ,om jag ändå inte får det,så man blir lite förvirrad. Jag skulle gärna betala nån hundring extra för garanterad leverans inom 2 veckor ( i sverige iallafall)

    Men - jag kör som vanligt. En månad har dom på sig innan jag använder paypalvapnet. Jag har bara behövt använda det 2 ggr tidigare. Pengarna tillbaka inom 12 timmar. Sen hur HK / MP löser det struntar jag faktiskt i .

  14. #14

    Reg.datum
    nov 2008
    Inlägg
    38
    Klubb
    Ingen (region JRFK)

    Standard

    Just nu bör man beakta det kinesiska nyåret som är kinesernas allra viktigaste och största helg. Den infaller vid den andra nymånen efter vintersolståndet, vilket inträffar någon gång under perioden 21 januari – 19 februari.

    Kan tänka mig att i mars kommer allt vara normalt igen, Back-orders kommer fyllas på, "normala" tider på frakten osv.


  15. #15

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ted_B Visa inlägg
    Vad kostar frakten för småpaket?
    3$ betalade jag.
    Mvh
    Peter

  16. #16

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Det var helt klart billigt, det gillas

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •