Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Löfte från HK

  1. #1

    puggens avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    477
    Jobb
    Statsanställd :)
    Klubb
    Växjö Rc -Klubb

    Question Löfte från HK

    Lipo Issue Over
    Our lipo shipping crisis is now over and it is business as usual! We are proud to offer a new range of affordable shipping options to all countries and dispatch time from our International warehouse is back under 48 hours.

    Vi får väl se

    /R
    Flyg fort och lågt

  2. #2

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

    Standard

    Jag har lagt två beställningar den senaste veckan och båda har fått kollinr inom 24 timmar, så dom verkar vara i full gång igen med kort eller ingen "backlog". Under "krisen" så var det mycket längre tider.

  3. #3


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Jag la en liten beställning till Holland i söndags f m och den fick inte kollinr förrän igår kväll. Låg länge i "print-kön".
    Roger

  4. #4

    Standard

    Holland är segt, dock så är det ju inte International warehouse utan European Warehouse

  5. #5

    puggens avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    477
    Jobb
    Statsanställd :)
    Klubb
    Växjö Rc -Klubb

    Standard

    Gjorde också en liten beställning häromdagen som ett test , hade ett trackingnummer dagen efter det är ju ok.

    Roffe
    Flyg fort och lågt

  6. #6

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    jag fick ett nummer och texten skickat, ett icke spårbart nummer, tre dagar senare frågar jag supporten varför det inte finns ett riktigt tracking nummer ( den 24e ) då säger dom att paketet gick iväg idag allså den 24e tre dagar efter statusen skickad kom upp . den 26e kom det ett annat trackingnummer utan länk , idag frågar jag supporten hur jag kan tracka det, får då länk till postföretaget och paketet går inte tracka .

    så vad ska man tro är det skickat?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  7. #7

    Standard

    Hade samma grej. Paketet blev helt plötsligt spårbart 8-9 veckor efter beställning och det hade skickats från Fiji :/

  8. #8

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    221
    Klubb
    Electric Angels RC

    Standard

    Jag glömde nämna att mina två beställningar den senaste veckan var från international warehouse, dvs Hong Kong.

    Att kollinr inte är spårbara några dagar efter att jag fått dom är normalt för HobbyKing på mina ordrar. Jag har bara handlat där senaste halvåret. Dom brukar bli spårbara cirka en till tre dagar innan dom kommer till svenska tullen. Från det att svenska tullen har paketet går kollinumret att använda på svenska posten och då är allt klockrent. Utom när tullen vill ha förtydligande.... då kan det gå en vecka till

  9. #9

    puggens avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Inlägg
    477
    Jobb
    Statsanställd :)
    Klubb
    Växjö Rc -Klubb

    Standard

    Såg idag när jag skulle tracka min paket att det var skickat från Malaysia, sökte på deras sida men det fanns inget att hitta...

    /Roffe
    Flyg fort och lågt

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •