Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Futaba 14SG länka till S-FHSS

  1. #1

    Standard Futaba 14SG länka till S-FHSS

    Har nu hyfsad koll på knapparna på min Futaba 14SG. Försökte länka den till en av mina S-FHSS mottagare i kväll utan framgång. Ställer in "System" på S-FHSS men sedan händer ingeting - mottagaren blinkar grönt så den får signal från sändaren - dock ingen länkning. När jag länkar till FASSTest mottagaren kommer det upp en meny med "LINK". Något sådant finns inte för S-FHSS. Den svenska manualen ger ingen vägvisning - handlar bara om FASSTest.
    Någon som kan hjälpa mig? /Pelle

  2. #2

    Standard

    Hmmm, när din radio är igång och i S-FHSS läge, slå på mottagaren och tryck sen på den där lilla link-knappen eller SW eller vad det står på mottagaren (vilken S-FHSS mottagare försöker du binda?) Släpp knappen och vänta en stund så ska det linka, kan ta lite mer tid, 10-20sek kanske, med S-FHSS om man har annan "nätverkstrafik" som stör.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  3. #3

    Standard

    Mottagaren är en R2006GS. Jo den blinkar grönt vilket visar att den hittat signalen från 14SG men den länkar inte. Den är tidigare länkad till Futaba T6J. Har försökt att rensa bort annan störande elektronik - sladdlösa telefoner mm. /Pelle

  4. #4

    Standard

    Tog fram radion och tänkte testa själv med en ny 2006:

    LNK - MODEL SEL - NEW och ett plan kors-o-planka med ett skevservo. Ställde in S-FHSS i steget som följde. Väl tillbaka i huvudskärmen, dvs ute ur menyrena, så kopplades ett 4cells NiMh till en kanal på mottagaren och den blinkade grönt precis som du skrev. Höll in SW tills det blinkade rött i stället. Väntade några sekunder och flyttade radion närmare mottagaren, 10-20cm mellan antennerna så växlade det till grönt efter ytterligare några sekunder.
    Prova flytta sändaren närmare eller ev. längre ifrån när mottagaren blinkar rött. Eller ev. linka på annan plats, ifall du har annan radiotrafik i närheten. Det ska liksom fungera om det inte är fel på något.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  5. #5

    Standard

    Så nu fungerade det enligt din instruktion - tack för din hjälp och engagemang! /Pelle

  6. #6

    Standard

    Tack för infon, ställer in på S-HFSS på modelselect o kopplar in mottagaren, först blinkar grönt, trycker in SW, så blinkar den rött, håller in SW så blir det fast grönt och bind, mellan T10J och R2006GS

  7. #7

    Standard

    Hej - kul med en nästan 10 år gammal tråd som dök upp ��
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •