Skönt att se, JAG ÄR INTE ENSAM, skall genast visa dessa bilder för frugan.
PS. Återkommer inom kort med kort, ha, ha lät roligt. DS
Ken
DS-24 operatör.
Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.
Ja, modellflyg är helt enkelt livsfarligt.... rent vanebildande!
Retroholic!
Har följd denna tråd med stor intresse. Känner ruljangsen efter drygt 30 år i branschen.
Hade först hobbyrum i källaren. Men transporten därifrån och ut i det fria med modellerna, resulterade ofta i skador efter sammanstöt med div dörrkarmar etc.
Så blåste ½ av teglet av vår timmerstuga och ett nytt, fint tak med undertak täcktes av försäkringen. 14 m2 utrymme i två våningar, otät mellan timmerstockarna, taket mellan våningarna skevt som kung Vollmer´s R.. och en hel del andra skavanker, som skulle åtgärdas. Lång historia kort: Isolation av ut och insida. Ny dörr och fönster. Nya gavlar m. fönster. Nya reglar mellan våningarna och nytt innertak. Nytt golv med 140mm isolation. Glasfiberväv på väggarna m.m. Alltså en total renovation, bara pga av ett nytt tak!!!!! Men klar blev jag med bottenvåningen. I år fick jag erkänna att platsen inte räckte till längre, Så jag satte igång med övervåningen. Började 14. augusti och var klar när första snön kom. Det handlade om ett nytt golv, isolation mellan takstolarna (140mm) och i gavlarna. Inga rätta, plana ytor. Alla takstolar hade olika dimensioner. Klädde snedväggarna med råspont och gavlarna med spånskiva. Resultat: 14 m2 minus trappöppningen. Och häruppe står nu alla mina flygklara modeller m.m. samt ett gammalt skrivbord, där min fru vill sitta och sy...säger hon iaf......?? Vi får se.
Här kommer lite bilder: Som det såg ut när jag började att slänga ut al skit.Här har jag börjat att bära upp modellerna.
Plats med ett 275liters akvarium nere i verkstaden blev det också.
Så nu kan jag bygga igen och slipa och damma, utan att slipdamm tränger in överallt. Lägger bara en masonit skiva över trappöppningen.
/Pete
Senast redigerat av petera38 den 2013-12-12 klockan 10:51.
An Expert has done every mistake ...
A Master has done every mistake....Twice!
Jag lovade bilder och här kommer de, på min nuvarande bygglokal/garage jag har ett rum till i huset samt 80m2 på vinden full med modeller.
Och jag städar varje vecka dessutom.
Ken
DS-24 operatör.
Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.
Tack för att ni engagerar er och delar med er av bilderna. Klart kul att se hur andra har det i hobbyrummet.
Ibland kan det vara bra att ha uttag i taket,ovanför bord etc, eller på undersidan av arbetsbänken.
![]()
Gott om plats!
Tjusigt!
Retroholic!
Fy fasiken vad najs!
Jag har ett hyfsat hobbyrum men det krymper..? Eller är det maskinerna som...? Näe??
Grattis.
// Mats W
Flygsmurfen
Finns två saker som är viktigt och det är värme och bra utrymme i hobbyrummet.
Uppfyller man dom två sakerna i hobbyrummet går det övrigt att ordna.
När kvällen kommer kryper man in och njuter av tillvaron så bättre går det inte att få![]()
El och belysning är jäkligt bra det med. =) Och dator har jag märkt på sistone, så internet.
www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)