Tror faktiskt inte han klarar av att bygga något så avancerat Kenneth eller ens törs.....
Tror faktiskt inte han klarar av att bygga något så avancerat Kenneth eller ens törs.....
Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.
Snyggt! Synd bara att designavdelningen på ESM har knarkat när de bestämde sig för instrumentdekalen. Den måste du bara fixa bort nu när du fixar öppningsbar huv.
190an har en bland dom fräckare canopys.
Snyggt jobbat med den.
Med vänlig hälsning Thomas
Snyggt jobbat Snickarn
// G
AutoPartner.se
aiR/C Pro Sweden
Det är dåligt gry i dagens ungdom...
Retroholic!
Ok då, här kommer lite bilder....
Tejpar ett lager blå samt ett lager gul tejp som sen skärs jämt med kroppsöversidan.
Limmat dit överdelen av kroppen samt punktlimmat fast canopyslidern med medium CA-lim.
Tejpen fyller sin funltion med att berätta hur långt ner man slipat och hur nära kroppssidan man är.
Gul tejp kvar=allt lugnt, Blå tejp kvar=nu är det nära, Blå tejp borta=jag har slipat för mycket
Blev hyggligt till slut.
Passform godkända av byggkontrollanten
Canopyslidern behöver 2 mässings profiler att glida i längs med sidorna.
6mm profilrör med avpassad bult i som kommer limmas in i ett kolfiberrör.
Håltagning för bult.
Gör det enkelt för mig och drar in mässingsprofilerna så dom löper parallellt.
Inlimmat och klart..
Lite fler bilder för att behaga den där rödklädde mannen som dyker upp lite då å då.....
Blev inte riktigt nöjd med kåpan som jag förstorade till OS300:an. Fick inte till passformen så jag blev nöjd och som en skänk från ovan dök denna Laser 300V upp. Ny motorkåpa beställd...
Hittade en beg Laser 300V som genast hittade hem där den hör hemma...
Alurör i passande storlek får utgöra guide till radialfästet, ritar en ring runt för att veta var motorn ska hamna.
Tajt men gott....
Inte mycket plats över....
Måste förlänga nålarna och limmar fast mässingsrör som där senare ska limmas i en piano tråd i.
Lite mer bilder på vad som hänt.
Kommer använda mig utav 2 tankar, en till vardera förgasare och för att få plats med detta så behöver tankarna placeras mellan vinge och motorkåpa. Därav måste en lucka göras och den landar på undersidan av kroppen.
Här vill jag ha luckan.
Sågen va Snickaren 1-0
Försent att ångra sig.
Kommer även att få lite extra plats att kunna montera avgas rören på kärran.
Världens mest givande bild på en furulist som limmas in.
Mässingsgångjärn limmas in på furulisten. Tack Sweeper för tipsen
ska väl kunna gå vägen..
Skaplig passform så här långt.
Passade även på att förstärka upp motorspantet med kolfiber.
Kom nu ihåg att han inte ska skjutas ut, utan klättra ut med en Preussikskt schwung....
Senast redigerat av Medeashusse den 2014-01-29 klockan 03:47.
Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.