Reklam

 
Sidan 3 av 9 FörstaFörsta 12345678 ... SistaSista
Resultat 41 till 60 av 168

Ämne: Utmaning - Malmöbor (eller turister/gäster)

  1. #41
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag körde på bron idag och hade grejorna med, tyvärr regnade det en del när jag passerade. Det såg ut som om vraket blivit mindre eller mer sönderslaget och på filmen ser man att däcket är uppfläkt.

    Bra jobbat Stefan.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  2. #42

    Standard

    Snygg video tycker att vi ska förlänga tävlingen om äran så jag har en chans att va med Skulle tydligen ta 14-21 dagar att få mina grejer från tbs. Kan säkert få ihop min Y6 får se om jag litar på den lagom mycket för att köra pildammsparken eller TT (dåligt ställe att testa nya grejer)

  3. #43

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Snygg video tycker att vi ska förlänga tävlingen om äran så jag har en chans att va med Skulle tydligen ta 14-21 dagar att få mina grejer från tbs. Kan säkert få ihop min Y6 får se om jag litar på den lagom mycket för att köra pildammsparken eller TT (dåligt ställe att testa nya grejer)
    Ok. Det tillkommer en tidsgräns. Om ingen lagt upp en bättre film än Kenneth E innan påsk så vinner han. Vi väntar gärna.

  4. #44
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Idag är det halvstorm, så TT får vänta ytterligare en dag.

    Skall till inomhus flyget i Växjö på lördag, kanske skall ta med grejorna på en tur?
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  5. #45
    remsans avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    595
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Spännande tråd o fina filmer
    Tufft att filma över vatten. Själv filmade jag ett vrak med det var förra vinter, mycket is, så ingen risk för att dyka efter quaden .
    Finns det nån historia bakom vraket i Östersund?
    .................................................. .............
    http://www.youtube.com/user/picmovmedia

  6. #46
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Om jag förstår det rätt är det en försäkringstvist.
    Där ägaren hävdar att trålaren slet sig och hamnade där den är idag, medan försäkringsbolaget tror att ägaren själv dumpade båten på svenskt vatten för att få ut ersättning. Ägaren är dansk.

    Eftersom den befinner sig i ett annat land blir det svårt rent juridiskt att bärga båten, men enligt vad jag hört skall den bärgas inom kort då de kommit till förlikning.
    Ken
    (obs, baserat på rykten)
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  7. #47
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Skitväder mest hela tiden och väderutsikten ser inte bättre ut under helgen tyvärr kollade lite på uppdraget i Pildammsparken då jag körde förbi och det såg inte så svårt ut som jag först trodde , nu väntar vi på bättre väder så det blir kanske inte förrän påsk
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  8. #48

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Om jag förstår det rätt är det en försäkringstvist.
    Där ägaren hävdar att trålaren slet sig och hamnade där den är idag, medan försäkringsbolaget tror att ägaren själv dumpade båten på svenskt vatten för att få ut ersättning. Ägaren är dansk.

    Eftersom den befinner sig i ett annat land blir det svårt rent juridiskt att bärga båten, men enligt vad jag hört skall den bärgas inom kort då de kommit till förlikning.
    Ken
    (obs, baserat på rykten)
    Liknande hände här. Det skulle bli orkan så folk tog upp sina båtar, utom ett stolpskott som lät den vara kvar. Nå, inte klarade den vindar på över 32m/s så segelsbåten vart ju skadad och blåste upp på land med hål överallt osv. Han ville ha ut pengar på försäkringen för att båten gått sönder i stormen, men dom betalade ej ut. Båten låg kvar flera år, synligt vid en bilparkering dit den blåst och ful som stryk.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  9. #49
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Dessa uppdrag är inte svåra, men det gäller att man laddat med SD-kort.

    Personligen tycker jag inte om att flyga över folk, även om jag känner min okta bra, kan en sådan liten sak som minneskort fördärva för en, kan allt hända.

    Därför föredrar jag natt/kvällsflygning då det är mindre folk ute.

    I stan vet man inte riktigt hur frekvenser och annat stör, den tekniken är det ju inte bara vi som använder som finns på våra farkoster.

    Personligen tycker jag bättre om icke mänskliga mål, jag menar där det inte finns en massa folk runt en, det är lätt att tappa koncentrationen.

    Själv tappade jag tålamodet under el e fantastiskt när jag precis startat då skulle någon fram och skafsa i det ögonblicket och fråga om effekter och batterier, så jag bad honom gå och vänta tills efter flygningen men då skrek han till sina kompisar att jag tydligen inte kunde göra två saker samtidigt och det skulle han inte sagt för då tände jag till. Jag menar att om inte modellflygare kan uppföra sig vad kan vi då förvänta oss av icke kunniga inom området.

    Målen är inte svåra, de kräver bara planering för att utföra eller tur. Det sistnämnda vill jag slippa.
    Jag har alltid en plan, som Max tider till mål, över mål och Max tid tillbaka. Sedan lägger jag in höjder också. Som nu senast vid TT då hade någon installerat en lyftkran mellan mig och målet, därför krävdes en första flygning för att mäta avstånd och höjd till denna.

    Det är som långhållsskytte, då är man inte närma målet utan förberedelser, det skall gå på första försöket annars är det ren chansning och ingen sport.

    Nåja, då fick jag skriva av mig denna fredag, skönt.
    Ha en trevlig helg
    Vi kanske ses i tipshallen i Växjö.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  10. #50

    Standard

    Det är fullt tillåtet att köra en Hubsan X4 FPV vid filmning. Det behövs inte lika mycket planering. Egentligen har jag inte heller sagt något om RC bilar eller båtar, men....nääää. Flyg får det nog vara va?

  11. #51
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Vissa mål med bil eller båt blir svåra att nå!
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  12. #52

    Standard

    Får bli en stor ramp och redigt med fart för att ta TT med bil

  13. #53
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    I princip håller jag med dig Kenneth gillar inte heller att flyga över vanligt folk och sätter säkerheten främst och årstiden gör att man måste det i viss mån vid TT och Pildammsparken , på sommaren kan man ju flyga väldigt tidigt då det inte är någon ute en söndagsmorgon tex. samtidigt är det ett kul initiativ som ger lite nerv och planering utöver det vanliga, framöver kan vi kanske utveckla idén vidare och tex utlysa utmaningar typ filma flest kyrkor en lördag
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  14. #54

    Standard

    Hej.
    Jag har lite fakta om vraket. Ägaren hemmahörande på ostkusten köpte den gamla trålaren på västkusten, tror det var 2010. Han skulle sedan segla hem den, men när han närmade sig bron blev han desorienterad, och girar babord precis söder om, han trodde att han girade in mot Falsterbokanalen.. Ägaren svensk, anledningen till att den ligger kvar är att han inte hade den försäkrad och inga medel för att bärga den. Ansvaret för trålaren har dryftats en tid. Sjöfartsverket har inget ansvar då den inte utgör hinder för sjöfarten, Kustbevakningen har tömt den på brännolja så den utgör inget hot för miljön. Vad jag hört senast är att Malmö stad ev bärgar den och kräver ägaren på kostnaden.
    2x X-cell 60, Concept 30 SR-T, T-rex 450, Zoom 450, JR 347, JR PCM9xII

  15. #55
    remsans avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    595
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Tack för historien.
    Kul med folk som har respekt för att inte flyga över folk. Har stött på visa filmer från andra länder där det inte råder många lagar över det. Inte alls roligt även om filmerna är vackra.
    .................................................. .............
    http://www.youtube.com/user/picmovmedia

  16. #56

    Standard

    Ni får ordna olika uppdrag runt om i landet och se vilka uppdrag som lyckas komma på film.
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  17. #57

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mr X Visa inlägg
    Ni får ordna olika uppdrag runt om i landet och se vilka uppdrag som lyckas komma på film.
    Filmer jag garanterat kollat på men inte vågar föreslå att folk skall ge sig på eftersom det skulle vara oansvarigt och oetiskt att ens nämna dom är...
    - Filma en kompis som står och vinkar inne i Kaknästornet
    - Filma en FPV flygning t.o.r Helsingborg/Helsingör
    - Filma FPV flygning t.o.r Glumslövs Backar / Ven (utanför Landskrona)
    - Flyga runt flest kyrktorn på en dag (filmkavalkad)
    - Under flest broar på en dag (filmkavalkad)
    - Gruvflygning i Norrland
    - Eller den som är först med att lägga upp en video på sin nya Quad på Youtube och döpa den till "Maiden Flight XXX" och visa en brun åker som åker förbi i slow motion (sorry, kunde inte låta bli).

    Om jag ger bort något som jag kanske skulle få 150 kr för begagnat och samtidigt får tillbaks en massa film som får mig (och andra) att häpna så har jag roligare än om jag köper en DVD för samma pengar. Så absolut. Om det kommer in några fler bidrag i denna tråden så har jag en hel låda med saker att skänka bort som priser till nästa utmaning.

  18. #58

    Standard

    Filmer på olika platser kan vara kul, speciellt om man kan använda dem för att visa på nätet, alltså som info för turism o sånt. Alltså kyrkor, slott, broar, ruiner, städer, marinor, fyrar och andra objekt som kan vara kul att skåda med en liten film om man tänkt kolla in platsen. Nytta + nöje. Visit Sweden eller nåt. Karta med en massa länkar. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  19. #59

    Standard

    Jag håller med, men inom en timme kommer någon här på forumet med långt pekfinger och berättar att man inte får använda filmer som är tagna utan licenser och tillstånd. Vilket osökt för tankarna till att alla som nyfiket kommer fram och börjar undra vad man sysslar med när man flyger, ofta skall ge en tipset om att man kan ju alltid ta flygfoto till mäklare och tjäna en slant. Stackars mäklare. Dom måste vara nerringda av tri/quad/penta/hexa/peta/okta copter ägare.

    Hur högt upp är utanför rikets gränser föresten, om man nu skall ta foto uppifrån?

    OBS! Låt inte diskussionerna distrahera er. Det är fortfarande utmaningar som inte är gjorda!!!

  20. #60

    Standard

    Håll sidan på hobbynivå då. Den kan ju ändå spridas. Och låt de som skaffat alla tillstånd göra det på professionell nivå och sälja det till företag.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •