Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Antennsupport 2,4GHz

  1. #1

    Standard Antennsupport 2,4GHz

    Hej,

    Jag såg denna på nätet. Rätt fiffigt sätt att skydda antennerna och styra monteringen. Såklart enkelt att göra själv men jag skulle gärna bara vilja köpa någonstans ifrån för seglaren jag bygger f n. Någon som sett nåt liknande tillverkat och köpbart på nätet?


  2. #2

    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    1 935
    Jobb
    I en annan del av.........Blästorp
    Klubb
    III Aviatörer

    Standard

    Lindinger vet jag att dom har. Dock inte av denna dubbelmodell.

  3. #3

    Standard

    Jepp, de har den här, men den kräver att man kommer åt att mata in i "masten" inifrån. Det klarar jag inte med den smala seglarkropp jag har. Svårt att se att antennen ligger hela vägen upp och inte halkat ur också. Jag gillade vingen däruppe med ett litet hål framför. Det får väl bli till att plasta upp en näve såna helt enkelt. Någon som vill göra några fina i glasfiber och tjäna några kronor? :-)

    Senast redigerat av Tom den 2014-01-08 klockan 16:54.

  4. #4
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Kolfiber är väl det du vill undvika, eller hur.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  5. #5

    Standard

    Men det är ju så snyggt... Tack, självklart ska de vara glasfiber. Jag tror att det vore fint att helt enkelt glas upp en sån vinge med tunt plaströr i framkant som man skjuter in dem in helt enkelt.
    Senast redigerat av Tom den 2014-01-08 klockan 17:06.

  6. #6
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tom Visa inlägg
    Men det är ju så snyggt... Tack, självklart ska de vara glasfiber. Jag tror att det vore fint att helt enkelt glas upp en sån vinge med tunt plaströr i framkant som man skjuter in dem in helt enkelt.
    Finns på HAB, eller rättare sagt Tomas kan fräsa fram åt dig. Jag använder sådana och fäster antennen längs framkant med tejp. Det är tydligen vanligt att de dras ur de andra varianterna med rör som finns.
    Superhero

  7. #7
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK
    fredrik

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •