Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 22

Ämne: Hobbyking och fedex....

  1. #1

    Standard Hobbyking och fedex....

    OBS! Detta är ingen "När-kommer-mitt-paket-tråd"

    För att göra detta till en relativt kort historia så beställde jag för ett litet tag sen några grejor från HK och valde fedex som frakt ($26 tror jag) och någon dag senare hade ordern skickats.
    Valde att försöka spåra ordern någon vecka senare för att se hur långt det hunnit. Men till min förvåning hade försändelsen bara kommit ett steg (Information mottagen).

    Då valde jag att kontakta fedex och de sa att spårningen stämde och att dem inte tagit emot något paket ännu.
    Då kontaktade jag hobbyking som sa att dem visst hade skickat paketet och efter lite tjat skrev en operatör på chatten att den kanske fortfarande var i transport men detta tvivlar jag på (mer en än vecka för att komma fram verkar lite väl långt).

    Nu har hobbyking efter mycket tjöt äntligen öppnat en undersökning.
    Beställde tre styck orders samtidigt och valde sing/speedpost och dessa kommer vara på hemköp imorn tydligen. Trodde allt fedex skulle vara både snabbare och ha bättre support.

    Är det någon annan än jag som haft detta problem och hur blev det?

  2. #2
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av LeoR Visa inlägg
    OBS! Detta är ingen "När-kommer-mitt-paket-tråd"

    För att göra detta till en relativt kort historia så beställde jag för ett litet tag sen några grejor från HK och valde fedex som frakt ($26 tror jag) och någon dag senare hade ordern skickats.
    Valde att försöka spåra ordern någon vecka senare för att se hur långt det hunnit. Men till min förvåning hade försändelsen bara kommit ett steg (Information mottagen).

    Då valde jag att kontakta fedex och de sa att spårningen stämde och att dem inte tagit emot något paket ännu.
    Då kontaktade jag hobbyking som sa att dem visst hade skickat paketet och efter lite tjat skrev en operatör på chatten att den kanske fortfarande var i transport men detta tvivlar jag på (mer en än vecka för att komma fram verkar lite väl långt).

    Nu har hobbyking efter mycket tjöt äntligen öppnat en undersökning.
    Beställde tre styck orders samtidigt och valde sing/speedpost och dessa kommer vara på hemköp imorn tydligen. Trodde allt fedex skulle vara både snabbare och ha bättre support.

    Är det någon annan än jag som haft detta problem och hur blev det?
    Med risk för att vara tjatig så är det alltid ett äventyr att beställa från Delayking. Man är aldrig säker på vilken leverantör det blir, man kan bara gissa. Sen är det upp till speditören i Sverige att avgöra vart och när man kan hämta sina varor. Det har på senare tid försvunnit 5st paket för mig, innehållande allt från byggstrålkastare till batteriladdare. Man får spårnummer, men det klickar aldrig iväg så att säga. I samtliga fall har jag blivit kompenserad av säljaren, men det är ju varan man vill ha.

    Hoppas det löser sig. Mitt tips är att försöka häva köpet, du har ju trots allt betalt för någon slags express.
    Superhero

  3. #3

    Standard

    Råkade ha med några accar i paketet (260mah 1s). Kan det vara så att dem skickar det till malaysia för att kunna få iväg orders med lipos i? Såg nån youtube rulle om detta.

  4. #4

    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    150
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Trollhättan

    Standard

    Min order, icke express, med lipo, tog svängen runt Malaysia iaf


    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av finnen Visa inlägg
    Min order, icke express, med lipo, tog svängen runt Malaysia iaf


    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
    hur lång tid tog det från att fraktats från HKs lager till att du fick det ungefär?

  6. #6

    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    150
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Trollhättan

    Standard

    4 veckor. Men förra beställningen var här på två dagar :-)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

  7. #7
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Jag anser att ta emot paket är ett äventyr och jag har ofta rätt. Dagens speditionsfråga till de som tror sig kunna. Hur kommer Fedexpaket att levereras till dig i Sverige?
    Superhero

  8. #8

    Standard

    la en beställning igår från hk och i den fanns det inga batterier men ändå så fick jag ett tracking nummer till pos malaysia. Det fanns två frakt sätt när jag beställde som var exakt likadana. olika beskrivningar men det var samma fraktsätt men jag tog den det stog airmail på för säkerhetens skull. båda kostade 9.99 bucks

  9. #9

    Standard

    Vad ni än gör ta INTE EMS alternativet där dom har skrivit ut hela namnet (Express mailing Service) för då ska dom skicka det via Fiji och det tog 3 och en halv månad att få paketet.

  10. #10

    Standard

    hmh, kompisen beställde fatsharks och tog ems och det tog tre veckor ungefär, antar att han hade tur

  11. #11
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Fedexpaket att levereras till dig i Sverige?
    Jag ger halva facit eftersom lådan fortfarande inte är framme. Man kan tro att Fedex kör ut lådan och sedan lägger den på sin terminal i stan om man inte är hemma dagtid med en not på dörren. Men så funkar det inte. Man anger tisdag som leverensdag, transporten går uppenbarligen bra så man gör leverensförsök redan på måndag! På nätet ser jag att man sökt mig men att ingen var hemma. Den enda lilla haken var att jag visst var hemma... så man sket helt sonika i att åka hem till mig och ljög. Jag ringde Fedex naturligtvis och fick snacka med en Norsk tjej som var ganska kaxig, inte otrevlig direkt men väldigt hård. Fedex har en underleverantör - Posten. Posten har min låda och hon vägrade tala om var jag själv kunde hämta den och att ett nytt leveransförsök skulle ske i morgon tisdag. En fullmakt på dörren skulle lösa allt. Väl hemma efter jobbet på tisdag finns där inget paket, men väl en avi från Fedex som kommit till mig i ett kuvert i brevlådan. Lappen de inte körde ut och satte på min dörr kom alltså i posten. Nu började jag tröttna och ringde dem igen, fick tag i en kille som iaf skämdes en smula och försökte lösa problemet. En kvart efter hans samtal fick jag ett nytt samtal där de bekräftade att utkörning skulle göras i morgon onsdag och att jag blir uppringd innan klockan 12 onsdag.

    Så idag kommer jag få paket på ena eller andra sättet och tullen behöver ni inte vara oroliga för, den räkningen damp in redan i fredags...
    Superhero

  12. #12

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    fedex verkar satt det i system att säga att man inte är hemma, det har hänt på alla fedextransporter jag fått saker med utom en.
    har fått gapa på dom i telefon vid varje tillfälle , senast fick jag kommentaren att jag fick åka till jönköping och hämta paketet,
    visst 8 mil för att hämta ett paket knappast sa jag, på eftermiddagen kom det in en bil med paketet för han hade vägarna förbi.

    mitt råd är att undvika fedex så mycket som går, deras kostnader för tull m.m har även den varit högre än postens.
    ibland har man fått räkningen så långt som 3 veckor efter leverans
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  13. #13
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    fedex verkar satt det i system att säga att man inte är hemma, det har hänt på alla fedextransporter jag fått saker med utom en.
    har fått gapa på dom i telefon vid varje tillfälle , senast fick jag kommentaren att jag fick åka till jönköping och hämta paketet,
    visst 8 mil för att hämta ett paket knappast sa jag, på eftermiddagen kom det in en bil med paketet för han hade vägarna förbi.

    mitt råd är att undvika fedex så mycket som går, deras kostnader för tull m.m har även den varit högre än postens.
    ibland har man fått räkningen så långt som 3 veckor efter leverans
    Det är helt galet. Posten är rena ljusen jämfört med Fedex och Dhl. DHL vägrade ändra utlämningsställe med anledningen att det var stor risk för bedrägerier. I nästa andetag säger hon i telefon att jag behöver inte hämta paketet utan bara man har kolli id så kan vem som helst som legitimerar sig hämta min låda, någon kompis som bor vid utlämningsstället tex. Snacka om udda.
    Superhero

  14. #14

    Standard

    Jahop, idag hände något märkligt. Kom körandes hem från skolan och kikar in i brevlådan var på jag ser en lite vit lapp från fedex. "En avi" är min första tanke, men nej nej. Tydligen har dem misslyckats att leverera paketet. Dem säger att dem varit där men konstigt nog inte fyllt i anledningen till misslyckandet utan klistrat på en lapp som säger att detta var sista försöket innan dem skickar tillbaks paketet.

    Därpå ringde jag upp deras kundtjänst där jag fick prata med en kille om förklarade att det var en tvist mellan mej och chauffören. Detta tyckte jag var okej eftersom dem lovade att komma imorn igen. Då passade jag på att fråga om tull och moms. och det hade det blivit, 28 kr. Det var ju inte så mycket tänkte jag glatt men sedan förklarar han att dem tar en hanteringsavgift på 450 kronor. Mitt svar blir såklart "skojar du eller". Så jag fräste till och han kopplade mej då till förtullningen.

    Där pratade jag med en trevlig tjej och hennes chef som förklarade att det inte alls blir hanteringsavgift på moms under 100 kr. då ringde jag till kundtjänst igen och fick prata med en till glad tjej som hjälpte mej och skrev notis till chauförren att han kunde lägga det på trappan om jag inte var hemma, något som den förra killen vägrat att göra.

    Så sammanfattningen, jag tycker inte om att behöva ringa kundtjänster för att ordna fram paket, det ska sköta sig själv tycker jag.
    Men allt känns ju toppen när man blir omhändertagen av trevliga människor så jag skulle nog inte dra mej för att använda fedex om det kniper men jag kommer nog hålla mej till singpost eller liknande i framtiden. kan också meddela att paketet har ett helt annat kolli nummer än det hk gav mej.

  15. #15
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Det bränner iaf kalorier att handla utomlands...
    Superhero

  16. #16

    Standard

    Tråkigt med krångel, får hoppas du får paketet imorgon då Själv hade jag en tvist med Fedex angående en skärm som de fraktat (och gjort sönder) det tog cirka 1 månad innan de beslöt sig för att ta på sig ansvaret och ersätta mig.

  17. #17

    Standard

    Beställde ett paket i fjol (USPS tror jag, som inte kan garantera att paketen kommer fram), fick kollinr och kunde spåra det så pass långt att det hade skickats från sista avsändarstället (Helsingfors) till min ort (Åland). Men nåt avi dök aldrig upp. Efter nästan 4 veckor (jo jag glömde bort paketet) for jag till speditionsfirman och frågade efter paketet med mitt kollinr. Nej sa de direkt, de hade inga papper på det. Jag sa typ "?". De kollade på hyllorna och överallt, inget, letade lite till, jonä. De ringde upp senaste avsändaren, som sa att det var skickat. Enligt alla konstens regler så borde ju paketet vara framme på hyllan. De kollade igen, letade, tittade, kikade. Ja men, där låg det ju, längst ner, ensamt, längst bak på en stor tom hylla. Nåt papper fanns ändå inte. De gav paketet åt mig och slopade allt som hade med avgifter, tull, moms o allt och bad om ursäkt. =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  18. #18
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Nya äventyr. Jag får ofta paket i alla möjliga former. Lokala icabutiken vet mycket väl vem jag är och jag frågar alltid om det finns något mer utöver det paketet jag hämtar. Finns det brukar dem hitta mitt paket. Igår råkade jag ut för någonting nytt som jag bara hört talas om innan, nämligen att avsändaren fick tillbaka paketet. Omöjligt tänkte jag, dem har helt enkelt inte skickat. Jag fick kollinummer och till min förvåning så har paketet varit på Maxi och vänt.

    Dem skickar ju alltid en avi, hämtar man inte så skickas en påminnelse, liggtiden brukar väl vara mer än 2 veckor? plus att jag alltid frågar efter paketen.

    Det skall vara hårt att få tag i hårda paket

    CC 401 257 715 NZ
    Superhero

  19. #19

    Standard

    2 veckor är det som gäller hos mig.

    Fan vad segt. Det kan inte va så att dom skickade ett sms till nummret på paketet och det var fel nummer?

  20. #20
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Nya äventyr. Jag får ofta paket i alla möjliga former. Lokala icabutiken vet mycket väl vem jag är och jag frågar alltid om det finns något mer utöver det paketet jag hämtar. Finns det brukar dem hitta mitt paket. Igår råkade jag ut för någonting nytt som jag bara hört talas om innan, nämligen att avsändaren fick tillbaka paketet. Omöjligt tänkte jag, dem har helt enkelt inte skickat. Jag fick kollinummer och till min förvåning så har paketet varit på Maxi och vänt.

    Dem skickar ju alltid en avi, hämtar man inte så skickas en påminnelse, liggtiden brukar väl vara mer än 2 veckor? plus att jag alltid frågar efter paketen.

    Det skall vara hårt att få tag i hårda paket

    CC 401 257 715 NZ
    Har hänt mig också.
    Väntade på ett paket och tyckte att det hade gått lite väl lång tid så jag gick in på Postens hemsida för att se om jag kunde spåra paketet. Fick då se att det hade legat 1,5 veckor på ICA... ingen avi/sms eller påminnelse. Som tur var han paketet inte gå tillbaka till avsändaren.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •