Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 38 av 38

Ämne: RcTimer F800-R med APM 2.6 (Som en S800 fast mycket billigare...)

  1. #21
    Grimms avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    148
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Östhammars Modellflygklubb

    Standard

    Kolla på denna video!! Helt sjukt va bra min s800 funkar nu!!!
    Har installerat nya firmwaren 3.1.1 och finjusterat gimbalen. Nu ser videon ut som en stillbild vid loiter...
    Helt otroligt nöjd!!!!!

    https://plus.google.com/109716662117...ts/A1mq9RzUVfZ

  2. #22

    Standard

    Ser fint ut. Funderat själv på att köpa en F800. Priset är ju lite trevligare än Djis.
    Vad tycker du om motorer och propellrar? Balanserat dom?
    Vad tycker du ser billigt ut på den och varför?

  3. #23
    Grimms avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    148
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Östhammars Modellflygklubb

    Standard

    Som jag skrev nedan till Kenneth E så tycker jag att kvalite´n är riktigt bra!
    Jag är riktigt nöjd med min maskin!!!
    Men du måste köpa dämparna som tillbehör mellan ram och ställ om du ska få till en bra och stabil gimbal. Samma sak gäller för övrigt även på DJI:s maskin...
    Har inte balanserat varken motorer eller propellrar och har jättelåga vibrationsvärden på APM:ens vibrations logg.se nedan.
    Men jag har ju iofs monterat APM:en på gummidämpad platta. Vet inte hur mycket det skakade innan dess.
    Har flugit 50-60 flygningar nu och kan bara rekommendera denna fina stora maskin...
    Inget ser billigt ut och allt funkar som förväntat...
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	F800 vib.jpg 
Visningar:	172 
Storlek:	30,9 KB 
Id:	43675

  4. #24

    Standard

    Tackar för svaret. Jo, dämparna skulle bli prio ett att handla. Eller handlas samtidigt som resten. Vad kör du med för ackar? S och mAh och hur lång flygtid?
    Skulle vilja ha en H3-2D gimbal på den eller någon bra 3 axlig som inte "driftar". Vilket inte verkar vara lätt att hitta.

  5. #25
    Grimms avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    148
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Östhammars Modellflygklubb

    Standard

    Jag kör med Hobbyking 8000Mah Nanotech 6s som funkar mycket bra tycker jag!!
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...arehouse_.html
    Blir runt 12-13 min med 6,6 kilo flygvikt...
    Vad ska du ha för kamera i så fall...
    Hänger ju mycket på det vilken gimbal du ska satsa på...

  6. #26
    Grimms avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    148
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Östhammars Modellflygklubb

    Standard

    Tänkte göra en film från Österbybryk i dag som tyvärr blev en kortfilm....
    Jag hade lyckats komma åt en av kontakterna till motorerna under kroppen, troligen när jag kopplade in 3s lipon som har sin kontakt nära dessa, så en lossnade under flygningen. Så det blev till att avbryta filmningen och landa med en stillastående motor...
    Nu vet man i alla fall att det går att flyga vidare på 5 motorer... :-)

    Nu har jag limmat fast kontakterna med smältlim...
    Blir en längre film nån dag solen visar sig.....denna film blev lite väl kort, mörk och dyster...

    Har inte använt någon efterstabilisering eller tidsförskjutning i filmen


  7. #27

    Standard

    Vilken spännande tråd, verkligen uppskattat att du delar med dig!

    Vad har du tänkt att använda maskinen till? I jobb eller för skojs skull?

    Hur upplever du att flexen är i armarna? Har sett en hel del skrämmande videos på Youtube om hur flexibla s800-armarna är och det är verkligen ett skämt att dom kan ta så mycket betalt för den...

    Letar själv efter en bra Hexa för ett lågt pris utan att tumma för mycket på kvaliteten och det här verkar ju vara ett bra alternativ.

    Skulle du kunna hänga på ett till 8000Mah batteri och få mer flygtid eller blir den för tung då?

    Keep up the good work!

  8. #28
    Grimms avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    148
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Östhammars Modellflygklubb

    Standard

    Tackar!
    Jag har bara detta som hobby och för rent nöjes skull. Men det kanske blir till att göra nån mera seriös film i sommar när min bror som är mera hemma på filmning och klippning kommer på besök...

    Tycker inte att flexen i armarna är något problem. Men man måste köpa dämparna mellan ramen och underdel för att få bort vibrationer. Jag har rekommenderat flera av mina kompisar att köpa denna maskin och det skulle jag inte göra om jag tyckte den var dålig på något sätt... Jag tycker att den är ett bra köp och mycket prisvärd.

    Har nu satt på en PIXHAWK i stället för APM 2.6 http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...tars-Autopilot och den verkar riktigt lovande på dnna maskin, flyger otroligt bra med Pixhawk med defaultinställningarna.

    Tänkte uppdatera denna tråd med mera PIXHAWK information när jag ställt in den klart!

    Ja det skulle funka med 2 x 8000 har kört med 2 x 5000 och det funkade helt utan problem.
    Den hovrade ändå på lite drygt halvgas.

  9. #29

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Grimm Visa inlägg
    Tackar!
    Jag har bara detta som hobby och för rent nöjes skull. Men det kanske blir till att göra nån mera seriös film i sommar när min bror som är mera hemma på filmning och klippning kommer på besök...

    Tycker inte att flexen i armarna är något problem. Men man måste köpa dämparna mellan ramen och underdel för att få bort vibrationer. Jag har rekommenderat flera av mina kompisar att köpa denna maskin och det skulle jag inte göra om jag tyckte den var dålig på något sätt... Jag tycker att den är ett bra köp och mycket prisvärd.

    Har nu satt på en PIXHAWK i stället för APM 2.6 http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...tars-Autopilot och den verkar riktigt lovande på dnna maskin, flyger otroligt bra med Pixhawk med defaultinställningarna.

    Tänkte uppdatera denna tråd med mera PIXHAWK information när jag ställt in den klart!

    Ja det skulle funka med 2 x 8000 har kört med 2 x 5000 och det funkade helt utan problem.
    Den hovrade ändå på lite drygt halvgas.

    Massa tack för svaret!
    Spännande nu när det börjar komma ut kopior för en bråkdel av originalen och som dessutom verkar vettiga!

    För mig står det mellan att satsa på en RCT F800 eller Tarot T960 och tigermotorer...
    Det är ju rätt stor skillnad i pris och (kanske) kvalitet, svår avvägning det där, min vision är att kunna göra lite betaljobb med min utrustning men vi får se vart det landar.

    Har också köpt en Pixhawk nu, enbart monterad utan att ha hunnit testa den så det ska bli spännande!

    Hur lång tid tid tog frakten och fick du betala tull/moms, själv slapp jag det när jag köpte min RCT Spider...
    Senast redigerat av Skydive den 2014-03-19 klockan 11:52.

  10. #30
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Mellan Tarot och S800, hade jag valt S800. Den känns mer genomtänkt.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  11. #31
    Grimms avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    148
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Östhammars Modellflygklubb

    Standard

    Varken jag eller mina två kompisar fick betala tull :-) Den senaste kom hem förra veckan.

  12. #32

    Standard

    Hur är det med vibrationer i motorerna? Är själv sugen på något större men tycker att flygtiden är för dålig för att motivera ett köp och så har jag redan för många grejer

  13. #33

    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    235
    Jobb
    IT-Operations @ Axis Communications
    Klubb
    MFK Viking

    Standard

    Råkade slinta på köbeknappen i tisdags och har en F800-R och en ASP 3-Axis (något skeptisk till den gimbalen men tänkte ge den ett försök) på väg hem för lite seriösare filmprojekt.

  14. #34

    Standard

    Det blev till slut en Tarot T960 med tmotor mn4014-9 kv400 fölr min del... Lite mer pengar men känner andra som har den som är nöjda, återstår att se om det vart värt de extra kronorna.

  15. #35
    Grimms avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Inlägg
    148
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Östhammars Modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Hur är det med vibrationer i motorerna? Är själv sugen på något större men tycker att flygtiden är för dålig för att motivera ett köp och så har jag redan för många grejer
    Har ju installerat vibdämpare mellan ramen och underdelen och nu har jag även satt dit DJI folding props så nu går den riktigt fint! Den drar även 10%mindre ström med nya proppar. Jag kan inte tänka mig en bättre maskin faktiskt...sjukt nöjd :-)

  16. #36

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    39
    Jobb
    Avdelningschef elektronik och mjukvaruutveckling
    Klubb
    Trollhättans ModellFlygklubb

    Standard

    Tack för intressant läsning! Har en pixhawk på ingående och letar hex ram. Verkar som f800 är en bra kandidat!

  17. #37

    Reg.datum
    jul 2013
    Inlägg
    82
    Jobb
    Försvarsmakten

    Standard

    Jag har också tittat på en f800r black med retracteable landing gear och en box till den. Läste om att rctimer kan få den på 23min I luften antar att det är utan gimbal. Har du monterat ner dina armar många gånger? Har läst att de kan börja glappa I elektroniken om man demontera för många gånger. JAg vill ju kunna montera ner hela maskinen I lådan när jag är färdig med flygningen.
    Tänkte också köpa pixhawker för att testa skillnaden mot DJI WKM som jag kör med idag.
    Något annat att tänka på?

  18. #38

    Standard

    Hej!

    Har länge kikat på denna maskin, F800, men som vanligt uppkommer frågor.

    Har nån gjort tester med flygtider för optimal tid vs vikt på ekipaget? Jag menar att, nånstans finns det en skiljelinje, när batterivikt blir för hög och flygtid sjunker. Även om man har mååånga mAh.
    Vad är optimalt och och vad får man för flygtid? Samt vikt på ekipaget för denna uppgift.

    En annan sak. Har försökt ta reda på fraktkostnad för en F800 från RCTimer. Jag kan iaf inte hitta dessa uppgifter på deras hemsida. Nån som har handlat där nyligen? Har försökt skicka meddelande från deras formulär på hemsidan, men det verkar som detta inte funkar ...


    /leffe

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •