Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Bara bild från Immersion OSDn och inte Sony CCD kameran!

  1. #21

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Själv har jag ingen matning från sensorn till vtx, utan matar kamera och vtx med 11,1v separat.


    Sent from my RM-825_eu_sweden_309 using Tapatalk
    //Lasse

  2. #22

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    Vet inte vart mitt tidigare svar tog vägen men signalen består av en referens och i detta fallet är Svart(Jord) din referens och skall oftast vara knuten genom hela schemat från batteri till den sista biten på slingan. Det innebär att signalerna som all teknik utgår ifrån använder samma referens. Sedan(oftast) kan du koppla på ett batteri(Svart) på referensslingan och mata en enstaka detalj med den positiva(plus) i detta fallet en kamera.

    Det som händer nu är att videosignalen som består av en fyrkantsvåg och utgår från samma referens kan då prata med övrig elektronik.
    Ken
    Väldigt bra förklarat och beskrivet. Men för en noob som mig så är jag inte riktigt med på hur du menar att detta ska kopplas. Menar du att jag ska mata allt från ett batteri bara det att plusen sticker iväg innan sensorn direkt till kameran?
    Jag antar att du menar som exempel 2 bilden visar? Och exempel 1 inte kan funka om jag inte kopplar på jorden från det andra batteriet också?

    Exempel 1:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Alt1.jpg 
Visningar:	139 
Storlek:	47,9 KB 
Id:	43305
    Exempel 2:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Alt2.jpg 
Visningar:	161 
Storlek:	51,7 KB 
Id:	43306

  3. #23

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av lassebetong Visa inlägg
    Själv har jag ingen matning från sensorn till vtx, utan matar kamera och vtx med 11,1v separat.


    Sent from my RM-825_eu_sweden_309 using Tapatalk
    Gör det någon skillnad att mata tx'n separat? Den får väl samma volt även om den kopplas som jag?
    Den blir ju nådigt asvarm också! Inte så man bränner sig men varm de blir den,

  4. #24

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Det skall det väl inte göra.
    Placeringen på mina prylar gör att jag tyckte det var enklare att mata Vtx och kamera från en egen acc, så här.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	EzOSD%20and%2012V%20Camera.jpg 
Visningar:	101 
Storlek:	38,1 KB 
Id:	43307
    //Lasse

  5. #25
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Du har skapat en jordloop, ta bort en svart från Tx så blir det bra.
    nu skall det fungera.
    Ken


    QUOTE=syyhn;337483]Väldigt bra förklarat och beskrivet. Men för en noob som mig så är jag inte riktigt med på hur du menar att detta ska kopplas. Menar du att jag ska mata allt från ett batteri bara det att plusen sticker iväg innan sensorn direkt till kameran?
    Jag antar att du menar som exempel 2 bilden visar? Och exempel 1 inte kan funka om jag inte kopplar på jorden från det andra batteriet också?

    Exempel 1:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Alt1.jpg 
Visningar:	139 
Storlek:	47,9 KB 
Id:	43305
    Exempel 2:
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Alt2.jpg 
Visningar:	161 
Storlek:	51,7 KB 
Id:	43306[/QUOTE]
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  6. #26

    Standard

    Nu funkar det! Man lär sig något nytt varje dag. Och de bästa är att de alltid finns kunnigt folk som är villiga att hjälpa till.
    Tack som fan för alla svar.
    Jag kopplade som Exempel 2 visar i mitt förra inlägg. Så om det är någon som gör samma misstag som mig kan se direkt vart felet är.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •