Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: En 1.3 gHz erfarenhet rikare.

  1. #21

    Standard

    Ditt problem har förmodligen inte med följande att göra men kan informera att det finns en designmiss i en hel del attitude glajjor som gör att om man kör video-out från dem så får man ränder som åker över bilden. Dvs. kopplar du på en DVR ut från glajjorna blir det ränder som åker över bilden. Man kan få detta reparerat eller byta ut komponenten själv som dom skickar. Jag har dock inte orkar göra detta.

  2. #22

    Standard

    Copterdude: Där sa du det. Det är samma linjer, men jag har inget i den pluggen. Jag kör ju FS Attitude som standard 5.8 mottagare. Är det samma problem med dom andra FatShark brillorna?
    simonarvestrand: Jag skall se över det där. Tack!
    Kenneth E: Du varnade mig för 1.3. Jag vet.
    Note to self: Det har fungerat riktigt bra med 5.8. Varför aldrig vara nöjd.

  3. #23
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    simonarvestrand: Jag skall se över det där.
    Tack! Då får vi en rapport sedan.

    Kenneth E: Du varnade mig för 1.3. Jag vet.
    Jag kör själv 1.2 och tycker det fungerar kanon.


    Note to self: Det har fungerat riktigt bra med 5.8. Varför aldrig vara nöjd.[/QUOTE]
    Fungerar bra men saknar genomträngningsförmågan.

    Du löser det säkert, kanske är prylarna för nära varandra? Ett gemensamt batteri till allt eller?
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  4. #24

    Standard

    Nej bara Attitude tror jag men har du inget ipluggat så är det något annat problem. Problemet uppstår bara när man kör den inbyggda 5.8Ghz mottagaren och använder pluggen på samma gång. Vet dessvärre inte vad som skapar dina ränder hoppas det löser sig !

    Citat Ursprungligen postat av Luft Visa inlägg
    Copterdude: Där sa du det. Det är samma linjer, men jag har inget i den pluggen. Jag kör ju FS Attitude som standard 5.8 mottagare. Är det samma problem med dom andra FatShark brillorna?

  5. #25

    Standard

    Angående ränderna så har jag åtgärdat exakt samma problem på mina brillor (fatshark attitudes) det är en enkel fix att göra själv utan att beställa nåt powerboard och vänta aplänge på frakt från Kina (vilket jag gjorde först) kollade skillnaden mellan det ersättningspowerboard dom skicka och mitt gamla och det dom gjort är att löda dit en induktans (ytmonterad drossel) på 22uH tror jag det var strax efter spänningsregulatorn. Lödde dit en egen hålmonterad (ser ut som en resistor) på 100uH och det funkade lika bra
    Man måste snitta upp en ledningsbana också med skalpell för att få in induktansesen i serie...
    Skall se om jag kan ta en bild på operationen när jag kommit hem ifall någon är intresserad.

  6. #26

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av LiPoDude Visa inlägg
    Angående ränderna så har jag åtgärdat exakt samma problem på mina brillor (fatshark attitudes) det är en enkel fix att göra själv utan att beställa nåt powerboard och vänta aplänge på frakt från Kina (vilket jag gjorde först) kollade skillnaden mellan det ersättningspowerboard dom skicka och mitt gamla och det dom gjort är att löda dit en induktans (ytmonterad drossel) på 22uH tror jag det var strax efter spänningsregulatorn. Lödde dit en egen hålmonterad (ser ut som en resistor) på 100uH och det funkade lika bra
    Man måste snitta upp en ledningsbana också med skalpell för att få in induktansesen i serie...
    Skall se om jag kan ta en bild på operationen när jag kommit hem ifall någon är intresserad.
    Jag är intresserad. det skulle vara kul att få det att funka.

  7. #27

    Standard

    Använder i stort sett alltid plast utan problem. Glasfiber kan väl också ladda statisk elektricitet så det är ingen stor skillnad mellan dessa i min mening. Men det är klart att det är skillnad på plast och plast. Plaströr eller krympslang runt antennerna har dock aldrig påvisbart ändrat prestandan för mig och jag gör ofta noggranna tester av mina installationer.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •