Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Framtiden är här nu...

  1. #1
    Ernies avatar
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    59
    Jobb
    Boendestödjare inom psykiatri i Hässelby
    Klubb
    Ingen! men är öppen för förslag

    Standard Framtiden är här nu...


    Vill du ha en exakt virtuell 3D-modell av ditt hus/tomt el dyl. då är det bara att skicka upp denna vinge, ta en fika medans den gör jobbet och landar på egen hand då uppdraget är slutfört. Du kan också se allt i realtid på en dator. Smakar det så kostar det, typ 45000:- på E-bay http://www.ebay.com/itm/UAV-drone-se...item27dd97dbd7
    Jag har inte misslyckats, jag har bara funnit hundra tusen sätt som inte
    fungerar! - Albert Einstein

  2. #2
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Jag tror inte problemet är prislappen utan att det inte "smakar", dvs kvaliteten blir undermålig mot vad man förväntar sig. iaf om man förväntar sig en exakt virituell 3D-modell av sitt hus. Enklare topografiska kartor kan funka.
    Superhero

  3. #3
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  4. #4

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    3dmodell är jag lite skeptisk till idag, men för foto av arialer används det rätt flitigit har jag förstått
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    3dmodell är jag lite skeptisk till idag, men för foto av arialer används det rätt flitigit har jag förstått
    Mitt jobb har anlitat Pieneering i Finland (Vasa tror jag de varifrån) för att skapa 3D-bilder (massor med punkter per kvadratmeter, 10x10 tror jag det var), de använde nån liten vinge som startar automatiskt och landar själv. Fotar hejvilt och skapar dessa GB-stora filer. Är väl nåt år sedan iofs Coolt iaf! =)
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #6

    Standard

    ja det är inte nytt...
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  7. #7

    Standard

    Har för mig att en lokal CADare också använder detta system med en Quad, nåt som ett finskt företag byggde. Den flyger av och an efter GPS och tar massor med bilder, dessa bilder har jag dock inte sett nåt av än nånstans, men vad vet man. Vet att han använder 3D-scanners för byggnader och dom ger häftiga filmer, bilder o resultat o allt. EDIT: Alandia Map: http://www.alandiamap.com/

    Det där kitet pieenering använder hittade jag nånstans, det kostade ju närmare 50.000€ med rubbet inklusive kurser, datorer o allt. (minns ej exakt allt som ingick, bara att jag blev skrämd av priset).

    PIEneering: http://www.pieneering.fi/
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •