Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 39

Ämne: Mobius ActionCam a 1080p HD

  1. #1

    Standard Mobius ActionCam a 1080p HD

    Mobius ActionCam a 1080p HD Video Camera Set With Live Video Out

    Priset är humanare än GoPro och det lilla som jag har tittat på nätet tycker jag att den kunde vara något att ha. Kameran ser smidig ut och lätt så den vore passlig på min vinge.

    HK säljer den http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...Video_Out.html

    Specs:
    Video format: 1080p HD @ 30fps, 720p HD at 60 or 30fps
    Battery: 520mah
    Video storage: Micro SD Cards up to 32GB
    Weight: 39g (camera only)
    A/V live out: Audio and video out available
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  2. #2

    Standard

    Har en sån och det är mycket bild för pengarna. Speciellt nu med nyare FW där färgerna är bättre kalibrerade.
    För det priset och storleken på kameran finns det inget bättre vad jag vet.

    Rekommenderar dock en separat pilotkamera då live-out inte är den bästa men kanske funkar om man inte behöver snabba reaktioner på ett flygplan t.ex.

  3. #3

    Standard

    Vi har ju en svensk handlare som har den som banner reklam just nu "RC-Tech"
    http://www.rctech.se/index.php?route...product_id=119

    De tar 595:- och 49:- i enhetsfrakt så skillnad mot HK:s prise och frakt tid så är det ett bra pris de har.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  4. #4

    Standard

    Ett par av dom skulle sitta fint på flyget
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  5. #5

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    54
    Jobb
    Dr
    Klubb
    Mora MFK

    Standard

    Fick hem min från RCtech igår, mycket nöjd. Med tanke på priset är det ett klart fynd!

    /J

  6. #6

    Standard

    Härligt, 1080P 30FPS Wide med WDR aktiverat tycker jag ger riktigt bra bild.
    Skaffade även en vidvinkellins till den men det var ingen höjdare då hörnen i bilden är ur fokus samt synbar vinjettering. Orginallinsen är faktiskt riktigt trevlig med skarp bild ändå ut i hörnen.

  7. #7

    Standard

    Precis beställt en.

  8. #8
    PinDukes avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    497
    Jobb
    Tangentbordstryckare
    Klubb
    South of Heaven

    Standard

    Lite mer info om kameran för den som ev. missat.
    http://flitetest.com/articles/fpv-ca...-to-gopro-tips



    Mycket kamera för pengarna.
    Senast redigerat av administrator den 2014-03-08 klockan 12:54.

  9. #9
    remsans avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    595
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Precis beställde den med Wide lens. Det ska bli intressant att testa.
    .................................................. .............
    http://www.youtube.com/user/picmovmedia

  10. #10


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 918
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Finns ju även andra prisvärda alternativ som t o m har WiFi-koppling till t ex en Android-mobil - http://cdon.se/hemelektronik/denver/...000w-p26538029
    Finns även på diverse ICA-butiker för ytterligare en 100-lapp. Dock ingen aning om resultatet frånsett lite filmer man sett på Youtube men som vanligt så kan det vara svårt att bedöma en kamera efter dom filmerna.
    Roger

  11. #11

    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    335
    Jobb
    CNC-operatör på Atlas Copco.
    Klubb
    Norbergs FK

    Standard

    Mobius-kameran kostar cirka 450 kr på ebay. En mycket bra kamera för pengarna.

  12. #12

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Speciellt nu med nyare FW där färgerna är bättre kalibrerade.
    Har precis laddat ner v.20!! Ska bli kul att se hur det blir men min är helt ny och har inte filmat med den föregående v.17 än så har inget tidigare material att jämföra med. Hur blir det för Er, är det bättre med v.20 än v.17?


    http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=27855534&postcount=8193
    såg jag först nu att dom skrivit på rcgroups sid 457
    Senast redigerat av multipass den 2014-03-22 klockan 15:50.

  13. #13

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av multipass Visa inlägg
    Har precis laddat ner v.20!! Ska bli kul att se hur det blir men min är helt ny och har inte filmat med den föregående v.17 än så har inget tidigare material att jämföra med. Hur blir det för Er, är det bättre med v.20 än v.17?


    http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=27855534&postcount=8193
    såg jag först nu att dom skrivit på rcgroups sid 457
    Jag har bara filmat 720p/60fps med min, aldrig det där buggfixade roterade mindre FOV, och bara med minneskort klass 4 o 6, men jämförde tidigare inspelning "på samma plats" och motljusfilmning var bättre nu. Även svagt ljus inomhus blev inte så mörkt som tidigare, utan ljusare bilder men väl grynigare (bättre trots allt mao).
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  14. #14

    Standard

    ok chris låter ju bra men nu provade jag på eftermiddagen och både filmade /tog kort men får inte igång filmen. Kortvisning är inget problem när jag går via "Dator" klicka på mobius(G öppna som bärbar enhet o får fram DCIM sen är det jävlarimig stöpp.
    testat olika spelare men händernteettskit faaaack it spioncamcorder

  15. #15

    Standard

    Hmmm, öppnar du dcim mappen så du hittar videorna där och sen stoppar det? Jag vet att jag formatterade om kortet efter flashning via mSetup och gjorde mina egna inställningar och det har liksom bara fungerat. Står ju lite härovar i RCGtråden om att pröva annat kort om det inte funkar och att man måste formattera via kamerans inbyggda rutin för det (antingen via mSetup eller nåt förfarande när man drar ur laddningen o nån knapp intryckt) - inte formattera via dator/utforskare eller så iallafall. (och att flashning måste ske med kort 32Gb eller mindre pga fat32 krävs)
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  16. #16
    Blomsters avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    217
    Jobb
    IT
    Klubb
    Tranås MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ted_B Visa inlägg
    Mobius-kameran kostar cirka 450 kr på ebay. En mycket bra kamera för pengarna.
    o jag köpte en idag på ebay tilll lilla quaden , den orkar nog inte med tyngden av en Hero 3, ser ju bra ut på de filmer jag sett.

  17. #17

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av numnutchris Visa inlägg
    Hmmm, öppnar du dcim mappen så du hittar videorna där och sen stoppar det? Jag vet att jag formatterade om kortet efter flashning via mSetup och gjorde mina egna inställningar och det har liksom bara fungerat.
    sorry glömde ; dcim->100hddvr->rec0001 mov-fil i följd sen ska det öppnas i moviemaker men strular. Har formaterat 16Gbkortet i mSetup osv men vilken spelare ska man ha? mediaplayer funkar inte heller. aja på´t igen
    Senast redigerat av multipass den 2014-03-23 klockan 10:13.

  18. #18

    Standard

    VLC, videolan.org, använder jag som spelare.
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  19. #19

    Standard

    Har för mig att jag behövde installera "x264vfw" codec innan jag kunde öppna filerna i t.ex. virtualdub (där kan man klippa i filmen och spara den utan att komprimera om den dvs. helt förlustfritt samt lägga till musik).
    Dock finns inget enkelt sätt att lägga in transitions osv. men superenkelt om man bara vill ha en råfilm med musik utan att komprimera om..

    Sen måste man dock spela upp filmen i MPC t.ex. för många andra spelare klarar inte av en klippt videofil då det saknas referenspunkter och sånt som man klippt bort. Inga problem att ladda upp till Youtube osv.
    Senast redigerat av Copterdude den 2014-03-23 klockan 13:47.

  20. #20

    Standard

    Jämfört med t.ex. en 808 #16 är denna kamera mycket bättre. Den blir framför allt mycket skarpare (förutom i hörnen), men som Copterdude sa så är den inte så bra till FPV. Bilden blir lite mindre i glasögonen, färgerna flimrar och det finns en betydande tidsfördröjning.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •