Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: hjälp med swashplatta

  1. #1
    fennstams avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    79
    Jobb
    Blästrare löddeköpinge

    Standard hjälp med swashplatta

    Hej
    För ca 2 år sedanköpte jag en honey bee king 2 som sedan av någon anledning fick totalt flip och for rakt upp i taket. Nu har jag fixat allt och av någon anledning så fick jag göra setup på ESC. Men nu till min fråga. När jag startar helin så tiltar swashplattan framåt hela tiden. Lägger till bild så ni ser vad jag menar. Så ser den ut när jag sätter i batteriet och den startat upp. Känns som något är galet. Tacksam för alla svar.

    PS:Nu står helin lite på sidan
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20140311_215425.jpg 
Visningar:	126 
Storlek:	75,1 KB 
Id:	44396  

  2. #2

    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    42
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Helsingborgs mfk

    Standard

    Reagerar den på spakrörelser? Det är väl inte så att servoarmen hamnat fel på servot?

  3. #3
    fennstams avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    79
    Jobb
    Blästrare löddeköpinge

    Standard

    Jo den reagerar på utslag. Men sedan går den tillbaka till detta läge igen. ska pröva montera av alla länkar och sedan montera dem igen när helin har ström.

  4. #4

    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    42
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Helsingborgs mfk

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av fennstam Visa inlägg
    Jo den reagerar på utslag. Men sedan går den tillbaka till detta läge igen. ska pröva montera av alla länkar och sedan montera dem igen när helin har ström.
    När du gör det, koppla bort motorkablarna så att du kan sätta trottelspaken på halv gas, i det läget skall servoarmarna sitta vågrätt och bladvinklarna skall vara 0.

  5. #5
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Låter som att du har Idle Up aktiverat?
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  6. #6
    fennstams avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Inlägg
    79
    Jobb
    Blästrare löddeköpinge

    Standard

    Har stängt av den idle up. Ska testa dessa knep från er. Tacksam för svar. Märkte att ett servo var sönder så ska bara hitta ett sådant nu sen blir det fortsättning på bygget igen. vill bara ha igång den så den kan få vara i luften 5 min. Får snart den nya helin.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •