Reklam

 
Sidan 104 av 132 FörstaFörsta ... 4549499100101102103104105106107108109114 ... SistaSista
Resultat 2 061 till 2 080 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #2061

    Standard

    Du får nog installera vindrutetorkare
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  2. #2062

    Standard

    Måste väl gå att fästa någon form av liten "stänkskärm" så där blir en luftbubbla runt kameran när man flyger.

    Borde hålla det mesta av snön borta, förutsatt att man inte hovrar hela tiden.

  3. #2063

  4. #2064

    Standard

    Funkar om du inte har 170graders lins på FPV kameran
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  5. #2065

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Funkar om du inte har 170graders lins på FPV kameran
    Var inte så trångsynt!..

  6. #2066

    Standard

    360 FOV behövs ju i skogen när man rejsar med 250kvadden
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  7. #2067

    Standard

    Ush nej. Man skulle inte ens kunna urskilja trädstammar med 360fov med den upplösningen vi sänder med.

  8. #2068

    Standard

    Jag tror du förstår ironin i mitt inlägg
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  9. #2069

    Standard

    Jadå, skulle nog bara formulerat mig lite annorlunda
    För övrig, vad föredrar alla. 2.1mm lins eller 2.8?

    Just nu flyger jag själv med en cc1333 med 2.1 lins. Bakflyttad så att jag kan se de två främre stolparna i kanterna. Blir lite mer av en cockpit känsla, och jag tycker att det är lättare att bestämma avstånd så.

    Går dock i tankarna på att införskaffa en effio-v 800tvl utan ir filter, samt en irblockad 2.8mm lins.

  10. #2070

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    smaksak tycker jag. 2,1 är helt klart att föredra när man flyger i tight skog men jag trivs ändå bättre med 2,8 men då
    får man planera flygningen lite mer och bestämma sig i tid.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  11. #2071

    Standard

    Jag har rätt mycket smågrenar i skogen där jag flyger, men skapligt gott om plats mellan träden.
    Så jag funderar på om en 2.8 lins vore att föredra så man snabbare ser grenar och liknande.

  12. #2072

    Standard FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

    2.8 lins kör jag på mina multis, underlättar en hel del för mej personligen.
    2.1 kör jag på planen, känns mer naturligt.
    Har också så jag ser lite av maskinen i bild, det hjälper med bedömingen för mej.

    Det är stört omöjligt att flyga fpv med ett plan utan att se en del av nosen för min del.

  13. #2073

    Standard

    Dagens projekt avklarat, sonar! Tänkte det kunde underlätta nu när man flyger i ett parkeringsgarage. Får se om jag hinner testflyga nåt ikväll.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	sonar.jpg 
Visningar:	150 
Storlek:	64,4 KB 
Id:	49084

  14. #2074

    Standard

    Jag tror att valet av 2.1 eller 2.8 beror mycket på vad man har för brillor. Jag tyckte att höjd och avstånd var mycket svårt med 2.1mm tillsammans med Fatshark predator med 25 grader FOV.

    Jörgen

  15. #2075

    Standard

    jag kör med diy eco goggles med 5" 800*480 skärm, ingen aning om vad synvinkel är. Men större än alla fatsharks ialf.
    Köpte även nyligen ett par begagnade fatshark rcv920 base som har 640x480 / 46 fov.
    De har betydligt sämre bild än i mina diy goggles, men är samtidigt mycket smidigare att ta med.

  16. #2076

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    kör bara 2,1 linser
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  17. #2077

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    En film från dagens raceande i skogen Lite crossåkare förgyllde tillvaron samt fick nöjjet att bli ifrånåkta av min QAV250

    Provade de nya HQ 5x4.5 propparna och kan bara säga att dom var grymma. slut på sladdriga GemFan framöver.



    MVH / kajaken
    Snyggt Kajaken.
    Fortsätter du så här så vill man snart se dig raca mot Metall Danny. (Teamåkare för Blackout som kör helt galet i skog)

    mvh //Stefan

  18. #2078

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Tackar Stefan ja det börjar bli fason på flygningen FÅr ta upp frågan med Metalldanny nästa gång jag snackar med honom haha
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  19. #2079

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Tackar Stefan ja det börjar bli fason på flygningen FÅr ta upp frågan med Metalldanny nästa gång jag snackar med honom haha
    Gör det. Bjud hit han och BorisB som också är från Holland och som båda är helt sjukt grymma fpv-flygare. Jag är på men då får jag träna 24/7 fram till dess. (Och det kommer inte räcka ändå för att ge dom en f(l)ight)

  20. #2080

    Standard

    Man skäms varje gång charpu postar en ny video.


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •