Reklam

 
Sidan 118 av 132 FörstaFörsta ... 1868108113114115116117118119120121122123128 ... SistaSista
Resultat 2 341 till 2 360 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #2341

    Standard

    Tack, måste bara vinkla kameran mer för kan knappt gasa utan att bara se mark hehe.
    Hade i princip störningsfri bild hela tiden men det hjälper att stå på en hög punkt. Flyger man bakom en av stenhögarna blir det nog inte så bra dock.

    PID controller 2 använder tydligen väldigt annorlunda skalning. Det var t.ex. en som körde P = 0.9 på roll som låter galet lite om man jämför med andra kontroller. Jag kör 1.4 men det är för högt, bara inte orkat ändra :P

    Har också haft lite fejkvår med blommor som slagit på tomten men nu kom det lite snö igen..

    Verkar gå bra din quad.

  2. #2342

    Standard

    pid = 2 använd flyttal istället för heltal i sina beräkningar. Det gör att pid värdena blir totalt annorlunda

  3. #2343

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    man brukar få störningar runt där line of sight försvinner så det är ändå lika bra att hålla sig inom området utan störningar så är man laglig.

    Citat Ursprungligen postat av streber76 Visa inlägg
    Trevliga klipp! Jag kör med cleanflight o harakiri pid kontroller på min 3s emax 250 - lite över 3 i roll p nästan 4 i pitch, jag e feg o bangar såfort jag får störningar i goggsen.



  4. #2344

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    pid = 2 använd flyttal istället för heltal i sina beräkningar. Det gör att pid värdena blir totalt annorlunda
    Aha så det är därför. Tack. Antar rates också beräknas annorlunda då, körde samma som controller 1 och det vart rejält känsligt. Fick dra ner dom en hel del.

  5. #2345

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Jag förutsätter denna kontroll är ämnad att användas på kontroller med flyttas processor som revo
    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Aha så det är därför. Tack. Antar rates också beräknas annorlunda då, körde samma som controller 1 och det vart rejält känsligt. Fick dra ner dom en hel del.

  6. #2346

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av eAk Visa inlägg
    Jag förutsätter denna kontroll är ämnad att användas på kontroller med flyttas processor som revo
    Ingen aning. Ville mest testa för att "Boris B" gillade den på sina quadar. Han kör Naze.

  7. #2347

    Standard

    Har nyligen börjat leka med cleanflight, den går ok på 5040 proppar men jag har lite svårt att tuna den för 6030 kolfiberarmerade, dom e sjukt snabba iaf o batterierna räcker längre. Vinkla upp kameran lite men jag vill inte blåsa på för mycket eftersom det e så mycket o krocka med så det blir inget riktigt test riktigt än. Ska leka med dom andra pid systemen senare, valde mest harakiri för det lät ballt o jag hört om det tidigare.

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Tack, måste bara vinkla kameran mer för kan knappt gasa utan att bara se mark hehe.
    Hade i princip störningsfri bild hela tiden men det hjälper att stå på en hög punkt. Flyger man bakom en av stenhögarna blir det nog inte så bra dock.

    PID controller 2 använder tydligen väldigt annorlunda skalning. Det var t.ex. en som körde P = 0.9 på roll som låter galet lite om man jämför med andra kontroller. Jag kör 1.4 men det är för högt, bara inte orkat ändra :P

    Har också haft lite fejkvår med blommor som slagit på tomten men nu kom det lite snö igen..

    Verkar gå bra din quad.

  8. #2348

    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    1 024
    Jobb
    Maskin förare

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Ingen aning. Ville mest testa för att "Boris B" gillade den på sina quadar. Han kör Naze.
    Den funkar ju självklart utan flyttals processor för den stm32 som sitter på naze är snabn nog att räkna flyttals matte. Men det kommer fungera mer optimerat på den dyrare stm32 som sitter i revo och andra kontroller Som har hårdvaru flyttals beräkning.

  9. #2349

    Standard

    Mycket möjligt att den som skrev kontrollern hade dom processorerna i åtanke.
    Svårt att välja vilken man ska använda, såg att Hadriez (grym flygare) på youtube hade provat alla olika och valt 3:an t.ex..
    Får lite beslutsångest då jag själv inte skulle orka testa allt. Vill bara ha den som verkar "bäst" hehe.

  10. #2350

    Standard

    Den som är bäst just nu är pid 1. Det skall vara riktigt svårt att bli av med "studsen" på pitch och roll på de nya, speciellt 3an.

  11. #2351

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Jag kör med Naze32, Cleanflight (Pidcontroller 1) och KISS Esc 18A med OneShot. Det där med flyttals processer och olika räknesätt har jag ingen aning om men bra flyger den. Om ni tycker det är ryckigt och ojämt så är det inte quadden utan jag som rycker och drar i spakarna. Fick rastat några hundar nere på tippen idag. Läskigt när man skall landa. Fick störtlanda långt bort för att inte eventuellt skada hundarna. Det är inte mina hundar och det vore riktigt olyckligt om något skulle hända med någon annans hund.
    //Stefan

  12. #2352

    Reg.datum
    feb 2015
    Inlägg
    16
    Jobb
    Teknisk support @Transcom

    Standard

    Tycker det ser stabilt ut på videon. Har du justerat p.i.d utöver att sätta controller 1? Tycker PID är en djungel, mkt att sätta sig in i. Finns det någon smart guide nånstans?

  13. #2353

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Ja. När jag gick över från PID-Controller 0 till 1, fick jag minska alla värdena. Inte öka dom som det står på flera ställen på nätet. Det jag menade med ryckningarna var att det är jag som står för dom inte quadden. Den flyger precis dit man pekar den. Nu gäller det bara att öva sig själv och det är inte quadden som begränsar mig.

  14. #2354

    Standard

    Verkar som att det nu går att logga blackbox data för de med en komplett naze32a och snart cc3d kort.

    Citat Ursprungligen postat av DominicClifton Visa inlägg
    yes thanks, fixed.


    I pushed new binaries today with yet another minor fix to Pid Controller 5 (HaraKiri) - great to have so many people testing things, giving feedback and making it even better!


    In other news the latest configurator (development branch version) and the latest cut of the 1.8.x master branch now has support for logging blackbox data to the onboard flash chips found on naze boards (not acro boards). CC3D also has a flash and support for that will be added soon.


    Please test and report!

  15. #2355

    Standard

    Lite RD270 flygning. Höll på att flyga in i några ledningar i slutet men lite flyt ska man ha :P
    Ska dock byta ut reglagen mot KISS då dessa SimonK är alldeles för slöa. Blir luftskepps känsla när man drar ner gasen och man flyter ett tag innan den sjunker

    Varning det blir högt ljud efter nån minut då markkameran var i skalet så ljudet från den är mycekt längre än flygkamerans. Helbildsflygnignen startar vid 50s.

    Senast redigerat av Copterdude den 2015-03-05 klockan 19:22.

  16. #2356

    Standard

    Om nån är ute och går och hör en liten ilsken geting flyga förbi i 100+ km/h, nog f-n ska de undra. :-D Hilarious!
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  17. #2357

    Standard

    På tal om 100+ km/h.



    Inget man flyger ofta dock, den käkar 6s 1500 mAh batterier till frukost.

  18. #2358

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Om nån är ute och går och hör en liten ilsken geting flyga förbi i 100+ km/h, nog f-n ska de undra. :-D Hilarious!
    Aa, det var några som höll på att såga träd utmed åkern och när jag drog förbi blev det tyst från motorsågen ett tag hehe

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    På tal om 100+ km/h.



    Inget man flyger ofta dock, den käkar 6s 1500 mAh batterier till frukost.
    Mm sjukaste man sett helt klart. t.om. han skrev att han var skakis efteråt hehe. Man blir jue sugen på att prova nån gång dock..

  19. #2359

    Standard

    Jag håller på att sätta fpv utrustning på min efx racer. Skall be skoj med med fpv i lite högre hastighet.
    Och man behöver inte 2+kw effekt i motorerna för att uppnå det.

  20. #2360

    Standard

    Jag vet inte... dom där quadarna såg lite trötta ut. Tror dom får lite mer pulver om man kardborrar fast en sån där booster raket nasa kör med^^

    Fick hem en 600mm vinge som man ska ha en 1804 motor på men jag hade bara 2204 o 6 tumms proppar, den blev sådär roadrunner snabb - o jag som inte ens kan flyga plan. Ska testa sätta på fpv grejer på den när jag vågar.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •