Fick precis nya bottenplattor samt tailservo till min armattan tri. Under 1 vecka från kanada är inte illa.
Tyvärr får installation av bottenplattor vänta, har helt slut på små buntband.
Fick precis nya bottenplattor samt tailservo till min armattan tri. Under 1 vecka från kanada är inte illa.
Tyvärr får installation av bottenplattor vänta, har helt slut på små buntband.
Jag hittade små buntband på CityGross 10.- marknad. Troligen inte lika bra som märkesvaror men duger säkert till en miniQuad
UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...
Biltema har dom, 100 pack med 2x100mm. kör nog innom imorgon och köper.
Idag blir det bara ett test av nya servot. Ett TGY-211DMH, lika dant som designern av ramen använder.
Och då jag kommer hamna på nästan samma vikt (typ 15-20g höre auw bara), med samma esc/motor/prop så bör pidsen fungera riktigt bra.
när vi är inne på buntband...
classe har dem bästa, 20 kr för 100st, tillverkade i nåt europiskt land vill jag mig minnas. Köper alltid några påsar när jag är där! Super-smooth mekanism!!!
http://www.clasohlson.com/se/Buntband/Pr220522001
Någon här som har tillgång till en 3d printer?
Jag skulle behöva få tail mekaniken utskriven, jag har nämligen inga kvar i reserv.
http://www.shapeways.com/model/18595...?materialId=25
http://www.shapeways.com/model/18595...?materialId=25
Vilken sorts plast och färg vill du ha delarna i? Jag har vit nylon (dock inte provat den ännu) hemma, ABS och PLA/PHA finns i både vit och svart med mera hemma![]()
Nylon blir väl starkast? Annars passar svart bättre.
Japp, nylon ska vara starkast vad jag har förstått..
Nästa steg i hållbarhet är ABS.
Skicka PM om du är intresserad av att jag skriver ut delarna till dig![]()
Vill ni veta mer vad som är starkt eller hållbart så tycker jag att ni skall dyka ner i projektet OpenRCprojektet
------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
|FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
|RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
|FPV4FUN @ Youtube |
Värm upp det med en gasolbrännare och dra loss det från laminatet - det är så jag gjort med mina...
låter smart, äger dock ingen gasolbrännare
------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|FPV4FUN @ Youtube |
|FPV STUFF|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|FPV4FUN @ Youtube |
Då ligger jag bra till![]()
__________________________________________________ ___________________
FPV och multirotor
RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)
Segelflyg
Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super
|FPV STUFF|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|FPV4FUN @ Youtube |
Får kompensera alla mina QAV250 inlägg med lite LKTR relaterat![]()
Nytt bygge på G tills jag får hem lite nya motorer och en QAV250 till![]()
Denna är ala Boppidoo och jag tänkte köra Naze32 med OSD, gps etc.
![]()
FPV och multirotor
RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)
Segelflyg
Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super
hur lång är den ?
|FPV STUFF|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|FPV4FUN @ Youtube |
Ungefär som originalet tror jag. Kan kontrollmäta en annan dag
FPV och multirotor
Segelflyg