Reklam

 
Sidan 79 av 132 FörstaFörsta ... 2969747576777879808182838489129 ... SistaSista
Resultat 1 561 till 1 580 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #1561

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av GREVEN Visa inlägg
    Nån som behöver ett Turnigy nanotech 1000mah 4S
    hobbyking skicka med ett i min order.. Som jag inte beställt..
    o fungerar inte på min lille..

    https://www.hobbyking.com/hobbyking/...Lipo_Pack.html
    Var finns du någonstans?

  2. #1562

    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    139
    Jobb
    Trucker
    Klubb
    Klubb lös

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Var finns du någonstans?
    Stockholm/Uplandsbro ska till Mantorp på freda så kan tas med o droppas längs vägen

  3. #1563

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av GREVEN Visa inlägg
    Stockholm/Uplandsbro ska till Mantorp på freda så kan tas med o droppas längs vägen
    Det blir en lång dropp. Jag bor i Göteborg.

  4. #1564

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Tycker man ser rätt tydligt att det är uppspeedat. hade säkert varit lika underhållande utan det. tycker det är så trist
    Nu blev jag nyfiken! Vad är det som gör att du tror det är uppspeedat? I denna filmen ser man människor i bakgrunden som inte är uppspeedade. Det får mig att tro att hans klipp inte är trixade med.


  5. #1565

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    tror int ealls att de speedar upp något även om man kan tro det ibland. Kolla in Charpu FPV filmer på vimeo och på tuben. Fartkänslan ökar markant då man flyger väldigt lågt.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  6. #1566

    Standard

    Verkar som att armattans mini snart släpps med y6 hårdvara.
    Riktigt frestad, men det skulle gå åt sjukt många proppar när jag flyger i skogen.
    Samt 6x cobra 1960 på 4s är lite väl mycket kraft i en mini.

  7. #1567

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Allt är inte uppspeedat men vissa delar. Är fortfarande rätt säker
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  8. #1568

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simonarvestrand Visa inlägg
    Allt är inte uppspeedat men vissa delar. Är fortfarande rätt säker
    Håller med, man ser vissa rörelser när han korrigerar som går alldeles för snabbt i de speedade partierna.

  9. #1569

    Standard

    Jo, det känns inte helt naturligt. För hackiga rörelser. Tror också att de har dragit på hastigheten.

  10. #1570

    Standard

    När äntligen vindarna lugna ner sig och man kunde gå ut och flyga så visade det sig att min nyihopsatta quad har synkproblem eller liknande... Trodde först en propp gick i luften då den var trasig när jag hitta den men samma fel igen så fort jag gick över 40% gas typ. Den flippar och går i backen.

    Det skumma är att jag har kört dessa motorer och reglage på en annan ram ett bra tag utan minsta problem. Likadant Nazekort och samma looptime. Som Starbucks skulle sagt "What the frak !!!!!??"
    Hur kan det funka på en ram och inte en annan lixom... Nånting är annorlunda men vad.

    Jaja imorn åker motorerna ut in med ett par andra, då vet jag iaf om motorerna är problemet.

    Video


  11. #1571

    Standard

    Ser det OK ut i GUI't om du drar på gas?
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  12. #1572

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Ser det OK ut i GUI't om du drar på gas?
    Hmm just ja det kanske man ska göra. Tack för förslaget. Kollar det imorn.

  13. #1573

    Standard

    Det är inte så att någon av propellrarna slirar när du drar på? Kan även vara något fel med esc timings.

    Testa var motor för sig, rakt mot en vanlig mottagare. Så bör du kunna hitta vad felet är.

  14. #1574

    Standard

    Vet inte riktigt vad det kan vara.

    Gör alltid pre-flight check så allt är som det ska. Kollar att propparna sitter, kör låsmuttrar, kollar så inget glappar, kollar så alla antenner är åtdragna etc. Dessa reglage och motorer är körde ett bra tag på en annan ram så borde funka men av nån skum anledning gör dom inte det.

    Efter att ha kollat igenom allt videomatrial ser det ut som en motor stannar vid gaspådrag. Dock inte samma motor varje gång så där rök min teori att en skulle va trasig.

    Allt ser bra ut i baseflight GUI. Motorerna snurrar utan problem utan proppar både när man gasar med programmet och sändarn. Försökte även tvinga fram problemet genom att gasa upp och ner som en jojjo väldigt snabbt men allt snurra finfint.

    Har inte testat med proppar på dock.
    Får se hur jag gör.. Tur man har mer än en flygmaskin

    Återstår väl att testa varje motor för sig med proppar men känner inte riktigt för det idag iaf hehe.
    Senast redigerat av Copterdude den 2014-09-28 klockan 09:49.

  15. #1575

    Standard

    Nån som har HK:s 10A esc och lyckats stoppa i SimonK i dem ? Har pillat hela helgen, hittar ingen bra skiss på vilka stift som är vilka på progg porten. Eller ska man ge upp å köra afro eller tigers ESC ?
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  16. #1576

    Standard

    https://docs.google.com/spreadsheet/...BQkZZRlE#gid=0

    den säger att det är 5v-GND-MOSI-MISO-SCK-RST om du håller det som bilden visar. Borde lätt gå att kolla om det stämmer med en multimeter.
    http://0x.ca/sim/esc/HK_261000002/img_4482.jpg

    Själv så kör jag GetFpv esc som jag köpte billigt. Funkar bra även om dom har badat en gång :P

  17. #1577

    Standard

    hur fungerar baro mode på naze32 funfly. Ska man ge halvgas ungefär så ska den hålla höjden? Ger man lite mer eller mindre så stiger den eller sjunker?

  18. #1578

  19. #1579

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Jag har flashat många HK 10A UBEC ESCar och har snart 10 nya hemma som skall flashas för ett nytt hexa/octoprojekt.
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  20. #1580

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    När äntligen vindarna lugna ner sig och man kunde gå ut och flyga så visade det sig att min nyihopsatta quad har synkproblem eller liknande... Trodde först en propp gick i luften då den var trasig när jag hitta den men samma fel igen så fort jag gick över 40% gas typ. Den flippar och går i backen.

    Det skumma är att jag har kört dessa motorer och reglage på en annan ram ett bra tag utan minsta problem. Likadant Nazekort och samma looptime. Som Starbucks skulle sagt "What the frak !!!!!??"
    Hur kan det funka på en ram och inte en annan lixom... Nånting är annorlunda men vad.

    Jaja imorn åker motorerna ut in med ett par andra, då vet jag iaf om motorerna är problemet.

    Video

    Kör du afro reglage i den?
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •