Reklam

 
Sidan 103 av 132 FörstaFörsta ... 353939899100101102103104105106107108113 ... SistaSista
Resultat 2 041 till 2 060 av 2629

Ämne: FPV250 och LKTR250 busmaskiner - Byggtråd

  1. #2041

    Standard

    Jag flyger naket och har inte haft några problem.
    Men flyger man ovanför vatten/sankmark eller i fuktigt väder så kan det vara lämpligt att skydda kortet.

  2. #2042

    Standard

    Körde Biltemas fälgfärg på kamera och fc som definitivt hjälpte när jag landade i mossen på senaste FPV träffen. Blev bara att plocka ner allt och dra av färgen för att sen låta det ligga i ris några dagar.

  3. #2043
    markusbs avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Inlägg
    1 405
    Jobb
    Servicetekniker el/elektronik/maskiner

    Standard

    Jag kör denna på det mesta som sitter på mina flygetyg. Genomlödningsbar.
    http://www.electrokit.com/skyddslack-spray-165ml.50800

  4. #2044

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    3D printade skyddslådor
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

  5. #2045

    Standard

    Har flytade eltejp på kameran och nazen, samma tillverkare som plastidip. Finns på mekonomen.

  6. #2046

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Dithes Visa inlägg
    Har flytade eltejp på kameran och nazen, samma tillverkare som plastidip. Finns på mekonomen.
    Har du en länk till den på Mekonomen ?

  7. #2047

    Standard

    http://www.mekonomen.se/bil/bilvard-...art-pa281690sv

    Jo det är den jag funderat på också, den verkar hyfsat lätt att få av om man vill också

    Men skyddslacken verkar också nice, särskilt eftersom den är genomlödningsbar.

  8. #2048

    Standard

    Hrm, får nog införskaffa en burk av den. Perfekt när man glömt krympslang och fått till en perfekt lödning .

    Edit: Well shit. Upptäckte detta när jag skulle skölja rent motorn.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20141122_124506[1].jpg 
Visningar:	111 
Storlek:	30,3 KB 
Id:	49004
    Senast redigerat av Xermalk den 2014-11-22 klockan 11:59.

  9. #2049

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av stefanli Visa inlägg
    http://www.mekonomen.se/bil/bilvard-...art-pa281690sv

    Jo det är den jag funderat på också, den verkar hyfsat lätt att få av om man vill också

    Men skyddslacken verkar också nice, särskilt eftersom den är genomlödningsbar.
    Ja precis den. Skitlätt att pilla av, tog bort allt på en naze jag skulle lödda om. Det gick på ett par minuter.

    Den va bull xermalk, hur har du lyckats med det?

  10. #2050

    Standard

    En motor stanna (timing strul, trodde det var löst), den andra drog på full under cleanflights autotune.



    Verkar som jag får köpa en motor från asien, annars får jag betala dubbla motorkostnaden i frakt
    Surt att ingen i Sverige är Cobra återförsäljare. Men som vanligt är det alltid svårt att få tag i något roligt inom landets gränser.

    Får försöka limma fast magneterna igen med stål-epoxy eller något. Och sedan bänktesta ordentligt.

  11. #2051

    Standard

    Fan va störigt! Tyvärr har jag bara 2300kv cobra liggandes, annars hade jag gärna hjälpt dig. Beställde du från dronematters? dom brukar vara relativt snabba till sverige.

  12. #2052

    Standard

    Har inte beställt än, men det blir nog dronematters.
    Och så limmade jag tillbaka magneterna igår med biltemas stål-epoxy. Får se ikväll hur den klarar bänktester.

  13. #2053

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Får snart spelet på mina esc.
    Sitter och försöker kalibrera dem i Nazen och får inte till det.
    Ställer om mincommand i cli och när jag sätter i accen så tutar de två ggr.
    När jag därefter försöker sänka mincommand så hinner jag inte utan de går in i programmerings mode.
    Någon som vet hur jag kommer runt det?
    //Lasse

  14. #2054

    Standard

    Använd motor tabben i stället, max på alla på med batteri och sen när första delen är klar dra ner till minimum, funkar fin fint..

  15. #2055

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Testa att göra det utan cli. det går ju länka alla utgångar och göra det där
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  16. #2056

    Standard

    Fick bara problem idag när jag skulle flyga. Först ville inte Naze:en arma. Har haft problem senaste gångerna när det bara varit ett par grader varm och fuktigt. Höll på säker 20min till jag märkte att om jag vred på koptern och satte ner den igen på olika sätt ville den arma efter ett tag. Jag tror att det kan vara accelorometern eller nått som driftar och då vill den inte arma. Märker dock inte av nått sånt när jag flyger så vet i tusan.

    Som om inte det vore nog så fick jag imma i glajjorna hela tiden så blev inte så värst spännande film då jag fick flyga tillbaks och landa flera gånger av imma. Här är lite flygning iaf. Fick imma precis när jag skulle följa båten annars hade det varit kul.. Aja man får alltid ny erfarnhet varje gång så räknas ändå som lyckat tycker jag


  17. #2057

    Standard

    Såja, verkar som jag räddat motorn. I alla fall tillfälligt.
    Limmade in magneterna med biltemas stål epoxy.
    Har förvisso bara testflygit i 5 min, i 10-14 m/s vind.

    Samt att jag flög i "ultralätt" utförande. Dvs med 4s1000mah ack och skippade toppplattan där min 1.3ghz vtx samt lrs mottagare sitter.

    450g flygvikt med ~2.1kg dragkraft ger en skapligt livlig maskin

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20141123_160530[1].jpg 
Visningar:	84 
Storlek:	146,8 KB 
Id:	49037

  18. #2058

    Standard

    @Copterdude
    set small_angle = 25
    När den är tiltad över 25 grader så hindras den från arr starta.
    Höj till 45 eller liknande.
    Eller kallibrera om Acc med spakarna innan du startar.

  19. #2059

    Standard

    Ok tack ska kika på det. Kanske hänt nått med kalibreringen sen förut för har aldrig haft det problemet innan även på ojämn mark.

    Citat Ursprungligen postat av PatrikE Visa inlägg
    @Copterdude

    När den är tiltad över 25 grader så hindras den från arr starta.
    Höj till 45 eller liknande.
    Eller kallibrera om Acc med spakarna innan du startar.

  20. #2060

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    En film från dagens raceande i skogen Lite crossåkare förgyllde tillvaron samt fick nöjjet att bli ifrånåkta av min QAV250

    Provade de nya HQ 5x4.5 propparna och kan bara säga att dom var grymma. slut på sladdriga GemFan framöver.



    MVH / kajaken
    __________________________________________________ ___________________
    FPV och multirotor
    RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)

    Segelflyg
    Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8Super

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •