Reklam

 
Sidan 5 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 173

Ämne: Styrkort från Zero Tech i lager hos Megakopter!

  1. #81
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Ja det finns ju massor av modelller Steadidronen är lite dyr, kanske därför man inte hör så mkt om den.

    Bra du ligger steget före och fixar buggar i manualen, det blir en enkel resa för mig då

    //Matte

  2. #82

    Standard

    Blev lite test igår och la upp en liten film på det. Gimbaln är inte den superbästa, Gopro servo-gimbal... med Futaba S3003 och TowerPro 9g. Men duger gott åt det jag ska ha den till, stillbildsfotografering, inte bruschless steadi-filmande här inte. =) FPV-kameran + Videolänken + Canon Ixus 155 till på den nu bara så är den väl klar.

    Film från igår: http://www.youtube.com/watch?v=lvkZQssb_LY
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #83
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Ser riktigt bra ut! Autolandar ju hur snällt som helst .)


    //Matte

  4. #84

    Standard

    Tror det var så att om man flyger längre bort än 30 meter så stiger den till 20 meter innan den kommer tillbaks, sen landar. Men jag har lagt upp ett fence på 30m diameter och vad det nu var, så jag testade inte det denna gång. RTL inom den 30 meter så innebär att den flyger tillbaks i samma höjd och sjunker ner till nån meter ovanför landningsplatsen och sen sjunker rakt ner. Den rycker till lite roligt kort efter man slagit om till RTL. Måste påpeka det... samma gör det på APM, men då verkar det som den drar av varvet på alla motorer, lite värre. Är nog helt klart nöjd med denna... har inte kunna jämföra med DJI så mycket än förutom lite pill på en Naza-M V2 för ett bra tag sen. Meeen, det dyker upp en Naza-M V2 inom inte så länge... så jah. =) Får se va nu det ska va för nåt.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #85
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Min S4:a dök upp idag, så nu väntar jag bara på resten av prylarna

    //Matte

  6. #86

    Standard

    Skoj! Den är inte så krånglig, montera, ställa in och manualen kan man få senaste från supporten (den jag använt som jag fick av en annan som fick den från supporten, måste väl fråga om det kommit nån ny nu när den borde va bättre... ;-) Det var bara kalibreringen och "dålig" manual som stretade mig, men det löste sig. Förstår inte varför de inte lägger ut senaste versionen av manualen på hemsidan, kanske gjort nu, men inte förut. Finns den ens på hemsidan?! Hittade den inte. Eh... måste påpeka.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  7. #87
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Var ut på hemsidan, ingen manual Rätt kasst sälja produkter utan att kunna lägga ut manualen på hemsidan.


    //Matte

  8. #88

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Impulze Visa inlägg
    Var ut på hemsidan, ingen manual Rätt kasst sälja produkter utan att kunna lägga ut manualen på hemsidan.


    //Matte
    Mailade ZeroUAV tidigare ikväll om avsaknaden av manual... och eventuella kunder borde man sagt. =) Vet inte vad de tänkt.
    Kanske den som programmerat gränssnittet/sidan missat att det kan vara mer än 8 filer per sida, eller va det nu är.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  9. #89
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Sjukt ju, såg en tråd på rcgroups som var rätt gammal. Där har dom ju fråga massor efter manual, skumt...

    //Matte

  10. #90
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Nån som frågade vad det var för skillnad på S4:an och Naza lite, man blev ju sugen skriva att det finns manual till Nazan

    //Matte

  11. #91

    Standard

    Jag såg att man kan slå om till kinesiska och då finns det massor med manualer... Den där kinesiska ramsan nere till vänster är en icke-fungerande bläddringsknapp för att komma till sid två. Hur som helst finns det massor med manualer på kinesiska jämfört med engelska.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  12. #92
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Översätter du?

    //Matte

  13. #93

    Standard

    Funderade på att sälja min X4 och köpa en färdig Quad. (Sitter i en Hexa och fungerar klanderfritt) Inköpt i våras och i nyskick. Nån som är intresserad?: http://megakopter.eu/product/zero-tech-ys-x4-v2
    "Allting beror på allting"

  14. #94

    Standard

    Näij jag översätter int. ;-) No habla kineska.

    Vad hade X4 utöver S4?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  15. #95
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Fler WP och mer inställningsmöjligheter tror jag...

    //Matte

  16. #96

    Standard

    Har S4 ens en WP? Vad ska man då använda för program? Stor prisskillnad på S4 och X4.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  17. #97
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Om jag förstår det rätt så kan du med Wifi-modulen lägga in några WP. Alltså via Android.

    //Matte

  18. #98

    Standard

    Fick mail från ZeroUAV idag med nya manualen... de har uppdaterat manualen med de buggar jag påpekade om samt hur jag hade gjort. Så nu har de mixat ihop sina anvisningar med mina på nån vänster. Men det ser nog ut som det blev nåt av det. =) Det lustiga är ändå att min gamla manual var version 1.4, sen fick jag en version 1.0 och nu en ny 1.0. Ska iväg snart och testa gimbal-zero-quaden med FPV snart.... sen när det funkar som det ska så åker digitalkameran på istället för GoPron.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  19. #99
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Jag pm:ar dig kanske du kan maila över den till mig?

    //Matte

  20. #100
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Hur har dom tänkt att man ska kunna köra PPM? :/


    //Matte

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •