Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Arduinocontrolled RC Tanks - IR Battle system

  1. #1

    Standard Arduinocontrolled RC Tanks - IR Battle system

    Hej!

    Jag behövde ett bra projekt för att fördjupa mig i Arduino och det råkade bli utveckling av IR Battle system för radiostyrda stridsvagnar 1/16. Eftersom jag vill påverka respektive tanks beroende på träffar etc så rev jag ut det mesta av orginalelektroniken och ersatte med Arduino.

    Byggtråd finns på http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2145303

    Tanksen ska även vara bestyckade med FPV

    /Z

  2. #2

    Standard

    Kul projekt. Låter roligt, bygger på en autonom robot (raspberry pi med arduino som slav för en del io etc). Det fanns en gång i tiden ett programmeringsspel där man autonomt skulle skjuta de andra robotarna på banan, dags att göra det in real life kanske? ;-)

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

  3. #3

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frznlogic Visa inlägg
    Kul projekt. Låter roligt, bygger på en autonom robot (raspberry pi med arduino som slav för en del io etc). Det fanns en gång i tiden ett programmeringsspel där man autonomt skulle skjuta de andra robotarna på banan, dags att göra det in real life kanske? ;-)

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
    Ser fram emot ett färdigtbyggt visningsex! ;-)
    /Z

  4. #4

    Standard

    Haha, japp det lovar jag, just nu går det ganska långsamt bara (2 barn och lite ombyggnation hemma), men det kommer nog något snart :-)

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frznlogic Visa inlägg
    Haha, japp det lovar jag, just nu går det ganska långsamt bara (2 barn och lite ombyggnation hemma), men det kommer nog något snart :-)

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
    Kämpa på... d blir bättre när barna e som mina .... utflugna =)

    /Z

  6. #6

    Standard

    Jooo jag vill bara påpeka att metoden jag använder att bygga om en gammal PC/TV-spelsratt till "Arduino RC-sändare" går ju att tillämpa på en bil lika gärna. Jag var lite slö och snål när jag återanvände tanksens motordrivsteg. Slapp handla driveshield till Arduinon och letade fram vilka pinnar som används på Heng Long tankcontrollerkortet.

    Ska testa på en lämplig RC-bil inom kort. Blir nog sniket billigt skräp typ Biltema/Julas RC krafs.

    /Z

  7. #7

    Standard



    Sakta sakta rullar projektet vidare.....

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frznlogic Visa inlägg
    Kul projekt. Låter roligt, bygger på en autonom robot (raspberry pi med arduino som slav för en del io etc). Det fanns en gång i tiden ett programmeringsspel där man autonomt skulle skjuta de andra robotarna på banan, dags att göra det in real life kanske? ;-)

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
    Det var/är Robocode

    http://robocode.sourceforge.net/
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •