Reklam

 
Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Borttappat paket från posten

  1. #1
    remsans avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    595
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Rcff

    Standard Borttappat paket från posten

    Hej!

    Skulle få ett större brev från USA med grejer. Fick en post avi hem men när man gick till posten så var den inte registrerad. Har testad ett par gånger till men de hade inte hittad den.
    Eftersom det var ett brev, så finns ingen kolli id heller. Nu funderar man på att reklamera det.
    Är det nån som har råkat ut för det förrut?

    /Remus
    .................................................. .............
    http://www.youtube.com/user/picmovmedia

  2. #2
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Ja... ofta brukar svenska posten vara hala som ålar och skjuter ifrån sig det hela. Dem hänvisar till att du inte har med saken att göra och att det är avsändaren som får reklamera. De brukar vilja lägga till en sorts karenstid med på ganska länge innan de gör någonting, minns inte exakta tiden men det var i häraden en månad.

    Beställer man för att man är intresserad av att få sina grejor i rimlig tid så får man snällt lägga ut pengar för nya sådana och hoppas på att reklamationen går genom.
    Superhero

  3. #3
    remsans avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    595
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Rcff

    Standard

    De ringde nyss att de har hittad den

    /Remus

    Citat Ursprungligen postat av henke2 Visa inlägg
    Ja... ofta brukar svenska posten vara hala som ålar och skjuter ifrån sig det hela. Dem hänvisar till att du inte har med saken att göra och att det är avsändaren som får reklamera. De brukar vilja lägga till en sorts karenstid med på ganska länge innan de gör någonting, minns inte exakta tiden men det var i häraden en månad.

    Beställer man för att man är intresserad av att få sina grejor i rimlig tid så får man snällt lägga ut pengar för nya sådana och hoppas på att reklamationen går genom.
    .................................................. .............
    http://www.youtube.com/user/picmovmedia

  4. #4
    bogieboys avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    1 057
    Jobb
    Svetsare, Verkstadstekniker
    Klubb
    Växjö backyard flyers ;-)

    Standard

    Skönt. Hände mig en liknande grej. Fick en avi att hämta ut paket men väl på utlämnings stället så fans det inte. Efter någon dag hittade dom det och förklaringen va att don scannat fel streckkod. :-P

  5. #5

    Standard

    Har varit med om liknande. Fick en pappersavi i lådan från utkörningsfirman som besökte mig när jag inte var hemma. Väntade till dagen efter och gick till lokala utlämningsstället. Paketet fanns inte där och ingen visste var det kunde finnas....
    Efter några dagar visade det sig att transportören glömt lämna paketet på utlämningsstället och tagit det tillbaka till sorteringsstället på annan ort. Det var bara att börja om då. Fick grejerna till slut.

  6. #6


    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    180
    Jobb
    Automation på pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Radiogossen Visa inlägg
    Har varit med om liknande. Fick en pappersavi i lådan från utkörningsfirman som besökte mig när jag inte var hemma. Väntade till dagen efter och gick till lokala utlämningsstället. Paketet fanns inte där och ingen visste var det kunde finnas....
    Efter några dagar visade det sig att transportören glömt lämna paketet på utlämningsstället och tagit det tillbaka till sorteringsstället på annan ort. Det var bara att börja om då. Fick grejerna till slut.
    Ungefär det där var kompisen med om också. Problemet var bara att istället för att skicka det till ett annat utlämningsställe så skickade dom tillbaka det till England. Ett kopplingskit till en bil var det, så frakten var ju betydande, men säljaren var snäll och skickade det en gång till utan att ta extra.

  7. #7

    Standard

    Mitt uthämtingsställe har ingen logistik i paket överhuvud taget.
    Dem lägger alla paket huller om buller, är det mycket folk i affären den dagen går jag inte in eftersom det blir lite irritation i kön efter 7 minuters letande.

    Dem brukar säga "Nä det har kanske kommit bort".
    Senast skulle jag skicka ett paket som brev. "Men det går ju inte" sa kvinnan bakom disken.

    "Ett brev är ju ett brev". Ja herregud... Men det kunde ju varit värre.

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av LeoR Visa inlägg
    Senast skulle jag skicka ett paket som brev. "Men det går ju inte" sa kvinnan bakom disken.

    "Ett brev är ju ett brev". Ja herregud... Men det kunde ju varit värre.

  9. #9
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Mitt lokala utlämningsställe för Posten är en ICA-butik. De har totalkoll. Funkar hur bra som helst.

    Men om man har oturen att få paket via Posten Företagspaket (kostar extra), så går det åt helvete i princip varje gång. De kör ut paketen och är man inte hemma (man kanske jobbar mitt på dagen...) så kan paketen hamna precis var som helst. Oftast på ett utlämningsställe väldigt långt bort. Eller återskickade till centralsorteringen i Jönköping. Eller på yttertrappen. Eller på grannens trappa. Eller hemma hos någon granne som de tycker ser pålitlig ut. Allt ovan har hänt mig.

    Vid ett tillfälle jobbade jag hemma och satt i köket, 2 meter från ytterdörren hela dagen. När jag hämtade in posten låg en handskriven avi där som deklarerade att jag inte varit hemma när Posten Företagspaket försökt leverera paket. De hade inte ens ringt på utan lagt avin i brevlådan direkt! Det är 5 meter från brevlådan till min ytterdörr.

  10. #10


    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    180
    Jobb
    Automation på pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av dvogonen Visa inlägg
    Vid ett tillfälle jobbade jag hemma och satt i köket, 2 meter från ytterdörren hela dagen. När jag hämtade in posten låg en handskriven avi där som deklarerade att jag inte varit hemma när Posten Företagspaket försökt leverera paket. De hade inte ens ringt på utan lagt avin i brevlådan direkt! Det är 5 meter från brevlådan till min ytterdörr.
    Det där har hänt mig två gånger. Första gången jag råkade ut för det så frågade jag varför dom ljuger om en sån sak, det tar 10 sekunder extra att gå dom 5 metrarna till min ytterdörr. Tjejen i luckan ryckte bara på axlarna och sa att hon inte brydde sig. Posten i ett nötskal.
    Andra gången, förra veckan, låg det en avi i lådan när jag kom hem där det stod att dom sökt mig kl. 8:30. Grejen var bara att mellan 8:20 och 8:40 så satt grabben ute i sin rullsol och väntade på taxin precis bredvid brevlådan. Enligt honom hade inte någon varit där under den tiden. Lögner igen alltså från Posten.

    Väntar ett paket från DX via EMS i morron och då kommer samma sak att hända igen, det kan jag våga en tusenlapp på..

  11. #11


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Jo - Poståkeriet är ena riktiga tomtar tycker också jag. Sen tar det alltid minst ett dygn extra innan man får prylar som kommer i deras besittning för det är ju ytterst sällan man är hemma den tid som dom påstår sig ha varit på plats - om dom nu ens varit där. Sen skall prylarna iväg till det ordinarie utlämningsstället och där finns dom tidigast dagen efter - även om det stället bara är en km ifrån min bostad... Och att ringa är ju uppenbarligen inte att fundera på. man kanske skall ange jobbadressen nästa gång... Detta råkar jag ut för vid varje beställning ifrån t ex Lindinger så att istället för att snabbt få grejorna hem till dörren så tar det längre tid och man får åka och hämta dom själva. Antagligen inte vad Lindinger tänkt sig när dom upphandlade fraktlösningen...
    Roger

  12. #12

    Standard

    Ett kompliment till Peter_L:
    Paketet gick från firman till sorteringterminal i england till Malmö - Örebro - Gävle - ICA - sen glömde jag bort att få reda på att det var där - skickades till Örebro - Malmö - england - Malmö - Örebro - Malmö - england där firman skickade det igen till sortering i england - Malmö - Örebro - Gävle - ICA och jag fick det till slut.

  13. #13

    Standard

    Världens dyraste Taranis blir dyrare - jag har fått tillbaka paketet och det skall nu skickas vidare till Portugal - därefter till Azorerna...

    Inte nog med det...posten lämnade av paketet vid ett helt annat utlämningsställe så jag fick åka 2Km till för att hämta det.

    Hongkong - Sverige - Portugal - Sverige - Portugal - Azorerna
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •