Eftersom den refererar till ER9X mjukvaran så hjälper det inte dig då du har original mjukvaran i din radio.

Hade du haft ER9X hade du bara använt funktionen 3-pos på kanal 6 så hade programmeringen varit klar....
Frågan är var i det avlånga du finns, jag tror det är lättare om du får lite hands on hjälp...

Frågan är om du provade mitt förslag och vad det i så fall gav för resultat?
Om du tittar på sid 14 i den här http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...X319857X47.pdf manualen så är det den funktionen som borde fungera för dig, problemet är att manualen inte visar alla alternativ som finns så jag kan inte göra någon steg - för - steg instruktion till dig...
Men om du labbar lite med en kanal och väljer ID0 , ID1 eller ID2 på SW så borde du nog lösa det, och sen är -100 det lägsta värdet 0 (noll) är i mitten och +100 det högsta, jag misstänker att antingen använder 0 (noll) som det minsta eller +50 som mitt läge och då får du det inte att stämma....
Jag vet att t.e.x Spektrum har 0 (noll) som minsta värde och +100 som högsta så om du har någon anvisning för hur man ska programmera Spektrum måste du räkna om värdena så att 0 (noll) motsvarar -100 i din radio och +50 motsvarar 0 (noll) i din radio och +100 är +100 i båda fallen.

/Jonas