Reklam

 
Sidan 3 av 7 FörstaFörsta 1234567 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 126

Ämne: Blackout Mini-Hexa (långsamt) bygge

  1. #41

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mackez Visa inlägg
    Sonyn du har ska väl vara bra?
    Har en sådan och en Fatshark 600TVL men i mitt fall är nog Predator goggles svagaste länken
    Ja den va bra men tycker bilden i den har blivit sämre konstigt nog. Det va den första FPV kamera jag köpte förre året så den har iof varit ute i vintras och i småregn. Åkt ner i lera och snö nån gång också

  2. #42

    Standard

    Från klockan 7 imorse ! Ändå var det några där som jag missa och råka flyga över doh..
    Dom flesta ställen förutom åkrar är det fullt med folk 8 och framåt så gäller att va tidig.. Men blir nog att något annat ställe nästa gång ändå, roligt att variera.
    Är riktigt nöjd med att utrustningen är så portabel. Hade inte tillgång med bil så fick ta bussen och gå fler hundra meter men det är inge problem med dessa små. Måste bara skaffa en ryggsäck så jag kan cykla lite enklare med grejorna. Kan man ta lite skogstigar och leta upp nått fränt ställe.




    Liten easteregg haha.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	sup.jpg 
Visningar:	125 
Storlek:	147,7 KB 
Id:	45947
    Senast redigerat av Copterdude den 2014-06-07 klockan 11:16.

  3. #43

    Standard

    Snyggt fluget med mycket fart, inspererrande!
    Jag får inte så lång räckvid på bilden än heller men nya antener är på väg hem. Vilka har du?
    Har en park utanför huset som jag börjat flyga i men den är lite liten å trång om man vill ha lite mera fart samt att jag får en del störning i bilden, undrar om det är all wifi som är runt omkring som stör.
    Har också tänkt en ryggsäck o cyckel

    Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk

  4. #44

    Standard

    Tack det är Immersion Spironets V2. Störningar kan bero på mycket så svårt att säga men prova med nya antenner först iaf.

  5. #45

    Standard

    Samma som jag beställt. Hoppas på bra resulatat med då.

    Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk

  6. #46

    Standard

    Har kört närmare en km med de antennerna.
    Gillas stenhårt

  7. #47

    Standard

    Skumt det där. Jag har samma Spironets v2 och tycker jag får flimmer bara jag kommer ut en 200 meter. Borde kanske felsöka vad det kan vara.

  8. #48

    Standard

    Det måste väll påverka ganska mycket hur man bygger själva quaden eller? Jag menar närliggande störningar.
    Någon som märkt om det blir mindre störningar utanför tätbebyggt område, jag tycket jag får bättre bild borta på flygfältet. Givetvis öpnare ytor där men undrar om det är bara det som påverkar.
    Vad kör ni med för filter, vet att jag läst någon annanstans men lite sumering bara.

    Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk

  9. #49

    Standard Blackout Mini-Hexa (långsamt) bygge

    Jag kör inget speciellt filter på min blackout. Tar ut 5V från videosändaren, sedan via en step-up till 12V innan kameran. Funkar bra för det mesta. Har haft en fundering ifall jag skall skaffa/bygga något LC filter för att se ifall det för någon skillnad.

  10. #50

    Standard

    Sedan jag började tvinna alla kablar jag hittar i bygget (oavsett bygge) så har jag fått mindre problem. Speciellt försvann massa störningar och twitchar i en SkyWalker med APM 2.6 med GPS-kompassen, telemetri samt Turnigy 9x supderdupersändarmottagargrejjor!
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  11. #51

    Standard

    Just nu kör jag 12v från step down regulatorn som står på första posten. Behövs egentligen inte för Immersion sändarn tar ganska hög spänning men lite extra filtrering är aldrig fel. Mina kablar löper lite hej vilt så finns säkert förbättringar att göra. Får iaf ingen påverkan av motorer/ESC på bilden när jag flyger, den är likadan som när den är still.
    Kör även förlängning på vtx så den är skyddad inne i hexan. Har redan knäckt en SMA pga vtx utanför ramen, aldrig igen !

    Citat Ursprungligen postat av Håkan Jönehall Visa inlägg
    Det måste väll påverka ganska mycket hur man bygger själva quaden eller? Jag menar närliggande störningar.
    Någon som märkt om det blir mindre störningar utanför tätbebyggt område, jag tycket jag får bättre bild borta på flygfältet. Givetvis öpnare ytor där men undrar om det är bara det som påverkar.
    Vad kör ni med för filter, vet att jag läst någon annanstans men lite sumering bara.

    Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk

  12. #52

    Standard

    Blir att försöka mig på att lära mig konfa Sunrisereglagen. Gillar dem skarp då kvalitén för det priset är bra. Typ 50 spänn / reglage. Är värdelös på att löda smågrejor så ska försöka tillverka en klämma som klämmer på kontaktpunkterna.
    Det är dom inringade som är kontakterna för att programmera. Sjukt små :S

    Testar sen på ett fartreglage jag har till övers så jag inte får downtime på hexan.
    Nån som har gjort sån här tidigare och har nå bra tips ? Är helt grön på detta.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Sunrise BLHeli Multi 20A opto front.jpg 
Visningar:	145 
Storlek:	128,2 KB 
Id:	45975

  13. #53

    Standard

    Vilken fjutt denna snubbe har på sin Blackout Hex. Beställde nu likadana fartreglage som han kör med nu, ska se om det blir nån skillnad. Det är dessa http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=55241

    och programmeringsgrunkan

    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=39437

    Rätt bra drag i hans Blackout Hex

  14. #54

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Copterdude Visa inlägg
    Blir att försöka mig på att lära mig konfa Sunrisereglagen. Gillar dem skarp då kvalitén för det priset är bra. Typ 50 spänn / reglage. Är värdelös på att löda smågrejor så ska försöka tillverka en klämma som klämmer på kontaktpunkterna.
    Det är dom inringade som är kontakterna för att programmera. Sjukt små :S

    Testar sen på ett fartreglage jag har till övers så jag inte får downtime på hexan.
    Nån som har gjort sån här tidigare och har nå bra tips ? Är helt grön på detta.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Sunrise BLHeli Multi 20A opto front.jpg 
Visningar:	145 
Storlek:	128,2 KB 
Id:	45975
    Jag bygger precis min LKTR250 med dessa Esc. Varför vill Du konfa dom?

  15. #55

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Jag bygger precis min LKTR250 med dessa Esc. Varför vill Du konfa dom?
    Olika motorer behöver egna inställningar för att gå optimalt. Små hög Kv motorer fungerar bäst med högre timing.
    Standard är medium på dessa fartreglage medans medium-high är det som funkar bäst.
    Bild på exempel hur dom är konfigurerade för Sunnysky 2300Kv. Skillnaden blir hur dom svarar på gas och hur effektivt dom körs. Är timingen alldeles för låg kan man få synk-problem. För hög, värmeproblem t.ex.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	BLheliSetup_for_x2204s.png 
Visningar:	104 
Storlek:	50,8 KB 
Id:	46026
    Senast redigerat av Copterdude den 2014-06-10 klockan 07:32.

  16. #56

    Standard

    Lyckades programmera en nu tror jag. Får testa med motor imorn.
    Lödpunkterna är extremt små men med en spetsig lödspets och pincett gick det hyffsat bra.

    Såhär såg det ut. Lyckades inte göra en bra klämma så struntade i det.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	flash.jpg 
Visningar:	111 
Storlek:	273,4 KB 
Id:	46058

  17. #57

    Standard

    Sådärja nu var allt programmerat, lite tradigt va det att plocka isär/löda loss allt med krympslang och programmera alla reglage samt testa dem med separat motor och sen bygga ihop...
    Det jag ändrade var Demag till off (behövs ej på hög kv motorer tydligen), Motor timing till medium-high och throttle range till samma som i baseflight. Får se om det blir någon skillnad, synd att det ska blåsa "N 9 (17) m/s" imorgon !

  18. #58

    Standard

    Testade HQ5x4 propparna igen men gillar Gemfan 5x3 bättre faktiskt när man ska flyga lågt i plant läge. Får upp högre fart med Gemfan, HQ kräver mer vinkling. Dom verkar bromsas mer av vind också. Det dom gör bra är att man får mer kraft så man kan stiga snabbt osv. Lite besviken faktiskt då andra prisat dem.

    Inte så speciellt video men en failsafe i slutet, krasher är alltid kul att se
    Förmodligen störning från radiotorn eller vattentornet med antenner i närheten. Jobbigt var det att hämta den... dagens motion.

  19. #59

    Standard

    Vad kör du med för batterier och ungefär vilken flygtid får du?

  20. #60

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlägg
    Vad kör du med för batterier och ungefär vilken flygtid får du?
    Zippy compact 4S 35C 2200mah och 2700mah. Brukar bara flyga runt 5-6min / batteri, landar på runt 3.80v kvar.
    Ganska kort men kanske får prova bättre batterier nån gång.
    Andra har fått 7-8min, vet inte vad dom kör med för batterier kanske nanotech..

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •