Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Blackout lågflygning

  1. #21

    Standard

    Montera mobiusen på undersidan så kommer du ytterliggare några cm längre ner..

  2. #22

    Standard

    Här kommer filmen från kraschen. Det ser ut som om coptern roterar ett antal varv, men det är egentligen bara mobiusen som kastades iväg. Behövde bara byta 3 propellrar och räta ut video antennen. Ja just det, min FrSky D4R-II har numera endast en lite längre antenn. Den andra fick halverad längd vid kraschen. Funkar bra ändå.


    Förresten, vet någon hur jag byter huvudrubrik på tråden?

  3. #23

    Standard

    Ja det där var lågt
    Kan rekommendera att färga mobiusen för att hitta den lättare om du flyger över högre gräs och sånt sen.
    Själv har jag lindat in min i alufolie, skärmar störningar och glänser bra i solen så lätt att hitta. Neonorange tejp skulle nog va optimalt.

  4. #24

    Standard

    Förstår precis vad du menar. Vid två tillfällen har mobiusen ramlat i högt gräs. Jag har alltid haft turen att hitta den. Det där med att skärma av? Hur märker jag ifall det behövs? Kan den störa ut fpv kameran?

  5. #25

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kronblom Visa inlägg
    Förstår precis vad du menar. Vid två tillfällen har mobiusen ramlat i högt gräs. Jag har alltid haft turen att hitta den. Det där med att skärma av? Hur märker jag ifall det behövs? Kan den störa ut fpv kameran?
    Den kan störa UHF mottagare då kamerans spänningsregulator eller nått skapar störningar på just det bandet men om man inte kör sånt så behövs det inte skulle jag tro så kör på nån stark färg istället.

    Just ja, sätt också lite tejp över minneskortet. Många som fått sina "utskjutna" och då hittar man dem aldrig.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •