Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 38

Ämne: Fpv på västkusten

  1. #1

    Standard Fpv på västkusten

    Lyckades pricka in en perfekt kväll för lite flygning med min nya QAV400. Flög i Fiskebäck samt Arendal i Göteborg

    Senast redigerat av administrator den 2014-06-19 klockan 07:42.

  2. #2

    Standard

    Snyggt men är det inte lite vågat o köra över vattnet?

  3. #3
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Snyggt !
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  4. #4

    Standard

    Tack!

    måste ju chansa lite ibland

  5. #5

    Standard

    Härlig flygning
    Håller med att man får chansa lite ibland för att det ska bli en häftig video. Tycker du lyckades bra.

  6. #6

    Standard

    Vad använder du för kamera?

  7. #7

    Standard

    Snyggt... hoppas mina FPV grejer kommer snart så man kan börja flyga lite på det sättet

  8. #8

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    39
    Jobb
    Avdelningschef elektronik och mjukvaruutveckling
    Klubb
    Trollhättans ModellFlygklubb

    Standard

    Snyggt! Skulle vara kul att ha någon fpvträff på västkusten vid tillfälle nu i sommar,är själv göteborgare som flyttat till Trollhättan. Har bara flugit fpv själv hittills, skulle vara roligt träffa likasinnade!

  9. #9

    Standard

    Ett tips är ju att fästa en pet flaska eller två om man skall filma över vatten. Så behöver man inte dyka efter den när man väl gör en oplanerad landning .

  10. #10

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av SebastianW Visa inlägg
    Snyggt! Skulle vara kul att ha någon fpvträff på västkusten vid tillfälle nu i sommar,är själv göteborgare som flyttat till Trollhättan. Har bara flugit fpv själv hittills, skulle vara roligt träffa likasinnade!
    Instämmer helt! Bor själv i Trollhättan, skulle vara roligt att äntligen få träffa någon med samma intresse. Var i Trollhättan bor du Sebastian, kanske vi kan träffas? Flyger själv mycket FPV nu för tiden

  11. #11

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    39
    Jobb
    Avdelningschef elektronik och mjukvaruutveckling
    Klubb
    Trollhättans ModellFlygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Simdor Visa inlägg
    Instämmer helt! Bor själv i Trollhättan, skulle vara roligt att äntligen få träffa någon med samma intresse. Var i Trollhättan bor du Sebastian, kanske vi kan träffas? Flyger själv mycket FPV nu för tiden
    Kul!
    Bor i Tingvalla vid högskolan, du då?
    Absolut, ser fram emot att kunna ses och flyga! Vi bokar in något direkt, hörs på PM!
    Seb

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

  12. #12

    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    150
    Jobb
    Programmerare
    Klubb
    Trollhättan

    Standard

    Fler i Trollhättan här alltså? Kul! Får man hänga på nån gång? Själv kör jag bara los, men väldigt nyfiken på fpv

  13. #13

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Ett tips är ju att fästa en pet flaska eller två om man skall filma över vatten. Så behöver man inte dyka efter den när man väl gör en oplanerad landning .
    Tack, kanske inte är någon dum idé. Frågan är bara hur det påverkar aerodynamiken

  14. #14

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Andy1997 Visa inlägg
    Vad använder du för kamera?
    Gopro 3 black

  15. #15

  16. #16

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av lzr Visa inlägg
    Lyckades pricka in en perfekt kväll för lite flygning med min nya QAV400. Flög i Fiskebäck samt Arendal i Göteborg

    Snyggt.
    Jag brukar både flyga och jogga där men försöker att hålla mig från att flyga över "joggingspåret"

  17. #17

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av lzr Visa inlägg
    Tack, kanske inte är någon dum idé. Frågan är bara hur det påverkar aerodynamiken
    Man lär ju självfallet få kortare flygtider, då de kommer störa luftflödet. Men fäster man dom på landningsstället så bör det inte störa själva flygningen allt för mycket. Och där bör vara rätt rejält med lyftkraft i två halvliters pet flaskor.
    Minde modeller klarar sig säkert med en flaska, monterad ovanpå.

    Detta ser annars ut som ett bra alternativ.

  18. #18

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Steflo112 Visa inlägg
    Snyggt.
    Jag brukar både flyga och jogga där men försöker att hålla mig från att flyga över "joggingspåret"
    Läste precis att du bor i närheten, jag bor typ 300 meter bort. Vi kan la ses där någon dag och flyga? Väntar på min tarot gimbal just nu men den borde komma snart. Då måste man ju ner och prova

  19. #19

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Xermalk Visa inlägg
    Man lär ju självfallet få kortare flygtider, då de kommer störa luftflödet. Men fäster man dom på landningsstället så bör det inte störa själva flygningen allt för mycket. Och där bör vara rätt rejält med lyftkraft i två halvliters pet flaskor.
    Minde modeller klarar sig säkert med en flaska, monterad ovanpå.

    Detta ser annars ut som ett bra alternativ.
    Intressant, har bytt landningsställ nu så hade nog kunnat funka att ha undertill. Frågan är ju bara hur man vet om de håller koptern uppe, får väl testa med vikter i badkaret

  20. #20

    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    356
    Jobb
    Så lite som möjligt på så lång tid som möjligt
    Klubb
    Letar

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av lzr Visa inlägg
    Läste precis att du bor i närheten, jag bor typ 300 meter bort. Vi kan la ses där någon dag och flyga? Väntar på min tarot gimbal just nu men den borde komma snart. Då måste man ju ner och prova
    Absolut.
    Jag och Ecks ska försöka imorgon tisdag efter arbetet.
    Då ska jag även leta efter min tredje (3) fpv-kamera som ligger någonstans under ett träd. Quad och kamerahus, i två delar, hittade jag efter ca 20 min sökande men kameran var väck.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •