Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Ny unik sändare OSRC

  1. #1

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard Ny unik sändare OSRC

    Spännande!! Får se om han får ihop pengar tillräckligt!
    http://www.os-rc.com/en/shop/shop-os...premium-detail

  2. #2


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Med tanke på hur många här på forumet som tydligen tycker att en sändare för 50 $ är fullt tillräckligt så lär det inte vara många som köper en för ca: 1700 Euro - speciellt eftersom det är en helt oprövad tillverkare. Att göra dyra och bra grejor är nog inte problemet utan billigare (typ Taranis) med hög mekanisk kvalitet är nog en större utmaning. Men det är alltid kul att se nya grejor så vi får väl avvakta och se varthän det bär iväg med detta projekt. Jag har nog läst om "Mk1-projektet" tidigare men jag vet inte om det blev nåt resultat av detta.
    Roger

  3. #3

    Standard

    Den har ju diskuterats en hel del tidigare och är väl inte direkt ny...
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  4. #4
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Den radion har varit på tapeten ett par år nu och nu är den omodern. Killen får börja om från början igen om det blir några investerare som tycker det är intressant, men då har redan kineserna snott alla hans ideer och tillverkat en för 100 dollar.
    Ken
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Den kanske blir bra om den nu tillverkas men det ser inte så ljust ut för killen, bara två har gjort förbeställning än så länge och han behöver få ca 34-35 beställningar före 18 augusti då han dragit deadline.
    Tror knappast han får ihop beställningar eller motsvarande den summa till dess, men hoppas kan man ju alltid.
    Har svårt tro att så värst många är villiga att lägga ut så mycket pengar som han ändå skall ha för radion med tanke på ett det är oprövat, service och support samt reservdelar oklart åtminstone på sikt osv. Det är en helt oprövad radio. Hela projektet verkar stå eller falla med bara honom. Inga oberoende tester, inga toppflygare som provat den vad jag sett.
    Radion verkar ju vara lite inriktad på FPV och frågan är om den genomsnittlige FPV flygaren är villig lägga ut så mycket pengar på en (oprövad) radio? Håller mig nog till min gamla 14MZ Futaba ett tag till.

    /Bo

  6. #6

    Standard

    Dmitri är även oroligt otrevlig när man frågar om diverse saker så OSRC går verkligen bort för mig. En flopp!

  7. #7

    Standard

    Själva iden med radion är OK - men genomförandet har inte funkat. Synd på en intressant produkt.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •