Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: VortexX 3300mah 11.1V

  1. #1

    Standard VortexX 3300mah 11.1V

    Hej! blivit en Dji f450 i när mitt intresse väcktes. Har en "imax b6ac" och ett Vortexx 3300mah 11.1V - lipo batteri. Och nu till all grekiska jag inte har en pust om ! har lurkat i diverse buskar utan resultat. Så om någon har något hum om hur jag ska nu få rätt när jag ställer in batteriet vid laddning !


    History - Köpte denna i ett Rtf- paket.

    Mvh David

  2. #2

  3. #3

    Standard

    Du kan ju ställa in laddarn på o ladda med 3.3A o 11.1v batteri så ska det vara lungt. Men tror de flesta batterier idag går att ladda med 2c (altså dubbelt så mycket som batterits kapacitet) så det går nog o ladda med 6.6 A glöm inte o ställ in 11.1volt bara annars blire knas. Man ska också helst balansera batterierna när man laddar om man inte har bråttom. Då pluggar man bara i balanserings kontakten o väljer det jag skrv förut o sätter laddarn på balansering. Hoppas det hjälpte kan vara stavfel o lite otydligt skrivet.

  4. #4

    Standard

    Hej kolla även om du kan ställa in maxvolt LiPo på 4,19 istället för 4,2v (sid17). Har gjort så med min iCharger, kanske inte behövs till iMaxen men ger säkerhetsmarginal så man sparar acken. Annars är Andy rätt på. Jag brukar bara balansladda med 1c (3,3A i ditt fall). Har inte så brått

  5. #5

    Standard

    Tack ska du ha! drar igång den men hur vet jag hur länge den ska stå och tugga?

  6. #6
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Att ladda ett helt tomt batteri med 1C tar 90 minuter. Om batteriet var halvladdat tar det halva tiden, eller om du laddar med 2C tar det halva tiden. Vad laddar du med för ström, och vet du om det var urladdat från början?
    Max ström med din rätt kassa laddare är 4.5A, då den är begränsad av 50W laddeffekt. 50W/11,1V=4,5A
    mvh //Fredrik
    fredrik

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •