Reklam

 
Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 71 av 71

Ämne: Varning för produkt från - RCflight.se

  1. #61

    Standard

    Fick nyss paket från RCFlight, hade först frågat om grejerna via mail och fick även svar på det. Jag var osäker om sakerna skulle fungera till mina grejer, det visste inte de heller, så jag köpte och testar. =) Helt OK svar för mig. Läser man forum runt om i världen så har alla produkter nåt fel enligt nån.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  2. #62

    Standard

    Om det är någon tröst så var det iaf billigt att laga kameran. Jag ska skicka in min dator på garantijobb och om de får för sig att det är mitt fel så kostar det 110euro att få tillbaka den utan reparation.

  3. #63

    Standard

    Jag tycker att såna här "gnäll" diskussioner borde inte hängas ut på forum!
    Ta saken med leverantören istället för att sitta här och försöka få medhåll och skapa
    Nån jäkla sekt surr.

    Ps. Heja rcflight ni är kanon

  4. #64

    Standard

    Han tog ju det med leverantören utan att få ett vettigt svar. Det är inte en gnäll tråd utan mer ut av en tips tråd för nu vet man att man inte ska köpa den kontakten för den är skit.

  5. #65

    Standard

    Känns ändå lite som när man var liten grabb och gick i skolan, man sprang till fröken och sa att någon va dum!
    Med all respekt för vad det medfört trasig utrustning osv. Men åtminstone av min erfarenhet av rcflight så är dom ju ett relativt lågpris företag, och då kanske man ibland får räkna med att saker inte är gjorda av "guld"!!???

    Självklart tråkigt när saker går sönder, men kom igen.........

  6. #66

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Rcflight har både bra och dåliga produkter, tror man behöver ha lite koll själv om man ska köpa dom billiga sakerna, och helst vara i butiken. Kunskapen hos vissa i butiken är inte den högsta och man får fel grejer ibland när man beställer hos dom MEN
    vad ska man räkna med av ett hobby företag , vi ska vara glada att det finns några kvar i sverige.

    Inget fel på rcflight bra att dom finns för akuta inköp.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  7. #67

    Standard

    rcnisse kommer med värdefull input som även kopplar till lite till Stiffe.

    Ponera att varje butik säljer 100 kontakter. 120 X 100 = 12000 kontakter.
    50% av dessa kommer inte vålla några problem då man använder gimbal eller på annat sätt hindrar kontakten att röra sig.
    Resterande bryter av mittstiftet i sin GoPro, vilket är följden av den dåliga passformen RCflights kontakt och de resterande 119 butikerna säljer har.
    12000 X 50% = 6000 st.

    Om alla får en merkostnad för sin trasiga kontakt på 500 kr kan den med sinne för matematik (vi andra kan använda miniräknare) räkna ut att 3000000 kr.....3 miljoner kronor, kommer denna kontakt kosta.
    Om man sedan räknar med den reparationstid, frakt och annat som tillkommer för reparation av kameran, säg 1000-1200kr!?
    Fram med miniräknaren igen....ja ni är med, eller hur?

    Jag varnar för en produkt som är felaktig och som kan kosta onödiga pengar.

    Ni som fortfarande tjafsar om hur vida det är att springa till fröken eller att rcflyg är en dyr hobby ja, gör gärna det men försök inte adda mig på FB.

    Stiffe: -Rcflyg är en dyr hobby liksom andra hobby/sporter och visst, kanske du kan betala mig de resterande 407 kronorna!?
    Skulle behöva dessa till min nya cykel jag ska köra IronMan med om två veckor. Den kostar hittills 55.000 kronor och den är inte färdig än....

    Pengar är ingen issue, jag gillar bara inte RCFlights hantering av ärendet och att man trots allt fortfarande hävdar att det inte är fel på produkten.

    neu, flunk, Kennet E mfl, skicka mig ett pm så addar jag er på FB

    Man snälla, lägg inget mer krut på detta nu gott folk, var glada istället och håll tummarna för att RCflight fattat galoppen.
    Senast redigerat av halsingejocke den 2014-08-03 klockan 22:46.

  8. #68

    Standard

    Du vänder ju på allt så det passar dina syften i din smutskastningskampanj. Var är alla andra som är missnöjda med kontakten, kan bara hitta dig på nätet av de 12000 sålda kontakter enligt ditt räkneexempel?

  9. #69

    Standard

    Kan ju också vara så att det bara är vissa batcher av kontakten som har problemet.
    Att alla ser likadana ut på bilden på ebay visar bara att den råkade se ut så när tillverkaren tog fotot.
    Andra som haft bekymret kanske bara har upptäckt att den inte passar bra i kameran och därför valt att förpassa den till skrothögen. Vissa kanske ger den en dutt med smältlim så att den ska sitta bra...

  10. #70


    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    180
    Jobb
    Automation på pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

    Standard

    Jag beställde just en kabel till min Gopro från Rcflight. Efter en stund kom jag att minnas den här tråden, men jag låter ändå beställningen gå igenom så får vi se hur den passar. Spännande blir det..

  11. #71


    Reg.datum
    feb 2013
    Inlägg
    180
    Jobb
    Automation på pappersbruk
    Klubb
    MFK Looping

    Standard

    Har alldeles glömt att meddela hur det gick, men kabeln från Rcflight fungerar perfekt i min Gopro.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •