Reklam

 
Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Orimlig frakt-vart kan man annars köpa?

  1. #1

    Standard Orimlig frakt-vart kan man annars köpa?

    Tjenare!

    Försökte precis beställa Bix 3, Frsky Taranis och annat smått och gott från Hobbyking, när jag märkte att frakten skulle gå på 110$ frakt. Paketet skulle väga 4kg, och trots ett desperat försök att prata med HK-support för att sänka frakten så skulle frakten ändå gå på 110$+tullavgifter (ca 300kr).

    Jag bara vägrar att betala en sådan summa för ett paket, dessutom så har jag beställt minst lika stora paket förr, som bara gått på ca 30-40$ i fraktkostnad.

    Så vart skulle jag kunna köpa min Frsky Taranis (helst en x9d plus), med rimlig fraktkostnad. Samt, ett FPV flygplan likt Bix 3? Jag har även hört med Ready Made RC, men även där skulle frakten för endast sändaren gå på 60$.

  2. #2

    Standard

    jag vet att bix 3 inte finns i eu lagret men finns övriga där? Hade du lipo i ordern?
    Tull är något man igentligen alltid ska betala så det är inte något man slipper..
    Hk har ändrat om i sina postrutiner (tack och lov!) Så nu mer måste man använda de lite större bolagen vid större paket och lipon.
    Kan varmt rekomendera ReadyMadeRC, GetFPV.. Vet dock inte om dom har tranisen?

    Mvh Henrik
    Skywalker 1900
    Bixler 2


    Quads i lite olika storlekar

  3. #3

    Standard

    Märkte själv när jag skulle beställa nu i helgen att frakten blev 4-5 gånger så dyr om jag la till ett lipo

  4. #4

    Standard

    Giantshark.co.UK brukar ha taranis hemma till bra pris.
    Bor i Sigtuna
    Quad: TBS Discovery | Naza M Lite | Futaba T8J
    Flyg: Multiplex Twinstar | Spektrum DX6i

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •