Reklam

 
Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: HobbyKing Edge 540T EPP/Light Plywood 3D

  1. #1

    Standard HobbyKing Edge 540T EPP/Light Plywood 3D

    Hade förmånen att filma en HobbyKing Edge 540T EPP/Light Plywood 3D från Hobbyking samt även provflyga den efter filmningen. Riktigt trevlig modell

    Lite lugn vanlig flygning


    Lite mera 3D
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  2. #2

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Gött. Har en sådan på bänken för tillfället. Ska bli kul att prova, hoppas min flyger lika bra.
    Har hört att många haft problem med landstället, men det lär inte du märka med dina harrier landningar

  3. #3

    Standard

    Har precis byggt klart en HK edge men den helt värdelösa manualen rekommenderar inga throws!? Hittar inte heller något på nätet. Någon som har koll på vad man ska börja med?

    helt ok kvalitet inte den bästa passformen och lite väl svag plywood.

  4. #4

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Min flög en gång sen var det kaffeved finns en tråd på rcgroups med throws. Men annars är det väl bäst med så mkt throws du kan.

  5. #5

    Standard

    Körde vad jag tyckte såg bra ut och det blev lagom att börja med. Men fan vad klen motorn som HK rekommenderade var. Hovrade knappt på full gas så ska prova en större prop. Hade även något konstigt som gjorde att motor stanna och starta (glapp). Men annars så flög den faktiskt riktigt bra.

  6. #6

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Gött. Sabbar du vingarna har jag en uppsättning

  7. #7

    Standard

    Bra att veta Blir du sugen på en ny så kan jag säkert hjälpa dig att inte göra kaffeved av den första flygningen :P Så stora utslag som möjligt är nog det sista man ska ha i början Har bara kanske 40% och kan ändå göra snabba manövrar.

    Hittar inget fel med mitt ESC så har stripsat kablarna och fått på en större prop så bara att prova imorgon igen. Hoppas att det var något med att kablarna mellan ESC och motor var lösa.

  8. #8

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Jag hade ju fullt med Fpv grejer samt en naze på den. Var nått med nazen som gjorde att den inte flög som den skulle. Har en liten vinge som flyger perfekt med naze dock.

  9. #9

    Standard

    Naze kan va lite knäppt ibland. Provade det på ett flyg men tyckte att den levde sitt egna liv.

  10. #10

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    291
    Jobb
    Vindkraftverkstekniker
    Klubb
    Malmö

    Standard

    Ja, alla flyg utom min 600mm vinge är helt okontrollerbara med nazen.
    Är som att flyga i sirap eller något liknande. Tycker att passthrough skulle vara opåverkat men även det känns som sirap, förutom den lilla vingen där även rth funkar perfekt.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •