Reklam

 
Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: TIPS! Billigaste inrikesfrakten av skrymmande paket?

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard TIPS! Billigaste inrikesfrakten av skrymmande paket?

    Eftersom resten av landet bor lite avsides i förhållande till min hemort är jag tvungen att skicka paket när jag ska köpa eller sälja begagnade prylar.

    Det brukar gå bra så länge inte paketet går över en magisk gräns, strax över en meter i längd när man jämför mellan fraktbolagen online. Då brukar priserna för frakten hamna mellan 500-900 kr eller mer, vilket gör att hela grejen med att köpa begagnat inte blir lönsam utan det är lika bra att köpa nytt.

    Men i förra veckan upptäckte något nytt för mig.
    Slog in måtten 120x40x40 och vikten 2 kg på Posten.se's "Skickaguide" och frakten skulle kosta bedrövande 591,36 kr.
    Då råkade jag se att under den "feta" prisangivelsen stod kommentaren " Pris hos ombud: 225 kr"!??
    Dvs. lämnar man in paketet och inte betalar förrän man är där blir det betydligt billigare!

    Har inte hittat någon annan transportör som är billigare på stora paket och Posten själva verkar inte vilja skylta med det heller.

    Antagligen vet alla det här redan och jag var den sista att upptäcka det, men var tvungen att berätta ändå! [emoji6]

    http://skicka.posten.se/Skicka/Pages/pickService.aspx
    Senast redigerat av Medeashusse den 2014-07-27 klockan 17:48.
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •