Jag fick också tillbaka pengarna men insatta via PayPal tog 2-3 arbetsdagar extra.. Har handlat från EU lagret efter det utan några problem med en leverans på ca 5-7 arbetsdagar
Jag fick också tillbaka pengarna men insatta via PayPal tog 2-3 arbetsdagar extra.. Har handlat från EU lagret efter det utan några problem med en leverans på ca 5-7 arbetsdagar
Skywalker 1900
Bixler 2
Quads i lite olika storlekar
Ja dom försökte med att du kan få det som bonus points, men när jag frågade om det fanns fler alt så sa han att det inte var några problem.. Ja tyvärr så har dom begränsat utbud (har dock blivit och blir bättre undan för undan) men mycket finns endast i global eller så är det 200 år i "in transit" eller "Backorder"
Skywalker 1900
Bixler 2
Quads i lite olika storlekar
Beställde lite pryttlar förra måndagen från globala lagret och hade grejerna hemma på torsdagen samma vecka. Det tycker jag var hyffsad snabb leverans med ordinarie transport.
Hej igen.
Nu drygt 4 månader och inget paket.
Var i kontakt med HK de 9 september och ärendet är nu under "investigation".
De ber mig kontakta dom efter den 9 oktober för att få uppdate om status.
Ja jösses.......
Ola
På dem bara, de försöker förhala och förhala. De vet att en väldigt stor del av paketen som skickades med Malaysia air bara försvann. NÖJ dig inte med besked att du ska vänta en månad. Svara alltid på supporten så din kommentar är sist i ditt ärende annars stängandet automatiskt.
fredrik
Beställde i torsdags förra veckan och det kom fram idag med Jetpak men som tidigare sagts så kan det ta blixtsnabbt till evigheter i HK´s stora transportlotteri.
Europalagret verkar däremot vara transportsäkert 4-6 dagar, men utbudet är ju begränsat.
MVH K-Å
MVH Kjell-Åke Skoog
Ordförande RCFF 2023/2025.
Beställde från Eu-lagret den 29e, paketet dök upp idag den 3e.
Så där kan jag inte klaga på leveranstiden.
Får dock se hur länge mitt paket från det internationella lagret dröjer.
Idag fick jag en avi om att hämta ett paket som jag beställde i början av sommaren. Paketet skickades från Hobbyking 3/6 med Malaysia post. Efter 40 arbetsdagar påbörjade jag en reclaim och efter ytterligare ca 40 dagar så fick jag tillbaka mina pengar. Men nu finns paketet att hämta hos mitt ombud.
Plötsligt händer det....
Hände mig med förra året så betala inget för min frsky modul och en hög med mottagare Säg bara till att inte nämna något till hk att du har fått dit paket.
Kan berätta att idag kunde jag hämta ut ett paket från International lagret.
Det skickades den 25 maj och kom idag. Inte illa att det ens kom fram men det gjorde det tillslut[emoji2]
Beställde också i maj och paketet hämtade jag ut igår. Fick tidigare en refund, men talade om att jag nu fått paketet och betalade med lite rabatt. Man ska nog inte klaga så mycket på HK om man själv självsvådligt tar ut gratisvaror. De kan ju se att man kvitterat ut paketet. Jag har alltid fått bra bemötande från HK och vill inte vara sämre själv. Oj...vilken moralist! Ja... och jag får väl stå för det.
Lade en order 3 maj, batterierna var backorder.
Ordern skickades 28 maj via Malaysia post.
Följande ser jag på 17track.net,
2014-06-19 20:46 MPC PMIH (KLIA), Item sent to MALMO UTRIKES
Och så ser det ut i månader....
Jag rapporterar detta till HK som ber mig att vänta i 40 arbetsdagar. Det gör jag, rapporterar sedan igen.
Dom startar en undersökning,
PHCS_Kier - 24/07/2014 06:02 :
Request for Open Investigation
Customer already contacted his local post / customs office
No update on the tracking information
Jag återkommer till deras chatt med jämna mellanrum för att få en update, dom beklagar vad som hänt och att jag inte fått något svar.
Och så fortsätter det...
Jag tröttnar på att inte få hjälp från HK så jag skickar ett mail till malaysia post och ber om hjälp att spåra mitt paket.
Någon där är väldigt hjälpsaqm och lyckas få fram information om att paketet skickades via "ground" bara någon dag innan jag mailade, och att det väntas vara i Sverige någon gång mellan 8-12v framåt.
Jag kliar mig i huvudet angående tiden, men svarar på mailet med ett "tack för att ni tog er tid att kolla".
Jag nämner inte detta för HK, utan antar att har dom gjort en "inverstigation" så har det gett dom samma svar. Men varför får inte jag ta del av det via HK?
Tiden går...
Jag tappar tålamodet när dom verkar skita i sin kund, som dessutom är platinum med 50 ordrar i historiken.
Min ton låter inte lika förstående i chatten längre.
PHCS_Renalyn - 30/08/2014 01:28 :
Requested refund = $39.50
No updates on the Investigation
Approved by supervisor
via chat Refund requested PHCS_Renalyn 30/08/2014 1:28:58 AM
PHCS_Rizel - 30/08/2014 01:33 :
approved refund for missing parcel Refund processed AlexLam 3/09/2014 3:44:29 PM
Investigation Opened Date: 10/09/2014
Dom lovar att återbetala mig för det försvunna paketet.
Tiden går igen, och med jämna mellanrum kollar jag min HK-sida, paypalkontot och bankkontot, inte en spänn från dom.
Jag stöter på dom i chatten flera gånger och dom ber om ursäkt jada-jada och lovar att något ska hända.
"Your refund to paypal can take up to 7 days, please be patient. You may check your account yada-yada..."
Inget händer, inget.
Senast jag chattade med dom var jag riktigt irriterad och krävde att någon från HK skulle återkomma inom 2 dygn via mail med en update på mitt fall, som någon form av bevis på att dom faktiskt skickar den informationen vidare och tar i problemet. Jag önskade dessutom att samtliga konversationer hamnade på chefens bord.
Inget mail kom... ingen uppdatering på min HK-sida.. nada
I förrgår låg det en avi i postlådan, jag drog till handels-bon och hämtade ut paketet. Öppnade och såg min order från 3 maj...
2014-10-06 20:17Sweden, Item has been successfully delivered
2014-10-02 11:13Sweden, Item arrived Sweden
2014-06-19 20:46MPC PMIH (KLIA), Item sent to MALMO UTRIKES
Jag är ju glad att paketet kom fram eftersom HK skiter i sina kunder. Jag blev lovad en återbetalning för en lång tid sedan, som aldrig kom. Tycker dom hanterat detta som rena skiten.
Nu handlade det bara om 39$ ordervärde så det hade inte varit hela världen. Men jag kunde lika gärna blivit blåst på tusenlappar för att dom inte tar i problemen där borta.
Varför väljer HK att pissa på sina trogna kunder?
Tror dom att man tänker återkomma efter detta?
"Please be patient, you may check your account.."
"We are very sorry and promise to do everything we can.."
"We will investigate this as top priority.."
"We understand this is hard earned money yada-yada.. please be patient and check yor account in 7 days.."
"I will make sure we get back to you by mail as promised..."
/Markus
Min youtubekanal
Tjabba.
Nu har det gått över en månad sedan min försändelse från 16 maj varit under "investigation".
Jag kontaktade dom igår igen för att få update om status, och utan prut betalade de tillbaka hela beloppet som bonus points.
Så då var denna historia över....åtminstånde för min del, men för mig är det uppenbart att HK tagit vatten över huvudet angående Malasya Post.....och dom vet mycket väl om det.
Hälsningar
Ola
Inte första gången de valt att använda leverantörer som fuskar och skeppar med båt istället för flyg.
*cough* fiji post *cough*
Det verkar som att de billigaste fraktalternativen inte finns att välja längre. Jag tyckte att det var behändigt när man beställde något billigt som man inte hade så bråttom med att frakten också var låg. Nu verkar det ju bara finnas dyra och snabba UPS och annat att välja på. De envisas ju dessutom med att leverera på dagtid när man inte är hemma. Till råga på eländet åker man på dyra avgifter och moms.
Fick för mig att bygga en 250-quad för det verkar roligt. Beställde ram och några motorer från HK International 19:40 i torsdagskväll (Svensk tid) och hämtade ut den nu för en timme sedan. Visserligen valde jag DHL, men det var det näst billigaste alternativet för mig. Ibland har man tydligen tur
Njae, DHL och UPS brukar vara sjukt snabba när man beställer från kina.
De kör ju med egna flygplan och tullterminaler.