Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Vilket fraktalternativ hobbyking?

  1. #1

    Standard Vilket fraktalternativ hobbyking?

    När ni beställer från Hobbyking vilket fraktalternativ använder ni er av då?
    Tyvärr verkar dom inte ha sakerna på deras Europa lager så jag är hänvisad att beställa från International.

  2. #2

    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    6
    Jobb
    Jag lagar Kaffet!

    Standard

    Vad du än gör så välj för guds skull inte SCS Express. I vanliga fall så är det lite slumpen som avgör om tullen belägger sakerna med någon avgift. Beställde en Taranis Plus från HK och fick efter ett par dagar ett 'gisslanmail' från SCS Express där de sa att om jag inte betalde en avgift så skulle de inte skicka sakerna till mig. Hobbyking tyckte att det inte var deras problem utan att de skickat paketet som jag angett.
    Googla lite på SCS Express och Hobbyking så ser du att det är ett vanligt problem

  3. #3

    Standard

    Tack. Då håller jag mej från det. Är det alltid tull på varorna om dom tas eller beror det på hur mycket jag handlar för?

  4. #4

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Jag väljer numera alltid Hongkong post, som man också kan spåra De har blivit mkt snabbare. 1 - 2 veckor har paketen tagit för mig. Tullen tar ofta paket runt kilot och uppåt och när det är dyrare prylar. Jag har beställt ca 145 paket från HK och alla har kommit fram. Tullen har tagit 5 paket totalt. Många småpaket har det blivit. Även Banggood.com och goodluckbuy.com är bra, men tar längre tid, 3-4 veckor som standard.

  5. #5

    Standard

    Jag provade alldeles nyss att lägga en beställning hos eachbuyer, få se hur det funkar.

  6. #6

    Standard

    Att scs tar paket som "gisslan" är antagligen för att det är feldeklarerat värde vid köp. Vid mina köp så är 30% värde och att det är gåva default Valt. Scs kör inte genom tullen om jag fattar rätt. Därför dom vill ha rätt uppgifter direkt. Du skulle åka på samma avgift + det tullen och posten lägger på för att korrigera deklarerade paket. Rätta mig om jag har fel, men det är av jag läst mig till att det funkar.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •