Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 57 av 57

Ämne: HobbyKing´s leveranstider.....ett lotteri....

  1. #41

    Standard

    Om ni har problem med paket så ta det med paypal (om ni använt det såklart) istället för hobbyking. Beställde 2 saker i sommras, efter en månad gjorde jag en claim hos paypal och fick tillbaka för båda. Har ganska mycket gett upp att dom någonsin kommer fram men vem vet, man kanske får sig en tidig julklapp när som.

  2. #42

    Standard

    Inga problem för mig med min leverans på 280 dollar + från Hk.. Dock valde jag fedex som frakt alternativ, hade paketet en vecka senare

  3. #43

    Standard

    Sen har du även en rejäl faktura som kommer lite senare. Det är de kassa med fedex.

  4. #44

    Standard

    Väljer ni inte deklarationsvärde när ni beställer? Slipper en del av tull/moms då. Beställde för 580$ med dhl fast jag satte det till 10% värde så fick en faktura på runt 200kr sen.

  5. #45

    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    69
    Jobb
    Design engineer - Saab AB
    Klubb
    Norrköpings Radioflygklubb

    Standard

    betalar hellre lite tull och moms och får grejerna inom en vecka, än att riskera att få vänta ett halvår

  6. #46

    Standard

    Du får grejorna lika snabbt det är bara vad dom skriver lägre värde på grejorna.

  7. #47

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Thullen Visa inlägg
    betalar hellre lite tull och moms och får grejerna inom en vecka, än att riskera att få vänta ett halvår
    Samma här, fick betala ca 200 kr moms o en jäkla administrations avgift på 105 kr.. :/ men de var inte så farligt, enligt mig

  8. #48

    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    69
    Jobb
    Design engineer - Saab AB
    Klubb
    Norrköpings Radioflygklubb

    Standard

    allt står väl i relation till vad grejerna kostade iof, 300 spänn i avgifter för prylar för 500 kanske inte e så skitkul

  9. #49

    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    69
    Jobb
    Design engineer - Saab AB
    Klubb
    Norrköpings Radioflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Dithes Visa inlägg
    Du får grejorna lika snabbt det är bara vad dom skriver lägre värde på grejorna.
    nä värdet har inget med leveranstiden att föra, menade mer att jag får hellre grejerna med Fedex och räknar med att få betala tull och moms men vet att de kommer snabbt, än väljer något annat fraktalternativ som aldrig verkar kunna garantera leverans inom ett halvår..

  10. #50

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Beställde lite prylar från HK den 18 nov och kan hämta ut grejerna idag. Det har blivit mkt bättre idag jämfört med i våras. Jag väljer Hongkong post som är ca 1 dollar dyrare. 1 vecka tycker jag är mkt bra från Kina.
    Peter

  11. #51
    FyoDiscos avatar
    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    108
    Klubb
    Uppsala Flygklubb

    Standard

    Vad menas med "Backorder available in our European warehouse"?

  12. #52

    Standard

    Tomten va snäll i år, paketen kom f*n ta mig fram till mig igår. Bara 6 månaders frakt tid

    Citat Ursprungligen postat av Dithes Visa inlägg
    Om ni har problem med paket så ta det med paypal (om ni använt det såklart) istället för hobbyking. Beställde 2 saker i sommras, efter en månad gjorde jag en claim hos paypal och fick tillbaka för båda. Har ganska mycket gett upp att dom någonsin kommer fram men vem vet, man kanske får sig en tidig julklapp när som.

  13. #53

    Standard

    Beställde nytt idag, får se hur lång tid det tar. Tog 1 vecka förra gången ja beställde därifrån så klagar inte

  14. #54

    Reg.datum
    okt 2014
    Inlägg
    268
    Jobb
    Fiber / IT tekniker
    Klubb
    Hemlös

    Standard

    5 arbetsdagar tog de föf mig när ja beställde från deras eu lager

  15. #55

    Reg.datum
    okt 2011
    Inlägg
    39
    Jobb
    Verktygsslipare, CNC
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard

    Hej alla.
    När man trodde allt var löst och klart kommer jultomtem med paket!!!!
    Idag kom en avi med det paket jag efterlyst sedan tråd #1, sedan 16 maj 2014, 7 MÅNADER sent!!!!
    Trots att jag redan fått kredit för förlusten i oktober tog jag kontakt med HK för att informera om leveransen. Ordern är ynkliga 12 dollar, so no big deal. HK bad mig behålla ordern och önskade mig god jul. Man hänvisade till good will.....jodå det går ju an när det bara är 12 dollar, undra vad man sagt om det gällt 120 dollar. Nåväl ingen idé att fördjupa sig i spekulationer utan konstatera att det dök upp till slut och att HK i mitt fall ändå varit justa trots tidsåtgången.

    God fortsättning alla modellflygarkollegor!

    Ola

  16. #56

    Standard

    Tinman, hände mig oxå Fast mitt paket var bara 6månader sent haha
    Vill dock tillägga att det är min enda order som kommit sent och jag har 30+ ordrar hos dom.
    Men håller med om att det är lotteri ifall det är 1 eller 4 veckors leverans i vanliga fall.

  17. #57

    Reg.datum
    maj 2013
    Inlägg
    231
    Jobb
    Lärare, har flugit plan sen 1980. Bygger quads och
    Klubb
    En gång i tiden, Emmaboda 1980

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tinman Visa inlägg
    Hej alla.
    När man trodde allt var löst och klart kommer jultomtem med paket!!!!
    Idag kom en avi med det paket jag efterlyst sedan tråd #1, sedan 16 maj 2014, 7 MÅNADER sent!!!!
    Trots att jag redan fått kredit för förlusten i oktober tog jag kontakt med HK för att informera om leveransen. Ordern är ynkliga 12 dollar, so no big deal. HK bad mig behålla ordern och önskade mig god jul. Man hänvisade till good will.....jodå det går ju an när det bara är 12 dollar, undra vad man sagt om det gällt 120 dollar. Nåväl ingen idé att fördjupa sig i spekulationer utan konstatera att det dök upp till slut och att HK i mitt fall ändå varit justa trots tidsåtgången.

    God fortsättning alla modellflygarkollegor!

    Ola
    Jag fick 5$ i rabatt på en order på 90$. Jag hade ju fått tillbaka pengarna i refund tidigare, så grejerna var ju faktiskt inte mina. Alternativet var att skicka tillbaka paketet och de skulle betala mig för det. Men va faan, lite extragrejer är ju aldrig fel, så jag betalade och behöll paketet.
    Peter

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •