Dvs behöver inte flyga rakt i från sig olagligt och hemskt och usch och blä, utan kan ha flugit i en cirkel tex.
Cool lista om inte annat... listor.
http://fpvlab.com/forums/showthread....LEARDERBOARDS)
Dvs behöver inte flyga rakt i från sig olagligt och hemskt och usch och blä, utan kan ha flugit i en cirkel tex.
Cool lista om inte annat... listor.
http://fpvlab.com/forums/showthread....LEARDERBOARDS)
www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)
Skickligheten på termik, uthållighet och utrustning. R. Montiel, 111km ut, 290km totalt färdat under 6 timmar.![]()
Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.
Menade sträcka, inte avstånd. =)
Det är klart kul med utmaningar. Desto roligare om man är fler. Vissa bragder är klart imponerande.
www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)
Sträcka har jag 38km med min epp-fpv när jag fick termik. Hade halva batteriet kvar efter en timme men orkade inte flyga mer.
Det här är ganska svårslaget...
https://student.societyforscience.or...flies-atlantic
/\/\vh // /\/\r J.
Jag flyger inte själv sådana maskiner. Men jag skulle inte tveka att sitta i en solstol med FPV brillor och en bärs och bara "åka med".
Att flyga länge är inte så roligt som det låter. Först får man kramp i fingrarna och sedan i benet och så på nytt kramp i fingrarna. Jag flög med mitt elflyg i 52 minuter och det blev tråkigt mot slutet.
Flyg: Sky Eye
Batteri: DBY-power 4400mAh 3S på 35C
Men linflyg då. En brutal batteriladdning i en väst med fickor och sedan en el-motor på flygplanet med kabeln längs med linan. Detta borde ju gjorts. Det låter ganska snurrigt.
Snurrigt är ordet sa Bull.
Det behövs inte så stor tank diesel till en liten motor för att få orimliga tider att stå och snurra även för den vane.
Stäckflygning har gjorts i tid och otid. Jag minns ett plan som hängde i taket på klubblokalen (slutet 60-talet). I princip en stor tank med vingar och en snål motor i nosen. Bil med taklucka och pilot med radio uppstickande genom hålet.....
___________________
patrik@pgdata.se