Igår flög jag Bixlern igen,den kom hem hel igår med! Börjar kännas bättre och bättre med flygningen..
Igår flög jag Bixlern igen,den kom hem hel igår med! Börjar kännas bättre och bättre med flygningen..
Senast redigerat av Henke.a den 2014-09-17 klockan 19:36. Anledning: Fixade bild..
Skywalker 1900
Bixler 2
Quads i lite olika storlekar
2 motorig Funcub med FPV och Phantom 2.
En av flygarna flög en Funcub med 4taktare
Matsa...
Flög min DJI F450-quad med APM 2.6 idag i autoläge efter waypoints, funkade kanon! =)
www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)
Trex 600 och cap 232 flög jag själv, dagens stora behållning var dock Sprit of st Louis med fem cylindrig Moki och en Fly baby med 170cc twin. Vilket ljud som spred sig över Härnösand!
Kämpade med en gammal Kyoshi T-33 där fläkten exploderat. Tyckte det var ett lagom projekt. Då knäpper det till i postfacket.
Ett paket från våra älskade barnarbetare i Kina. Ner till Statoil för att hämta paket. T-33 tillbaka in i kammaren. Här skall byggas. En synnerligen välgjuten med bra passform, gullig och ja jag blev rent lyrisk. En lagom stor modell 950mm spv. som skulle passa en viss person som med lagom stor bil och sina hundar kan lasta in. Vad? Jo en Wilga 2000. Flyger som en dröm.
Med fulla klaffar och lite motvind så går det att landa med Zero ground speed. Köpte den som har servon och motor monterat. I mitt tycke den bästa modell jag köpt från H-K till ett överkomligt pris. Tomten kom tidigt i år.
Mogge.
Äntligen så var det flygväder! Blev 2 accar med Disco Pro som man har blivit helt förälskad i. Nu laddar man för morgondagen för det ska bli ännu bättre väder då!
Flygplan - 1,8m EPP-FPV, 50mm EDF Katana, 1m EPP MX2 3D, DIY vingar, FunJet, Super Stearman 90cm, F16 64mm EDF
Heli - T-Rex 600N, Gaui X4+Agusta A109, T-Rex 450+Bell 206, KDS 450Q FPV
Multirotor - HK FPV 250, 3D printad 250, DIY hexa ~500 storlek
Radio - Taranis + DSM2 modul, FatShark 5.8GHz
Heter Olof på riktigt men använder samma forumnamn som jag har på många andra forum.
Tills höjdrodret ramlar av, för då dyker den som en sten. Och så ska man ta det lite försiktigt med gasen i starten.
Den första jag flög var en som en junior i Snobben hade köpt. Jag startade och han fick ta över några gånger. Han flög jättebra så jag sa att han skulle starta själv.
Full gas och en stor looping som slutade i hans knäveck. Sen fick jag starta till honom ett par veckor till innan hans nerver var i ordning igen. Min står här på bänken bredvid och väntar på ett lagom litet batteri som jag inte vet om jag hittar. För mycket vind är inget som den gillar heller men det finns ju andra plan för det. Och en paket med ett gubbplan som bara ska skickas från Lindinger, men som inte lär komma till Nyårsflygningarna.
Idag flög jag min Blackout 330mm ram för första gången. Dessvärre visade det sig att om tejpar sidorna på ramen så tappar den yaw. En annan användare hade samma problem.. Aja får lösas, ändå nöjd med hur den flyger annars. Glömde TPA (Naze32) så därför den oscillerar över 50% gas.
Utan tejp kommer det in så mycket snö när man lyfter/landar.
idag har jag flugit med både min dji f450 quad och min dji f550 hexa. båda har idag blivit intrimmade med basic och attitude gains så nu flyger dom fint som fisken .
Flög metanolflyg idag. =) Hur kul som helst. Blev två turer med Kelly F1:
Och om nån tycker att metanol kladdar så har de... fel...
www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)
Ser mumsigt ut det där =)