Tänkte det kunde vara en kul tråd... =)
Idag på Djäkenfältet flög jag min Cessna 182 Skylane EP (friggocruiser) och JR Airskipper 50 (metanolheli) och allt helt hem! ;-)
Tänkte det kunde vara en kul tråd... =)
Idag på Djäkenfältet flög jag min Cessna 182 Skylane EP (friggocruiser) och JR Airskipper 50 (metanolheli) och allt helt hem! ;-)
www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)
...och jag flög min Robbe Air Beaver - även det en skumvåffla men en jäkligt trevlig sådan.
Roger
Ingenting! För det började regna . Hade min icon a5 redo för sjöflyg i Småland och miniquaden men inte en sekund blev det i luften
------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
|FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
|RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
|FPV4FUN @ Youtube |
Igår lördag flög inte heller jag för då hade vi ett mycket välbesökt heli-meeting på fältet (Green Valley Smackdown). Men många helisar och några multisar såg jag inkl några helisar som försökte flyga under marknivån...
Roger
Söndag morgon så idag flög jag min seglare HK Fox
....Mentorn.
Först en vända efter lunchtid, men framåt kvällen blev jag oerhört sugen på Kubanska åttor och jag var helt enkelt tvungen att åka iväg en vända till och "kura skymning" ute på fältet.
Igår satt jag i bilen och tjurstirrade på molnen medans de släppte ner sina skurar av vatten och vägrade åka hem, sedan ut o flyga när de sista dropparna gick in för landning.
Känner mig nöjd med ca 16 starter under helgen. Flygsuget kanske håller sig borta några dagar medans det ska regna i vecka.
Shiny happy people!![]()
Senast redigerat av Medeashusse den 2014-08-18 klockan 06:58.
Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.
Blev några vändor med en FireFLY6 i turbulensen ikväll. =)
![]()
www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)
He, he, typ 250g Scorpionmotorer...Den är 360mm på diagonalen, en väldigt lagom storlek att busa runt med.
Blev inte fluget så mycket med fick i alla fall kört lite motorer...
Här är är en Cox Queen Bee .074 (1.2cc) som är Diesel konverterad;
Kör så det ryker!
Ber att få återkomma senare i kväll eller i morron.
Jag ska till Ålabodarna och hanga efter jobbet!!
(Sydvästan ligger på med 8-10 m/s!)
Retroholic!
Jag skulle också villja Hanga. Inte direkt gynnsamnt med ställen häromkring.
Om regnet klarar av att hålla sig borta så blir det dock en tur ut på fältet om en stund.