Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Extra batteri till Sky Dancer V913

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    11
    Jobb
    Kock
    Klubb
    Ingen Just nu

    Standard Extra batteri till Sky Dancer V913

    Har i dag 1 st Batteri till min sky dancer v913, men önskar mig nått med högre mAh, nån som har nått bra tips.


    Helst med samma typer av kontakter.
    idag har jag ett Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	1pc-lot-7-4v-1500mah-2s-30c-lipo-battery.jpg 
Visningar:	238 
Storlek:	16,9 KB 
Id:	47127.....
    Mvh: Peter (Xbite)

  2. #2

    Standard

    Jag gissar att det är samma helikopter som WLToys V913 och du bör nog hålla dig till ett batteri med ungefär samma vikt och storlek för att inte förändra flygegenskaperna och för att det fysiskt ska få plats i ramen.
    Här kan du köpa extra batterier i samma storlek http://www.banggood.com/WLtoys-V913-...5-p-69913.html
    Och det finns även ett som är 1600mAh http://www.banggood.com/WLtoys-V3230...-p-927192.html men jag är osäker på om det passar fysiskt.

    /Jonas

  3. #3

    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    11
    Jobb
    Kock
    Klubb
    Ingen Just nu

    Standard

    Tackar. Originalet var billigt 91,28 kr st skulle jag köpa det på hobbex kostar det över 200kr. Såg även 1 + fri frakt till sverige.

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Ett annat inom Sverige - http://www.autopartner.se/accar-batt...1600mah-2s-25c
    Men du får antagligen sätta på en JST-kontakt själv.
    Enklaste sättet är att köpa en sån kontakt med sladd och kapa av dom och löda ihop, sen krympslang över lödningen. Men det är absolut förbjudet att kortsluta så man tar en och en av kablarna från acken när man skall löda - den andra måste på nåt sätt vara isolerad.
    Roger

  5. #5

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    .. absolut förbjudet att kortsluta så man tar en och en av kablarna från acken när man skall löda - den andra måste på nåt sätt vara isolerad.
    Roger
    En viktig poäng. Kan inte rchandlarna föra in texten på sina acksajter? så skulle man spara mycket gråt o tandagnisslan. har haft mina stunder i början då vart man fälld efter såna tabbar.
    Mitt råd är att överge jstpluttarna och istället löda svarta minideans fan så mye enklare att isärta. Fast sitter det redan jst på kör man tills de inte går
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	100_0633.jpg 
Visningar:	148 
Storlek:	42,6 KB 
Id:	47143
    Senast redigerat av multipass den 2014-08-18 klockan 08:13.

  6. #6
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 663
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Butiken finns i Kina så det finns viss risk för tull och moms och postens avgift. Då blir det totalt 91.28 *1,25 + 100 = 214 kr, dyrare än på hobbex.
    mvh //Fredrik
    fredrik

  7. #7

    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    11
    Jobb
    Kock
    Klubb
    Ingen Just nu

    Standard

    Tack Roger skall testa detta..

  8. #8


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Med lite tur så kan du givetvis hitta batterier (frånsett "original") med JST-kontakt men vanligtvis sitter det inte sådana kontakter på ackar av denna storlek för dessa kontakter är inte gjorda för speciellt höga strömmar.
    Roger

  9. #9

    Standard

    Av dom 20 beställningar jag har från banggood.com har jag fått tull på ett paket och det var troligen för jag valde express frakt.
    Så att beställa 2 - 3 batterier med "gratis frakt" känns som en låg risk, även om det tar 2 - 3 veckor att få hem sakerna.
    /Jonas

  10. #10


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Visst - "små" paket med ringa värde brukar slinka igenom. Och är det fri frakt kan man ju lägga separata beställningar så blir varuvärdet ännu lägre per beställning och min uppfattning är nog att sannolikheten att "drabbas" blir ännu mindre då.
    Roger

  11. #11

    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    11
    Jobb
    Kock
    Klubb
    Ingen Just nu

    Standard

    http://www.autopartner.se/accar-batt...1600mah-2s-25c
    Blev 3 av dessa med kontakter.....

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •