Reklam

 
Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 63

Ämne: Frågor om sexkanaliga helikoptrar.

  1. #41

    Standard

    Okej, nu har jag hört så himla mycket som jag inte riktigt förstår så jag lägger fram ett förslag på vad jag känner är rimligt med min budget.
    1 Spectrum DX6i
    http://www.rubinrc.se/product_info.p...oducts_id=1965
    Helikoptern
    http://www.helisweden.se/showthread.php?t=12587

    Och månaden efter så köper de reservdelar som inte ingår i paketet.
    Låter det bra? Är det något jag missar då?

  2. #42

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Låter som ett bra val
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  3. #43

    Standard

    Då ska jag nog satsa på det! Får se när jag kan ha råd, men med lite tur nästa månad!

  4. #44

    Standard

    Okej, nu kommer jag här igen. Jag hann inte köpa KDS-en som låg ute på helisweden tyvärr.
    Jag har hittat den här, och allt verkar vara i sin ordning med den och jag har fått ner priset en del, men jag hittar ingen svenska sida som säljer reservdelar? Någon som vet någonstans de gör det? Eller någon annan modell som i stort sett har samma delar? Och någon som vet om den här ens skulle vara bra för mig?
    http://www.blocket.se/vi/55630497.htm

  5. #45


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Skall jag tro mina heliflygande kompisar så är det flybarless som gäller numera (inte minst för nybörjare) och Bladen såg inte riktigt ut som en sån - i alla fall av det man kunde se på bilden.
    Reservdelar till Blade i Sverige finns bl a här - http://www.mft.nu/
    Roger

  6. #46

    Standard

    Nej, den är inte flybarless tyvärr. Men gör det att den inte är värd att satsa på? Jag funderar även på en http://goteborg.reservdelsrc.com/nin...-link-/12302-0
    nästan uteslutande för att jag vill ha en jag tycker ser riktig ut, och när jag frågade om walkera 4f200lm var något att ha så sa alla att det är tråkigt när det inte finns reservdelar i Sverige vilket det finns till den här!

  7. #47

    Standard

    Jag har maskiner både med och utan flybar och justerar man dom mekaniskt rätt från början flyger dom lika fint även om FBL kan känns något stabilare när man fått till alla inställningar rätt.
    En nackdel med maskiner större än 250 är att det är ganska mycket som går sönder när det går som man tänkt sig vilket tyvärr är ganska vanligt för nybörjare.
    Fördelen med lite större är att den tål mera vind när man flyger ute.
    En liten 100 modell tål väldigt många smällar innan något går sönder och när det går sönder kostar det några tjugor att byta..
    T.e.x Blade mCPX eller Kinakopian HiSky HCP100, Blade Nano CPX eller Kinakopian HiSky HCP80, Kinakopiorna kostar ungefär 1/3 av originalet och flyger lika bra den största skillnaden är att radion som följer med HiSky inte har samma precision som en Spektrum men den går hur bra som helst att flyga med och vill du kan du kan köpa en HiSky som BNF med en sändarmodul som du kan koppla till vilken radion du vill som har trainer utgång och inte vara hänvisad till bara ett fabrikat av radio.

    /Jonas

  8. #48

    Standard

    Okej, med tanke på att jag inte har någon erfarenhet när det kommer till det mekaniska så skulle det nog kännas bättre med flybarless då med andra ord!
    Jo, jag har ju flugit en liten helikopter i ett par månader nu så det känns som att det är dags att gå upp i storlek. I början var jag inne på att jag ville ha något runt 40 cm, men här på sidan blev det nedslaget snabbt då de tyckte att det mer eller mindre var ett onödigt mellansteg, men jag är inte helt övertygad än. Är väldigt sugen på de två jag länkade i förra posten. Jag är också väldigt sugen på att flyga med något utomhus som kan röra sig i motvind (hur liten den än må vara), den jag flyger nu står still när den har maxfart framåt i minsta lilla motvind är det lite mer så backar den.

  9. #49

    Standard

    Jag förmodar att du har något med max 4 kanaler idag, brukar inte klara någon vind innan dom driver iväg....
    Både mCPX, HCP100 och HCP80 har jag och har flugit dom ute med ganska mycket vind och dom flyger fint.
    Visst man får vara med på spakarna när det kommer byar på 4 - 5 m/s men dom klarar det....
    Vill du ha större maskin har jag två E-Sky Belt 450 ligger ute under säljes, en med och en utan paddlar.....

    /Jonas

  10. #50

    Standard

    Den hade jag missat helt, jag trodde jag hade kollat igenom alla här på sidan!

  11. #51

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    är verkligen belt en nybörjarmaskin?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  12. #52


    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    585
    Jobb
    Livsmedelsarbetare
    Klubb
    Falkenbergs MFK

    Standard

    Håller nog med Simon där.. belt är nog knappast en nybörjarkärra.. Men rolig när man kan flyga lite
    polaren hade en sådan.. fick ställt in den åt honom och provflög den. Han testade sedan, och det slutade med att sålde den som reservdelar.

  13. #53

    Standard

    Måste ändå fråga. Just eftersom priset är såpass bra och det ingår en massa reservdelar så undrar jag om det inte är värt att lära sig på? Men som sagt, jag vet inte riktigt vad jag pratar om eftersom jag inte känt på grejerna, men vad gör den här svårare än en T-rex 450 till exempel?

  14. #54

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Jag tänker inte prata så mycket mer om just belten eftersom det finns annons på en här , känner inte för att sätta mig på kant med någon. men kort sagt, av det jag sett av belt så är den inte något för nybörjare utan kräver någon som kan helikopter.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  15. #55

    Standard

    Bra tänkt, det förstår jag helt!

  16. #56

    Standard

    Är FBL något för en nybörjare?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  17. #57

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ålänning Visa inlägg
    Är FBL något för en nybörjare?
    Både ja och nej, en liten inomhus modell typ mCPX / V922 / V977 är väldigt välflygande då FBL gyrot är justerat och klart från fabrik och inte går att ändra i och göra fel.
    På större maskiner med gyron som man via dator konfigurerar och uppdaterar bör man nog ha ganska bra koll på vad man gör annars blir det lätt väldigt fel.
    /Jonas

  18. #58

    Standard

    Som nybörjare ska man i alla fall vara medveten om att om man verkligen vill pyssla med denna hobby så är det en del pyssel. Det finns inget: Köpa, ladda, flyga, ladda, flyga osv. Tycker det idag mer och mer är "jag vill gärna flyga helikoptrar men jag vill inte lära mig det, hur ska jag göra?"
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  19. #59


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Ålänning - där slog du nog huvudet på spiken... Det tycks vara tidens melodi att man skall "kunna" saker utan att anstränga sig med att läsa på och försöka förstå. Men som du konstaterat så finns inte denna genväg inom vår hobby - i alla fall om man vill komma längre än till självflygande farkoster a'la multikoptrar. Men även dessa brukar ju behöva repareras...
    Roger

  20. #60

    Standard

    Vi pratar skillnaden mellan leksaker och hobbygrejer. Vill man leka när man har lite tid över, eller vill man ha en rolig hobby, det är frågan. /MickeM - Hobbynörd
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •