Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Får inte igång G-OSD 3

  1. #1

    Standard Får inte igång G-OSD 3

    Tjenare!

    Försöker få igång min G-OSD 3 från Hobbyking, men dessvärre utan någon framgång. Det ser ut som både videosändaren och OSD:n är på men jag tror inte kameran får någon ström. Vad tror ni?i
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	22222.jpg 
Visningar:	165 
Storlek:	99,4 KB 
Id:	47811  

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    kan du ta paint eller liknande och rita upp hur det är kopplat?
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  3. #3

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Färdig bild.jpg 
Visningar:	167 
Storlek:	55,6 KB 
Id:	47816Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Färdig bild 2.jpg 
Visningar:	204 
Storlek:	60,0 KB 
Id:	47815

    Den första bilden är hur jag har kopplat och den högra är hur dem säger att man ska göra. Men eftersom jag inte har någon ingång för externt batteri vet jag inte hur jag ska göra????

  4. #4

    Standard

    Anledningen till att de har ett separat batteri till OSD, kamera och videosändare är för att slippa störningar i bilden som kan komma ifrån fartreglagen. Kör man med samma batteri till allt kan man bygga ett LC-filter med en spole och några kondensatorer och en diod i stället om man lider av bildstörningar.

    Det kan också vara smart innan du kopplar in ditt batteri till OSD:t att kolla så att det klarar av batterispänningen.. En del OSD-moduler vill ha reglerad 5V om de inte har någon egen spänningsregulator.

  5. #5

    Standard

    Fick igång den genom att ändra video och kamera kablarna så att den gula/vita signalkabeln faktiskt är rätt kopplat, dvs vända dem så att signalkabeln är på högersidan istället för vänstersidan....

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •