Reklam

 
Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 62

Ämne: RCExplorer Tri V3

  1. #21


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Långsamt vinterbygge... Kollar man Davids byggvideo så ser det ju inte ut som att det skulle behöva ta speciellt många timmar att skruva ihop en sån - ens för en multicopter-novis som undertecknad...
    En skalakärra byggd i balsa - det kan vara ett riktigt och långsamt vinterprojekt... Men en sån här vill ju för fasiken provflyga när den är klar och inte vänta till våren...
    Roger

  2. #22

    Standard

    Har läst lite här och var på rcforum om dåliga lager på Tigrar. Även på ett av dom nyare flightest avsnittet klagade Peter ? (är dålig på namn) på rasslande Tigermotor (har jag för mig) på ett plan.

    Är väl konkurrensen och efterfrågan på senare tid som gjort att det blir sämre kvalite, inte hos Tiger specifikt men överlag.

    Det verkar dock mest vara minimotorerna som har sämre QC nu när efterfrågan är så enorm. Varenda rcbutik ska jue ha dem numer. Ett exempel är Sunnysky som gick från toppen till botten när motorklockorna börja flyga iväg för folk.

  3. #23


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Jo - allt skall ju vara så billigt så det är nog som du säger Copterdude. Men T-Motor är ju trots allt inte i det allra billigaste segmentet så där borde man kunna kräva lite mera.
    Roger

  4. #24

    Standard

    Realfpv och tbs kör egna lager i sina t-motors. Ska kanske köra med keramiska i mina men köpte mina motorer på rcflight så dom kommer få byta till mig första gången

  5. #25


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Keramiska lager låter nog mera häftigt än det är - de är väl bl a rätt känsliga för stötar. Stålkullager av bra kvalitet är nog det bästa valet.
    Roger

  6. #26
    Stiffes avatar
    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    993
    Jobb
    Malmö
    Klubb
    Rcff

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av neu Visa inlägg
    Realfpv och tbs kör egna lager i sina t-motors. Ska kanske köra med keramiska i mina men köpte mina motorer på rcflight så dom kommer få byta till mig första gången
    Har aldrig kört andra motorer än T motors och aldrig haft problem eller bytat lager än iaf
    Bor i Malmö
    Dji S 900 - Z15 Gh 3 , Futaba 8 S , Phantom 2 - Zenmuse H3 3D - Phantom 3 PRO https://vimeo.com/user9839897

  7. #27

    Standard

    Mina T-Motors funkar kanon också. Men det med kullager, kanske bara gäller en viss storlek på motor?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  8. #28

    Standard

    No idea fick hem mina idag så vi får se. Time will tell.

  9. #29

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    har haft ett hmm 30-40 tal tmotors inte en enda en med dåliga lager, bästa motorerna till bästa pris tycker jag.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

  10. #30
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Jag har bara kört med skitmotorer och inte bytat ett lager, har däremot behövt smörja ett lager med ett par droppar olja efter 2 års intensiv körning. Däremot har jag kasserat DT-700 motorerna från HK dessa var felkonstruerade från början=skräp. Tips, flyg ofta så rostar inte lagerna
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  11. #31

    Standard

    Idag skickades min. Fick även hem vtx och regulator from rmrc som helt klar är bäst.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20141002_161806[1].jpg 
Visningar:	151 
Storlek:	88,7 KB 
Id:	48019
    http://fpvlab.com/forums/showthread....rder-Challenge!

  12. #32

    Standard

    Jag upptäckte försent att tri-kittet hade kommit så nu är allt slutsålt. Kanske lika bra det, jag har en del andra projekt på hög som ännu inte är klara.

  13. #33

    Talking paket öppning

    Idag kom min Tri, nu måste jag bara invänta resten av delarna.

    Allt var fint packat och alla delar ser riktigt fin ut

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2014-10-06 - 1.jpg 
Visningar:	136 
Storlek:	58,1 KB 
Id:	48058Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2014-10-06 - 2.jpg 
Visningar:	149 
Storlek:	81,7 KB 
Id:	48059Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2014-10-06 - 3.jpg 
Visningar:	143 
Storlek:	74,8 KB 
Id:	48060


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2014-10-06 - 4.jpg 
Visningar:	140 
Storlek:	146,9 KB 
Id:	48061Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2014-10-06 - 5.jpg 
Visningar:	135 
Storlek:	70,0 KB 
Id:	48062
    Flottan:
    PM300 - ZMR 250 Clone - RC Naze32 Explorer Tricopter v3 - Iconic-X FPV v2 - Iconic-X FPV v1 - Simple Tricopter 2.0 - FY Y6 - Bix3 - WingWing 84

    Min jutjub å Nylleboken

  14. #34

    Standard

    Fick hem en del grejer idag. Nu väntar jag bara på sega hobbyking ska få sitt paket levererat.
    Mycket bra paketerat och med ett fint troll på lådan

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20141006_175238.jpg 
Visningar:	136 
Storlek:	93,9 KB 
Id:	48063

  15. #35

    Standard

    Har länge varit sugen på Davids Tri, kanske får bli en om ett tag.
    Hade nog kört ett Naze32 med GPS för RTH på den. Dock inte funfly versionen de säljer på hobbyking, den har inte kompass och den jag fick hem funkade inte speciellt bra, kör på fullversionen istället.

    Ang T-motorer, var på väg att köpa t-motorer till min 250 quad men ångrade mig, läst många som har problem med just mini motorerna folk köper till sina quaddar, kanske bara ett dåligt parti, men blev ändå lite skrämd av allt man läste. De större motorerna har jag dock bara hört positivt och bra om.

  16. #36
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Min är nu skickad får den säkert imorgon, jag har den gamla i glasfiber som jag gjort med fasta armar, denna skall jag ha liggande i bilen.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  17. #37

    Standard

    Min kom också idag, har under kvällen gjort i ordning alla tre armarna och till slut också lyckats "binda" ezUHF-mottagaren, det var olika firmware-versioner i sändare och mottagare när jag köpte dem, tydligen

  18. #38
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Snyggt förpackad och ser väldigt proffsigt ut. Skall bli skoj att montera ihop fast lite senare.
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  19. #39

    Standard

    Ja, det var riktigt hög klass både på packningen och delarna i sig.
    Jag som håller på en del med 3D-printning var riktigt imponerad av utskriftskvalitén på de utskrivna delarna, kan tänka mig att David har haft en hel del bitar att skriva ut men ändå velat köra med hastighet och lagerhöjd som ger fantastiskt resultat.

    Jag fick min färdigbyggd nu i kväll (utan FPV-utrustning) och lite lätt provflugen i vardagsrummet, i morgon blir det att testa lite utomhus om vädret tillåter

  20. #40

    Standard

    Igår var det regn här hela dagen, men nu på morgonen var det uppehåll och jag kunde ge mig ut på en provtur.
    Tyvärr är antagligen kablarna som förser höger fram-motor med ström klämda, så vickade man på armen gick det att få den att snurra med rätt kraft, men plötsligt tappar den nästan all ork.

    Fick upp den i luften en liten stund innan den ramlade ner igen, och av den lilla flygturen måste jag säga att den flög helt fantastiskt. Jag ska undersöka strömförsörjningen till motorn i eftermiddag, misstänker att det har hänt något mellan basplattorna. Jag kör med bullet connectors som David gör i byggvideon men jag märkte att det blev väldigt stelt och bökigt där inne för mig, så antagligen kommer jag att löda ihop kablarna istället.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •