Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Posten sämre o sämre?

  1. #1

    Standard Posten sämre o sämre?

    Är det bara för mig som posten i sverige har blivit sämre o sämre dom sista månaderna?
    När jag började beställa saker från kina så tog det alltid en dag från stockholm till skåne.
    Nu tar det 3-5+ dagar. Har två paket från singapore som kom till stockholm i lördags ...
    det ena har inte ens blivit scannat av posten och det andra bara ligger.

  2. #2

    Standard

    Tullen i malmö har blivit mycket sämre och det är där problemet ligger - inte postens transport mellan städerna.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  3. #3

    Standard

    För tre till fyra år sedan så kunde jag få större brev skickade på Måndag eftermiddag från Budapest och vara säker på att kunna hämta det på torsdag. Sedan blev det måndag till fredag, därefter så blev det måndag till tisdag. Hela tidsskillnaden skedde i Sverige och då Ungern är ett EU land så kan de inte skylla på tullen i det här fallet.

    Därefter skulle dock Ungrarna visa att de också kunde för när deras statliga flygbolag Malev lades ner så tog det helt plötsligt två till tre veckor och några paket var på vift i 4-6 veckor under en period. Jag har inte använt posten för de här paketen sedan dess.

    Jörgen

  4. #4

    Standard

    Smaka på den här då, beställde två paket från HK, fick besked att det ena paketet gick att hämta ut på Coop, när jag löste ut paketet visade det sig att posten deklarerat båda paketen tillsammans så jag fick betala moms+postens avgifter för båda paketen. Det skulle dock inte vara något problem enligt posten eftersom jag inte skulle behöva betala något när jag hämtade det andra (mycket dyrare) paketet, sen tappade posten bort det paketet...har nu ett härligt reklamationsärende istället, yippi!

    Som lök på laxen var detta senare paket en ersättning för ett paket jag beställde i juni och som skickades med Malaysia Post, för att sedan försvinna totalt (som för så många andra), efter fyra månader gav HK upp och jag fick credits som användes till det nu borttappade paketet, det måste vara högre (eller lägre) makter inblandade här

  5. #5
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Jag upplever att samtliga fraktbolag blir mer och mer besvärade av privatpersoner. Det är mer företagsinriktat med oaviserade hemleveranser och där det tar flera dagar extra om man missar att vara på plats.

    Det har blivit svårare att skicka hem saker tycker jag. Många fler aktörer med olika trackingnummer som byts på vägen och som söks på olika siter.

    Själva transporten av lådan är ofta helt okej, men att spåra den och lyckas fånga upp den samma dag som den passerar hemtrakterna är sämre möjligheter för nu för tiden.

    Edit:

    Det är ett serviceyrke. Dem borde i den moderna världen kunna presentera paketets läge och position betydligt bättre och erbjuda tjänster om avvikande leveransplatser mycket bättre.

    Några säger att DHL kan styra paket via SMS, det borde vara det minsta. Man borde kunna styra och pausa leveranser helt som man själv vill och hämta på den plats man själv önskar utan konstigheter. Jag ser inga problem i en kostnad för detta, typ 10kr för ett SMS, bara det FUNKAR.

    För det gör det sällan idag om inte chauffören har en bra dag och ringer från sin privata mobil.
    Superhero

  6. #6

    Standard

    Problematiken är att det är betydligt fler som köper saker utomlands via internet nuförtiden och de inblandade aktörerna har svårt att hänga med.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  7. #7

    Standard

    Att det skulle vara tullen i malmö fel förstår jag inte? Paketet kommer till stockholm sen ligger det där i 5 dagar innan det kommer ner till skåne, när det väll är i skåne får jag alltid det samma dag. Kanske är tullen i stockholm? Har dock aldrig fått nån info om att något jag köpt blivit tullat, dessutom borde det väll inte ta 5 dagar att kolla ett par fartreglage? (tex)

  8. #8

    Standard

    Det tullas både i Stockholm och Malmö...
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  9. #9

    Standard

    Aufan, men i malmö verkar det gå snabbt så fall. Känns som dom behöver mer folk i stockholm.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •