haha hemmabygge låter som en skoj idé vi har väl 1-2veckor på oss att hitta en lämplig form av tävling.
Alla ska självklart få vara med och kravet borde ju vara en byggtråd
haha hemmabygge låter som en skoj idé vi har väl 1-2veckor på oss att hitta en lämplig form av tävling.
Alla ska självklart få vara med och kravet borde ju vara en byggtråd
//DrHanke
*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***
Nu är det också hårdare regler, man ska tydligen betala moms från 1:a kronan verkar det som
Jag har läst lite på Tullverket och skatteverket. Det verkar vara lite ambitiöst att tro att dom ska behandla alla paket, istället för bara dom som deklarerats med ett pris värt att tulla.
Om dom nu verkställer dom nya reglerna så tro jag alla kan lägga på en hel del tid på leveranstiden från allt som är utanför EU.
//Gustaf
Dessutom kommer tydligen alla EU-handlare att tvingas tillämpa momsen i det land som kunden sitter i och inte i handlarens eget land enligt nya regler från EU - http://www.idg.se/2.1085/1.604500/it...mot-ny-eu-moms
Fast det hör väl inte heller hemma i denna tråd egentligen...
Roger
Se där hade nästan glömt bort den, tills idag då brevlådan överraskade
18 dagar (beställde den 4 januari) för leverans inga andra avgifter så det priset jag skrev med kvittot är det som gäller alltså, hade lite tur förmodligen... Priset var 195,84:-
Detta innebär att ramen ZMR250, troligen en kopia för det är blank kolfiber å ser ut att vara glasfiber under första lagret, dock bra gjord så klagar inte trots allt kostade 195,84:- vilket får anses som ett bra kap helt enkelt för en ram.
Bifogade bilder på den spännande öppningen nedan.
Gustaf Andréasson då ligger det på våra axlar att hitta på en tävling så jag kan skicka ramen till någon... Eller om någon annan har en rolig idé , Andreas är hur som enhällig domare i fallet wohaaaaa
//DrHanke
*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***
Coolt!
Nån som har några andra idéer än hemmabygge 250 size race quad med byggtråd.