Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 28 av 28

Ämne: Köp och Sälj Regler

  1. #21

    Standard

    haha hemmabygge låter som en skoj idé vi har väl 1-2veckor på oss att hitta en lämplig form av tävling.

    Alla ska självklart få vara med och kravet borde ju vara en byggtråd
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  2. #22

    Standard

    Nu är det också hårdare regler, man ska tydligen betala moms från 1:a kronan verkar det som

  3. #23

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    Gustaf föredömligt att du gjorde det och bad om ursäkt

    Lite roligt ändå att se vad priset blir hemma då detta ofta diskuteras, jag tänkte göra en tävling om ramen å om du vill så får du vara domare Ska bara hitta på en lämplig tävling, förslag mottages!

    Köpte denna så får vi se om det är en scam eller om det ramlar ner nått paket... (kvitto i bifogad fil):
    http://www.ebay.com/itm/H250-ZMR250-...item462c2c917f
    Skal nog inte vara något problem att få hem den Banggood tar 23.84 usd ink frakt för sin zmr250.
    Förvänta dig dock inte att den är i kolfiber. Armarna är i glasfiber, med ett mycket tunt lager kolfiber ovanpå.

  4. #24

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Nu är det också hårdare regler, man ska tydligen betala moms från 1:a kronan verkar det som
    Jag har läst lite på Tullverket och skatteverket. Det verkar vara lite ambitiöst att tro att dom ska behandla alla paket, istället för bara dom som deklarerats med ett pris värt att tulla.
    Om dom nu verkställer dom nya reglerna så tro jag alla kan lägga på en hel del tid på leveranstiden från allt som är utanför EU.
    //Gustaf

  5. #25


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Dessutom kommer tydligen alla EU-handlare att tvingas tillämpa momsen i det land som kunden sitter i och inte i handlarens eget land enligt nya regler från EU - http://www.idg.se/2.1085/1.604500/it...mot-ny-eu-moms
    Fast det hör väl inte heller hemma i denna tråd egentligen...
    Roger

  6. #26

    Reg.datum
    aug 2013
    Inlägg
    329
    Klubb
    Trelleborgs modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gustaf Andréasson Visa inlägg
    Jag har läst lite på Tullverket och skatteverket. Det verkar vara lite ambitiöst att tro att dom ska behandla alla paket, istället för bara dom som deklarerats med ett pris värt att tulla.
    Om dom nu verkställer dom nya reglerna så tro jag alla kan lägga på en hel del tid på leveranstiden från allt som är utanför EU.
    //Gustaf
    Så förstod inte jag det, inte så nytt och det gällde skärpt mot näringsidkare.

  7. #27

    Standard

    Se där hade nästan glömt bort den, tills idag då brevlådan överraskade

    18 dagar (beställde den 4 januari) för leverans inga andra avgifter så det priset jag skrev med kvittot är det som gäller alltså, hade lite tur förmodligen... Priset var 195,84:-

    Detta innebär att ramen ZMR250, troligen en kopia för det är blank kolfiber å ser ut att vara glasfiber under första lagret, dock bra gjord så klagar inte trots allt kostade 195,84:- vilket får anses som ett bra kap helt enkelt för en ram.

    Bifogade bilder på den spännande öppningen nedan.

    Gustaf Andréasson då ligger det på våra axlar att hitta på en tävling så jag kan skicka ramen till någon... Eller om någon annan har en rolig idé , Andreas är hur som enhällig domare i fallet wohaaaaa
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1340.jpg 
Visningar:	87 
Storlek:	77,4 KB 
Id:	50076   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1341.jpg 
Visningar:	86 
Storlek:	85,6 KB 
Id:	50077   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1342.jpg 
Visningar:	81 
Storlek:	87,1 KB 
Id:	50078   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1343.jpg 
Visningar:	80 
Storlek:	90,7 KB 
Id:	50079   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_1344.jpg 
Visningar:	85 
Storlek:	94,0 KB 
Id:	50080  

    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  8. #28

    Standard

    Coolt!

    Nån som har några andra idéer än hemmabygge 250 size race quad med byggtråd.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •