Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Moms på HK-prylar?

  1. #1

    Thomass avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    7 580
    Jobb
    Truck Pilot
    Klubb
    Malmö Radioflygsällskap, RFK Gripen, Eslövs MFK, Ripa MFK, Höglandets MFK

    Standard Moms på HK-prylar?

    Jag la en beställning från HobbyKing för ett tag sen.
    Nu ville HK skicka med "SCS Express International Limited". Helt OK tycker jag.
    Men döm av min förvåning, när jag häromdagen fick ett mail där de vill ha VAT, d.v.s. MOMS!
    Jag fick även en invoice (faktura) på beloppet. 'Bara att betala, så skickar vi prylarna...'
    Kolla mailet om invoicen:

    "
    Dear Thomas Berggren ,
    Hobby King Order no. XXXXX073 / Airwaybill no. XXXXX6903
    Just to inform you that your Hobby King parcel has arrived and completed customs clearance by
    bulk under one shipment in Europe. In order to dispatch the parcel to you, please settle the below
    VAT payment within 7 working days. You do not need to pay the VAT payment again in your own
    country.
    The invoice of total amount EUR 16.46 will be sent to you via PayPal shortly. Don't worry if you
    do not have a PayPal account, you can still make the payment on www.paypal.com by credit card.
    Our PayPal account is support@scsexpress.com
    Once we have received the payment confirmation, your parcel will be sent either by GLS or DPD
    and should be with you within 3-5 working days.
    GLS or DPD will send you a dispatch email to confirm that your order has been sent.
    Alternatively, the tracking details can also be found at our website www.scsexpress.com
    If you have any questions, please do not hesitate to contact us at support@scsexpress.com
    Thank you for choosing our services."


    Betalningen är inga problem, men är det någon som har fått nåt liknande tidigare??
    Retroholic!

  2. #2

    Standard

    Du har antagligen deklarerat gift 30% av värdet vid beställningen. Det är antagligen det dom "korrigerar" innan det ska genom tullen om jag fattar rätt. Fick så när jag beställde min taranis ifrån HK med scs express.

  3. #3

    Standard

    Varorna ska tullas i det land de förs in i, vilket jag tror är UK för HK.
    Det är alltså helt riktigt insåg jag efter att ha pratat med tullen i sverige.
    Hur som helst är ju knepet att deklarera så lågt som möjligt för att slippa allt jidder

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •