Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hur kortar man enklast av batterikabeln jst

  1. #1

    Standard Hur kortar man enklast av batterikabeln jst

    Har köpt fler batterier till min quad och dessa har för långa batterikablar, dessa med jst kontakter inte balanserings.
    Dom är såpass långa att jag inte får igen batteriluckan.
    Hur kortar man enklast av dessa?
    Knipsa en bit och skarva, löda på ny jst kontakt, löda nytt på batteriet (om det går) eller har ni några bättre förslag?

  2. #2

    Standard

    knipsa och löda dit nya. Tänk på att inte klippa båda kablarna (plus & minus) samtidigt bara! då blir det kortslutning.

  3. #3

    Standard

    Du har säkert koll men om du kortar dem är ett bra tips är att inte knipsa båda kablarna samtidigt hehe ;D

    *edit* INK han före ! Forumet segar sig..

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Knipsa av så långt du behöver av sladdarna (men en i taget), trä på krympslang, löd ihop och krymp fast krympslangen över lödningen. Och som flera redan sagt - gör detta med en sladd i taget för att undvika kortslutning.
    Roger

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    En annan sak som kan vara bra att göra är att man har skarvarna på sladdarna en bit ifrån varandra i längdsled så att kortslutning kan undvikas om det av nån anledning skulle "gnaga" på krympslangen du sätter över skarvarna. Så brukar jag göra i alla fall vare sig det är servokablar eller strömkablar för batterier som skarvas.

    /Bo

  6. #6

    Standard

    Tack för många bra tips

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •