Kinesiskt nyår så tar några veckor extra om man har otur
Kinesiskt nyår så tar några veckor extra om man har otur
Problem nr 1 är att hålen ej passar cc3d och pdb. Blir nog till att borra.. Obs att jag även fick detta pdb idag. Det andra pdb passar ytterhålen på men innerhålen passar ej cc3d.... Crap. Kan man borra i det blå pdb:et istället för ramen??? Obs att det mindre pdb:et här representerar hålstorlek som är samma som på ett cc3d.
Hjäääääälp!!!
http://www.banggood.com/CC3D-Flight-...-p-954655.html
Senast redigerat av knop3se den 2015-02-20 klockan 17:19.
Vad är det för material i din ram?
Va det svårt att borra?
Skönt att höra att du har fått alla grejer nu.
Spektrum DX6i/ lagom hangar med lagom antal modeller.
Glasfiber måste det vara eftersom den kostade typ 170 spänn. Nä det var rätt lätt.
Jag har kört igenom wizarden i Open Pilot GCS och allting verkar fungera :-D Tror att motorerna snurrar på rätt håll, annars blir det ett jäkla jobb att fixa, det orkar jag knappt. Skruvar väl på propellrarna imorgon och provar hovra lite i lägenheten först så får vi se.... puh! Mina batterystraps där man kan dra remmen igenom som på ett skärp var på tok för långa (32 cm) så jag har beställt 20 cm, men detta ska nog fungera så länge.
Haha, du har jobbat hela natten Kolla att dom spinner åt rätt håll genom wizarden o hålla ett finger löst mot sidan av motorn. O eftersom du antagligen e trött... proppar av Kolla även att rätt motor aktiveras. Släng på en 250mm profil o ut o flyg. Skakar den lite men jättesnabbt sänk P på pitch o roll, skakar den långsammare men kraftigare sänk I. Blåser det mycket var försiktig o flyg inte över trädtoppar utan bra inställning, du kan blåsa omkull eller iväg, små steg framåt är nyckeln till framgång.
Jo jag gjorde ungefär som du skrev inatt men jag satte lite tejp på motorerna för att se vilket håll de snurrade på och jag tror det blev rätt men jag var rätt trött så vi får väl se idag. Vaknade med världens huvudvärk idag bara :-( men jag ska provflyga lite snabbt ikväll
Senast redigerat av knop3se den 2015-02-23 klockan 15:18.
Hej hej!
Lånar tråden då jag är i samma position som skaparen.
Såg tested.com's video om 250 racing quads och har sen dess sett hundratal videos. I fredags föll jag för trycket och beställde allt. Måste bara testa detta Har en Hudsan x4 som snurrar runt i vardagsrummet som övning.
Har inte så mycket frågor ännu, men det kommer garanterat under bygg och intrimmningstiden.
Om allt går bra så är jag nog här till tidens ände, annars dyker det väl snart upp en billig quad på köp och sälj
Jag har beställt:
Lumenier QAV250 kolfiber, lite overkill kanske...
Cobra 2204 2300kv motorer
ZTW 12A simonk esc
acro naze32 fc
en hel hög gemfan 5*3 prop, lär gå åt.
frsky tanaris radio och sändare
Fatshark attitude Fpv kit
tänkte beställa accar från skanehobby.se, verkar ha bra pris.
mm...
Helt säkert kommer jag behöva komplettera efterhand.
/O
Hehe det var Tested´s video som fick mig intresserad också, när dom lade uppe den kunde jag inte ett smack om RC-flygning eller quadcopters och efter många timmars kollande på youtube, forum etc har jag nu beställt delar och byggt en själv, och jag testade lite i lägenheten precis och den funkar! :-D Skit att det ska regna hela dagen bara :-( FPV blir det nog här också senare när jag lärt mig flyga ordentligt, line of sight.
Jag förberedde mig ordentligt först, har nog byggt den 10 gånger i huvudet innan delarna kom :-D